miodek - 2012-02-18 17:08:05

Jednym z etapów poprawy osiągów jest wymiana katalizatora na taki co polepszy przepływ spalin. Jeśli posiadamy w aucie dwie sondy lambda musimy tak dobrać katalizator aby nie spowodować utraty mocy oraz zapalenia kontrolki "check engine".

Katalizator jaki nabyłem po konsultacja z pracownikami AWG Polonez to model:

E3 MO A50 (przeznaczony dla silników 3000-5000 cm3 z parametrem 400 cpsi).

Dowiedziałem się że:

- katalizator sportowy z 100 cpsi odpada ponieważ wymagał by przeprogramowania komputera,
- katalizator w moim wypadku (1.4 16V, dwie sondy lambda) powinien mieć 400 cpsi aby "trzymał ciśnienie co jest najważniejsze",
- poprawę momentu obrotowego uzyskujemy poprzez większe gabaryty katalizatora.

Poniżej przedstawiam zdjęcia:

http://178.255.46.247/~pdrabowicz/golf/katalizator_awg_polonez/golf_4_r32_look_miodek_nantek_strony_www_sklepy_katalizator_mo_a50_wd_polonez_01.png
http://178.255.46.247/~pdrabowicz/golf/katalizator_awg_polonez/golf_4_r32_look_miodek_nantek_strony_www_sklepy_katalizator_mo_a50_wd_polonez_02.png
http://178.255.46.247/~pdrabowicz/golf/katalizator_awg_polonez/golf_4_r32_look_miodek_nantek_strony_www_sklepy_katalizator_mo_a50_wd_polonez_03.png
http://178.255.46.247/~pdrabowicz/golf/katalizator_awg_polonez/golf_4_r32_look_miodek_nantek_strony_www_sklepy_katalizator_mo_a50_wd_polonez_04.png
http://178.255.46.247/~pdrabowicz/golf/katalizator_awg_polonez/golf_4_r32_look_miodek_nantek_strony_www_sklepy_katalizator_mo_a50_wd_polonez_05.png

Wyniki:

Nie czuć zmian na lepsze, nic nie zyskał na pierwszy rzut oka, jeden plus to dźwięk wydechu jest bardziej basowy.