stachu1410 - 2016-05-06 20:19:50

Cześć. Mam kilka problemów z moim cudeńkiem. Mianowicie:

- od dłuższego czasu brał olej, dość sporo (pół miarki na 2 tygodnie) przy trasach około 20km dziennie i nie widziałem żadnych wycieków. Dziś gdy postanowiłem sprawdzić olej i znowu dolać, zapaliłem go i kapało jak z kranu z okolic filtra. Byłem u mechanika i dokładnie nie stwierdził co jest tego powodem, ale jest pewien że na uszczelce od filtra jest sucho.

- ubywanie płynu chłodniczego (również w zastraszającym tempie), mechanik coś mówił, że gdzieś może wybijać ten płyn bo coś tam było morke, ale też dokładnie nic nie powiedział bo byłem u niego ledwo 5 minut i tylko rzucił okiem + próbował ścisnąć gruby czarny wąż z prawej strony silnika na wierzchu (sorki ale nie wiem od czego to, muszę poznać to wszystko od podstaw) i był twardy jak kamień, dopiero po odkręceniu korka od płynu chłodniczego zrobił się miękki.

- falowanie obrotów na zimnym silniku, też coś o tym wspomniał, że to częsta przypadłość. Pokazał palcem na stronę silnika od deski rozdzielczej i jakoś tam coś nazwał, ale nie pamiętam.

- przy wciśnięciu sprzęgła podczas zmiany biegów obroty tak spadają, że golf potrafi nawet zgasnąć. Często przy wchodzeniu w zakręt i redukcji na 2.

- bywa, że golf nie ma mocy, zwłaszcza na zimnym silniku. Ma problem żeby płynnie zwiększać obroty w okolicach już 2000 obrotów. Czuć że się dławi, szarpie.

Jeżeli wiecie co może być przyczyną któregoś z problemów to proszę o pomoc.

Jeśli pomyliłem działy to przepraszam i proszę o przeniesienie.

Pozdrawiam ;)