marekp310 - 2010-12-10 09:05:58

Golf IV 1.4 16V, 1998 r., kupiony 2 lata temu z niemiec z przebiegiem 128 tys. (ciezko w to uwierzyc ale dobra)

Po roku czasu okazało się że bierze olej, zalewany jest Mobil 1 półsyntetyk. Jak zauważyłem po wymianie oleju wszystko było jaki¶ czas dobrze do momentu jak wybrałem się w trasę z Olsztyna do Gdańska, po powrocie czyli zrobieniu jaki¶ 350 km musiałem dolać 200ml oleju bo na bagnecie nie było normy.

Było tak kilka razy (powiedzmy 3-4 jak dolewałem po 200-300ml), w końcu postawilem do mechanika i ten powiedział że trzeba wymienić uszczelniacze zaworów i powinno grać. Tak więc zrobił (zamienniki niemieckie 1 szt - 1,5zł), tak zusugerował że będ± dobre i szkoda kasy na oryginalne, powiedział przy okazji że silnik jest już troche brudny i że ma napewno przejechane sporo więcej.

Od wymiany zaworów przejechałem ponad 2000 km (głównie jazda po mie¶cie) w warunkach zimowych i okazało się ostatnio jak sprawdzalem poziom oleju że bagnet jest prawie suchy ! Pojechałem po olej i dolałem 700ml !!!! Teraz dopiero złapało norme. Moge pozwolić sobie na dolewke powiedzmy 1l oleju na 10tys km ale nie na 2tys ! To jaki¶ szok ! Powiem że na trasie gdy obroty s± między 3-4 tys bierze znacznie więcej oleju niż w jeżdzie po mie¶cie. Gdzie ucieka ten olej ? Nie mam żadnych wycieków bo sprawdzalem wiele razy czy nie zostawia ¶ladów na ziemi, czy ¶niegu.

Nigdy nie katowałem go na zimnym silniku, zawsze czekałem aż się rozgrzeje. Kilka razy zapaliła mi się czerwona lampka od oleju i kilka razy zapiszczało ale po chwili gasło (to chyba ci¶nienie oleju). Żółta chyba powinna sygnalizować poziom oleju a czego jak narazie nie robi, ale na bagnecie nie wykazuje normy.

Co mam zrobić, miał kto¶ podobny problem z olejem w tych silnikach? Opłaca się co¶ robić czy lepiej spisać go na straty i sprzedać?
Czy podł±czenie pod komputer wykazało by co¶ co może dziać się w silniku? Pytam bo się nie znam.. Może planowanie głowicy i wymiana popychaczy i pier¶cieni by pomogła ? PROSZĘ O POMOC  bo dobija mnie to co 2 tygodniowe sprawdzanie oleju i obawa przed zatarciem silnika. Pozdrawiam.