miodek - 2013-07-26 14:06:26

Witam,

co sądzicie o zaślepieniu zaworu EGR, silnik VW 1.4 16V posiada taki zawór.

Czytałem, że wystarczy odpiąć kostkę zasilania od EGR i już będzie on zamknięty więc nie potrzeba zaślepek, sprawdzę to.

http://img32.imageshack.us/img32/192/dscn0693a.jpg

Czytałem, że w benzynie daje to dobre rezultaty:

http://forum.fordclubpolska.org/showthr … 961&page=3

Zaślepić można go również czymś takim, ciekawe czy zestaw od TDI będzie pasować do 1.4 16V (poniżej zamieściłem zdjęcie EGR w moim silniku i pokazane tu zaślepki chyba się nie sprawdzą):

http://fordy.pl/photos/zaslepka-egr-zestaw-tdi-vw-audi-skoda-seat-ford-vo-3056956226.jpg

REALIZACJA:

Udało się odłączyć EGR, co widać na poniższym zdjęciu:
http://www.nantek.com.pl/golf/zaslepienie_zaworu_egr_golf_4_1_4_16v/vw_golf_4_r32_look_zaslepienie_zaworu_egr_vw_1_4%2016v_02.jpg
http://superczesci.pl/985-2958-thickbox/zawor-egr-volkswagen-vw-bora-cady-golf-iv-golf-v-plus-lupo-polo-88010.jpg

WNIOSKI:

- silnik równiej pracuje (co znaczy, że miałem brudny EGR),
- lepiej ciągnie na drugim biegu.

Jeśli można to proszę o weryfikację moich spostrzeżeń, w waszych autach, napiszcie czy pojawia się wam check engine.