Ogłoszenie


  • Index
  •  » Dane Techniczne
  •  » Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9

#1 2008-12-09 19:38:28

 piotr_87

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1107
Punktów :   18 
Silnik :: 1.9 TDI AVF
Moc [KM] :: 130
Rok :: 2002
Imię :: Piotr
WWW

Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9

Ten silnik występuje w wielu rodzajach pojazdów i w różnych wariantach. Charakteryzuje się znacznym zabudowaniem, co dla mechanika może oznaczać pewne ryzyko podczas ustawiania rolki napinającej. Aby umożliwić wygodną wymianę paska proponujemy zapoznać się z praktyczną, instrukcją dotyczącą montażu.


Prace przygotowawcze dotyczące demontażu:

• Wymontować prawy reflektor
• Wymontować przewód doprowadzający powietrze
• Zwolnić pojemnik cieczy chłodzącej
• Zwolnić z uchwytu pojemnik rezerwowy wspomagania, odsunąć na bok
• Usunąć tylko górną osłonę paska zębatego
• Wymontować pompę próżniową
• Wymontować dolną osłonę
• Poluzować i ściągnąć pasek wielorowkowy
• Odkręcić 3 śruby mocujące napinacz
• Wymontować pasek napędów pomocniczych

http://motofocus.pl/artdodatki/122096210448c667387b27a.jpg

Ustawić wał korbowy na GMP. Oznakowanie stopnia zamachu w skrzyni biegów musi zbiegać się z oznakowaniem na obudowie (1) (2) (patrz ilustracja 1).
Zdemontować pokrywę zaworów. Zamontować z tyłu linijkę wału rozrządu ustawiając ją w lewo i w prawo za pomocą odpowiednich szczelinomierzy.
OE (T 3418) Linijka znajduje się także w zestawie CONTI ®TOOL BOX. (patrz ilustracja 2)

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_2.jpg

Jeżeli nie można zamontować linijki, należy obrócić wałem korbowym o jeden pełen obrót.
Użyć na pompie wtryskowej narzędzia blokującego (ewentualnie lekko nasmarować).
Narzędzie blokujące: OE (3359)
Także tutaj można skorzystać z blokady z zestawu CONTI ® TOOL BOX. Lekko poluzować 3 śruby w podłużnych otworach. (patrz ilustracja 3)

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_3.jpg

Uwaga:
Typ A: wymienić śruby.
Typ B: śruby mogą być nadal używane.

Wskazówka:
W żadnym razie nie wolno odkręcić głównej nakrętki piasty pompy wtryskowej.

Dalsze postępowanie:
Założyć mostek silnikowy lub zabezpieczy ć odpowiednio blok silnikowy (podeprzeć silnik). Dopiero teraz można odkręcić wewnętrzne śruby (1) poduszki silnika i zewnętrznego uchwytu (3).
Następnie odkręcić śruby leżące pośrodku (2).
Usunąć wspornik poduszki silnika.
Teraz wymontować uchwyt mocujący silnika (6) odkręcając 3 śruby mocujące (5) go w bloku silnika (patrz ilustracja 4).

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_4.jpg

Następnie odkręcić tłumik drgań. Wymontować środkową i dolną osłonę paska rozrządu.

Ponownie skontrolować pokrywanie się oznakowania na skrzyni biegów. (patrz ilustracja 1)
Dopiero wtedy lekko poluzować nakrętkę rolki naprężającej (3). Rolkę naprężającą poluzować za pomocą dwuotworowego klucza (OE 3387 lub z CONTI ® TOOL BOX) odkręcając w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. (patrz ilustracja 5) Teraz zdemontować pasek zębaty.

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_5.jpg

Nigdy nie wolno przekręcać oddzielnie samym kołem wału korbowego lub wałka rozrządu bez zamontowanego paska rozrządu (niebezpieczeństwo uszkodzenia silnika).

Montaż :
Zamontować przyrząd przytrzymujący w kole wałka rozrządu. Przyrząd przytrzymujący: OE (3036, lub z CONTI ® TOOL BOX). Śrubę poluzować o kilka skrętów gwintu. W razie potrzeby zastosować na kole wałka rozrządu ściągacz i ściągnąć koło. OE (T- 40001 lub użyć narzędzia uniwersalnego z CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 6)

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_6.jpg

Uwaga:
Linijki wału rozrządu nigdy nie wolno używać podczas ściągania i mocowania koła wału rozrządu jako przytrzymywacza.
OT – sprawdzić jeszcze raz oznakowanie. (patrz ilustracja 1) Teraz można założyć nowy pasek zębaty, zakładając go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara.

