Golf 4 Klub Polska
Witam. Nadszedł czas by pochwalić się moim nabytkiem.
Od 02.01.15 jestem szczęśliwym posiadaczem MK4.
Marka: Volkswagen
Rok produkcji: 1999r.
Kolor: Czarny
Pojemność: 1896 cm³
Moc: 110 KM 81,00 kW
Skrzynia: 5-biegowa
Przebieg: 223 tyś.km - na liczniku
Wyposażenie:
-Climatronic
-4x airbag
-Szyberdach elektryczny
-ABS
-Podłokietnik przedni
-Podłokietnik tylny
-6 głośników
-Przeciwmgłowe przednie
-Regulowana kierownica w dwóch płaszczyznach
-Uchwyty do napojów z przodu
-Gniazdo 12V w bagażniku
-Radio JVC + bas w bagażniku
-Dzielona skórzana tylna kanapa + podłokietnik ze schowkiem
-El. lusterka
-El. szyby
-Regulacja wysokości przednich lamp
-Regulacja jasności podświetlenia deski rozdzielczej
-Regulacja obu przednich siedzeń góra-dół
-Podświetlenie daszków przeciwsłonecznych
-Rejestrator trasy
-Dywaniki tkanina/guma
Wyposażenie po naklejce w książce serwisowej:
X0A: kraj sprzeda�y auta Germany
B0A: grupa cz��ci bez country-specific design requirement
C6V: aluminiowe felgi 6J x 15 'Avus' offset 38
G0C: 5-biegowa r�czna skrzynia
H6S: opony 195/65 R 15 V
J0L: akumulator340 A (70 Ah)
MF4: 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/81 kW TDIMVEG 2 kod silnikowy T8U
Q4H: comfort sportowe fotele, front
V0A: opony w/o specification of tire brand
1AH: electronic differential lock (EDL)
1GS: przednie amortyzatory (AUDI TT)
2PX: sk�rzany trimmed sports kierownica
1NL: covers for aluminiowe felgi
5RQ: prawe boczne lusterko: convex
5SL: lewe boczne lusterko: non-spherical
T8U: wyposa�enie dla silnika 038.
3S0: bez roof rails/roof load rack
8AC: radio 'beta'
8GL: alternator 120A
8L3: roof antenna
1KK: tarcze hamulcowe, ty�
1LS: front tarcze hamulcowe z zintegrowane adapter
3FE: electric slide/tilt szyberdach z sun screen/sunblind
3YR: kieszenie drzwiowe z insert mats
Kolor L041 to akryl
Skrzynia biegow o oznaczeniu DEA
Fabryka, w której auto zostało wyprodukowane:Bratysława Słowacja
Fotki:
Plany:
-Malowanie zacisków.
-Aluski na lato.
-Okleina na okolice sterowania szybami i uchwytów na kubki
-Podniesienie nieco mocy
Zapraszam do komentowania.
Pozdrawiam.
Lipex
Ostatnio edytowany przez Lipex (2015-01-20 13:22:43)
Offline
Witaj.Przede wszystkim sciagnij te kolpaki z Kauflandu (jak juz to ory).Jaki to jest kolor oraz wersja autka? Co do plastikow,to zamilkne (akurat jestem na "uczulony")
Offline
proponuje najpierw zedrzeć gume ze środkowej konsoli i plastików na drzwiach wtedy tak źle już nie wyglądają a na pewno lepiej niż carbostraka
Offline
Kolor czarny. Dokładnie trudno powiedzieć.
Kołpaki, Fakt... Trochę taniością trącą.
A co do plastików to chętnie zrobię coś innego.
Można je dostać nowe?
A no i wersja autka... ?? Gdzie to znaleźć?? Jaką mam??
Offline
Oczywiscie,ze mozna kupic nowe plastiki,ale uwierz mi ze to NAPRAWDE DUZO kosztuje (aczkolwiek "eizon" kiedys napisal mi ze gdzies w PL je regeneruja),Wersja wyposazenia autka jest we wlepce przy kole zapasowy,ksiazka serwisowa,a jak otworzysz przednie drzwi to tam na progu jest (lub nie) listwa wersja edycji.
Jaki czarny-metalik,perla,czy akryl?
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-07 17:22:35)
Offline
No to tak jak koledzy piszą. Plastiki idą do 'naprawy'. Zmyć tę gumę nie jest trudno. Gąbka, ciepła woda, płyn i do dzieła
Wszystkiego możesz dowiedzieć się na forum. Szukać i szukać Służymy pomocą.
Golfik mi się podoba. Czarny, a sam mam czarnego, to może dlatego
Pozdrawiam.
Offline
Panowie i Panie... Znalazłem taką oto naklejkę obok koła zapasowego i w Książce Serwisowej:
Jesteście w stanie powiedzieć mi jaką mam wersję wyposażenia mojego autka??
