Volkswagen zawsze należał do najlepiej sprzedających się pojazdów w Europie. Dotyczy to także innych części świata. Czwarta generacja tego samochodu wprowadzona została do produkcji w 1997 roku. Pojazd powstał na płycie podłogowej nieco większych modeli: Audi A3, Skody Octavii oraz Seata Toledo. Dlatego Dlatego porównaniu do poprzedniego modelu dysponuje znacznie obszerniejszym wnętrzem i umożliwia komfortowe poruszanie się. W porównaniu do trzeciej generacji Golfa tylko w nieznacznym stopniu zwiększyły się jego wymiary zewnętrzne. Stylizacyjnie auto przypomina poprzedni model. W porównaniu do niego zmodyfikowane zostało zawieszenie kół przednich oraz tylna oś. Warto wspomnieć także o układzie ABS, który wprowadzony został seryjnie
Auto napędzane może być wieloma jednostka mi napędowymi. Z benzynowych wymienić należy 1.4/85 KM, 1.6/ 100 KM, 1.6 16V/ 105 KM, 1.8 20V/ 125 KM, 2.0/ 115 KM, 1.8T 20V 150 i 180 KM, 2.3 V5/ 150 KM, 2.3 V5 20V/ 170 KM, 2.8 V6/ 204 KM oraz 3.2 V6/ 241 KM. Silniki wysokoprężne to jeden wolnossący 1.9 SDI/ 68 KM oraz turbodoładowane 1.9 TDI/ 90 KM, 110, 115, 130 oraz 150 KM. Jednostki benzynowe V5 oraz nowoczesny V6 wywodzą się ze znanego silnika VR6. Golf IV dostępny jest także w wersji 4-Motion, czyli z napędem na obie osie. Volkswagen równocześnie dostępny był, w wersji kombi oraz cabrio. Były to auta trzeciej generacji tego modelu.
Raport awaryjności Dekra powstał na podstawie badań technicznych przeprowadzonych w stacjach serwisowych. Pod uwagę wzięto auta 4-letnie, spośród których: -bez usterek było 71,4 proc. -z niewielkimi usterkami 17,4 proc. -z poważnymi usterkami 11,1 proc.
Szczegółowa ocena awaryjności poszczególnych elementów pojazdu: -nadwozie/podwozie 2,1 proc. -oświetlenie 8,2 proc. -układ elektryczny 4,1 proc. -silnik 1,5 proc. -układ wydechowy 3,3 proc. -napęd 0,7 proc. -zawieszenie 3,1 proc. -hamulce 6,8 proc. -ogumienie 3,3 proc. -układ kierowniczy 1,2 proc.
Najczęściej występujące usterki:-oświetlenia tyłu i przodu pojazdu -instalacji elektrycznej -zużyte klocki hamulcowe -układu wydechowego -wadliwe ogumienie
Zdaniem specjalisty:
Golf IV generacji był wyposażany w szereg jednostek napędowych . Na uwagę zasługują silniki benzynowe 1,4 i 1,6 oraz turbodiesle 1,9 TDI zasilane pompą wtryskową jak i te nowszej generacji zasilane pompowtryskiwaczami . Szczególnie bezawaryjne i godne polecenia są 1,9 TDI wyróżniające się bardzo dużą żywotnością . W silnikach benzynowych zdarzały się usterki cewek zapłonowych oraz czujników sondy lambda . Mając na uwadze zakup Golfa IV z silnikami benzynowymi 1,6 SR i 2,0 należy zwrócić uwagę na to czy na biegu jałowym nie występuje falowanie obrotów , ponieważ jest to częsta usterka wynikająca z zanieczyszczenia samej przepustnicy . Nabywca Golfa IV może liczyć się także z zacieraniem się mechanizmu wycieraczek przednich oraz wybijaniem się gum drążka stabilizatora . Niemniej VW Golf IV te niewielkie niedogodności rekompensuje użytkownikowi długą żywotnością i bardzo dużą trwałością ocynkowanego nadwozia jak również małą utratą wartości rynkowej w trakcie eksploatacji.
Arkadiusz Moczydłowski Szef Serwisu Volkswagen Chylińscy
Cennik części zamiennych dla samochodu VW Golf 1.6 5dr. z 2001 r.:
Chłodnica wody 538.86 Klocki hamulcowe przednie 248.03 Tarcza hamulcowa przednia (1 szt.) 196.35 Tarcza sprzęgła 850.74 630.57* Docisk sprzęgła 646.78 484.56* Amortyzator przedni (1 szt.) 368.45 Filtr oleju 21.55 Filtr powietrza 81.32 Filtr p-pyłkowy 57.30 Tłumik końcowy 826.88 Końcówka drążka kierowniczego 133.11
Alternator nowy 2016.92 1178.37* Pompa wody 426.16 206.63* Reflektor 594.05 Drzwi przód 1830.29 tył 1830.29
* - zwrot części starej
|