Wskazówka dotycząca montażu rolki napinającej:
Przytrzymywacz płyty głównej koniecznie musi leżeć we wgłębieniu.
Ustawić koło pompy wtryskowej mniej więcej pośrodku podłużnych otworów.
Zdemontowane koło wału razem z paskiem rozrządu ponownie zamontować lekko dokręcając ręką śrubę.
Koło wału rozrządu musi się jeszcze dać kręcić na stożku. (patrz ilustracja 7)

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_7.jpg

Teraz należy przekręcić rolkę naprężającą w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, stosując dwuotworowy dokręcacz nakrętek (z CONTI ® TOOL BOX). Nacięcia i oznakowania na przodzie rolki napinającej koniecznie muszą się pokrywać. Następnie należy przykręcić nakrętkę rolki napinającej z siłą 20 Nm (3) (patrz ilustracja .

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_8.jpg

Jeśli przypadkiem mimośród został zbyt mocno przykręcony, należy najpierw całkowicie poluzować rolkę napinającą, a potem ponownie napiąć.
OT – ponownie sprawdzić oznakowanie (patrz ilustracja 1).

Dociągnąć śrubę koła wału rozrządu do 45 Nm.
Przy luzowaniu ponownie użyć przyrządu przytrzymującego. (OE 3036 lub CONTI ® TOOL BOX) (patrz ilustracja 9)

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_9.jpg

Dokręcić luźne śruby koła pompy wtryskowej.
(Uwaga: w razie potrzeby należy wymienić śruby !).
Momenty dokręcające:
Śruby wersja A : 20 Nm
Śruba (y) wersja B: 25 Nm
(patrz ilustracja 3)
Usunąć linijkę wału rozrządu (patrz ilustracja 2).
Usunąć blokujące narzędzia z pompy wtryskowej.
Obrócić wałem korbowym dwa razy w kierunku pracy silnika.
Oznaczenia muszą się ponownie pokrywać.

Bardzo ważna czynnością jest ustawienie napięcia paska rozrządu: w przypadku niewłaściwego postępowania może dojść w wyniku zbyt małego napięcia paska zębatego do uszkodzenia rolki napinającej

Zasady postępowania:
Zamontować linijkę wału rozrządu. Użyć narzędzi blokujących. Napięcie paska zębatego ewentualnie ponownie skontrolować na rolce napinającej za pomocą lusterka. Oznakowania na rolce muszą się koniecznie pokrywać. (patrz ilustracja 10). W razie potrzeby wyregulować i po 2 kolejnych obrotach silnika ponownie skontrolować stosując takie same kroki jak opisano powyżej.
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności niż demontaż.


http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_10.jpg

Śruby poduszki silnika muszą dokładnie dochodzić do krawędzi (patrz ilustracja 4).
Poduszka silnika musi być ustawiona równolegle do silnika.

Pasek napędów pomocniczych należy sprawdzić pod kątem jego stanu, w razie potrzeby wymienić na nowy. Napinacz skontrolować pod kątem ich funkcjonowania:

Po uruchomieniu silnika:
Skontrolować czy nie występują jakieś dziwne odgłosy. W razie potrzeby sprawdzić naprężenie.
Nowe śruby koła pompy wtryskowej (wersja A) dokręcić o kolejne 90°.(patrz ilustracja 3)
Dalszy montaż w odwrotnej kolejności jak demontaż. Sprawdzić ustawienie reflektora i ewentualnie je wyregulować.
Przeprowadzić jazdę próbną. Wymianę paska rozrządu oznaczyć na naklejce (patrz ilustracja 11

http://www.motofocus.pl/UserFiles/Image/upload/figure_11.jpg


















Zrodło : www.motofocus.pl

Offline

 
  • Index
  •  » Dane Techniczne
  •  » Wskazówki dotyczące montażu: Wymiana paska zębatego w VW Golf IV 1,9

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB 1.2.23
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora