wrubsson - 2018-05-26 21:33:30

Witam posiadam Golfa 4 2.0 115KM (AQY) Od dwóch dni borykam się z problemem związanym z przekaźnikiem 409 pompy paliwa. Problem wygląda następująco po przekręceniu zapłonu przekaźnik się załącza słychać pompę paliwa po czym się rozłącza i tak w koło wygląda to w taki sposób jak bym cały czas włączał i wyłączał zapłon co chwile na zapłonie słychać przekaźnik a pompa cały czas pompuje co dziwne po odpaleniu auta przekaźnik zachowuje się normalnie i samochód normalnie jeździ na benzynie. na początku myślałem że wina leży w samym przekaźniku wieć podmieniłem przekaźnik ze sprawnego auta niestety bez zmian problem nadal występuje. kolejną rzeczą jaką sprawdziłem to wyjąłem przekaźnik i sprawdziłem napięcia w złączu przekaźnika wiec tak stały plus jest, plus po zapłonie jest sygnał z ECU po włączeniu zapłonu również jest prawidłowy gdyż po włączeniu zapłonu pojawia się napięcie i po ok 3s kontrolka gaśnie. Jedyną wątpliwość mam co do styku 87 (masa na pompę gdyż przy wyciągniętym przekaźniku nie mam masz i tutaj nie wiem czy nasa nie idzie z przekaźnika na pompę. Co do samego ECU również nie ma błędów w silniku. Proszę o poradę co ewentualnie jeszcze mogę sprawdzić od strony elektrycznej gdyż brak mi już pomysłu a chce być pewien co do samej pompy bo wygląda to jak by nie mogła nabić ciśnienia przy włączonym zapłonie. dodam jeszcze tylko że gdy wypnę bezpiecznik od pompy wepnę przekaźnik i włączę zapłon to sam przekaźnik przy odłączonej pompie pracuje prawidłowo załącza się i rozłącza po ok 3s.