saygon - 2017-08-12 20:07:18

Hej,

Oleju ubywa średnio 1L lub 1,5L średnio co tankowanie ok 950 Km.
samochód w sumie do początku brał olej, ale dopiero od dwóch miesięcy doszło do tego codziennie rano spora niebieska chmura z tłumiku i okazjonalnie w trasie.
Przy ponad 140 Km/h po 20 min jazdy (niemieckie autostrady) w środku samochodu zaczyny śmierdzieć spalenizną a okazjonalnie samochód traci na mocy i zaczyna hamować silnikiem zraz po czym wchodzi ponownie na obroty.
Z rana silnik po pierwszym odpaleniu za chwilę gaśnie a jeśli już nie zgaśnie, chodzi na bardzo wolnych obrotach co powoduje spore drgania/wibracje, po ok. 20 minutach jazdy, silnik działa jak nowy.

Mechanik doradził mi abym kupił sobie nowy samochód ale ze względu na moje samozatrudnienie, jeszcze długo mogę zapomnieć o czymś nowszym.
Stąd też moje zapytanie (może wydawać się retoryczne, ale...) czy mogę jakimś cudem zdiagnozować to co się dzieje z silnikiem i własnymi siłami i nowymi częściami naprawić powstały problem?
Zdaję sobie sprawę że naprawa może mi zająć 5x więcej czasu niż wprawionemu mechanikowi ale na tą chwilę nie mam za bardzo wyboru.
Można by rzec że tym samochodem zarabiam na życie  ;)