No i kolor to z tego co się orientuje to tylko akryl
Ostatnio edytowany przez Lipex (2015-01-08 08:54:31)
Offline
Tutaj masz swoje rozkodowane wyposazenie:
X0A: kraj sprzeda�y auta Germany
B0A: grupa cz��ci bez country-specific design requirement
C6V: aluminiowe felgi 6J x 15 'Avus' offset 38
G0C: 5-biegowa r�czna skrzynia
H6S: opony 195/65 R 15 V
J0L: akumulator340 A (70 Ah)
MF4: 4-cyl. turbo diesel eng. 1.9 L/81 kW TDIMVEG 2 kod silnikowy T8U
Q4H: comfort sportowe fotele, front
V0A: opony w/o specification of tire brand
1AH: electronic differential lock (EDL)
1GS: przednie amortyzatory (AUDI TT)
2PX: sk�rzany trimmed sports kierownica
1NL: covers for aluminiowe felgi
5RQ: prawe boczne lusterko: convex
5SL: lewe boczne lusterko: non-spherical
T8U: wyposa�enie dla silnika 038.
3S0: bez roof rails/roof load rack
8AC: radio 'beta'
8GL: alternator 120A
8L3: roof antenna
1KK: tarcze hamulcowe, ty�
1LS: front tarcze hamulcowe z zintegrowane adapter
3FE: electric slide/tilt szyberdach z sun screen/sunblind
3YR: kieszenie drzwiowe z insert mats
Kolor L041 to akryl
Skrzynia biegow o oznaczeniu DEA
Jak dla mnie to masz wersje wyposazenie-Comfortline
Fabryka, w której auto zostało wyprodukowane:Bratysława Słowacja
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-08 09:38:23)
Offline
Koledzy mam jeszcze takie pytanie. (jeżeli w nie odpowiednim miejscu to proszę o reprymendę)
IC w naszych MK4 jest dość mało wydajny, przed nadkole i ogólną ciasnotę.
Znalazłem taką informację na jednym z forum:
"w golfach , borach , leona itp. wersje 110KM maja IC po stronie pasazera i za nimi jest nadkole ktore blokuje cyrkulacje powietrza (po usunieciu nadkola temperatura spada prawie o 20st... do juz da sie odczuc w trakcie jazdy i mozna to potwierdzic na hamownii)"
Prawda?
No i sprawa taka.
Jestem w posiadaniu IC od Forda Probe 2.2 GT TURBO:
Dokładnych wymiarów nie znam, ale na jutro mogę pomierzyć.
Myślicie, że da się go wcisnąć pod przedni zderzak centralnie?
No i czy to w ogóle coś da?
Offline
Jak usuniesz nadkole, to weź pod uwagę że wszystkie nieczystości z koła będą bezpośrednio zapychac na IC, jeźeli będzie zabity błotem, to ja chyba wole aby był schowany za nadkolem i cyrkulacja słaba, niż zabetonowany i zero cyrkulacji.
Offline
No całkowicie się z Tobą zgadzam, wolałbym nie usuwać nadkola, a w inny sposób poprawić sprawność IC.
Tylko straszna ciasnota między zderzakiem a chłodnicami gdzie chciałbym umieścić inny IC.
No i czy rzeczywiście coś by to dało.
Offline
ogolnie jesli dobrze kojarze to w audi a3 lub s3 nadkole ma taka jakby żaluzje i zapewnia wtedy cyrkulacje powietrza oraz zapobiega zasyfieniu icka
Offline
Odkryłem dziś w moim GOLFiku coś nowego.
Mam podświetlenie półki nad radiem...
No i podświetlenie na nogi (niestety fioletowe nie niebieskie).
Trochę kiepska fota, jak zrobię coś lepszego to dodam.
A co tam w sprawie IC??
Da coś jak go wrzucę za zderzak??
Offline
Fajny bajer z tą półką, a świeci cały czas, czy masz jakiś włącznik?
Offline
Lipex napisał:
... A co tam w sprawie IC??
Da coś jak go wrzucę za zderzak??
Zapytaj naszego wójka GOOGLE-on sie klania z odpowiedziami
Offline
Jest włącznik obok awaryjnych, ale taki delikatny, nie zauważyłem go nawet jak kupowałem.
Offline
Wiem, że przeciwników oklejania jest więcej niż zwolenników, ale skusiłem się.
Renowacje plastików czas zacząć:
Offline
Pierwszy etap oklejania ukończony.
Moim zdaniem o niebo lepiej niż to co było.
No i zamiana półeczki z radiem, również chyba jednak lepiej tak.
Następny etap to okolice sterowania szybami.
Ale mam pytanie.
Demontując ten plastik koło lewarka zmiany biegów zauważyłem, że był on przyklejony do bocznych plastików tunelu środkowego.
Teraz też to muszę czymś przykleić?
Czym?
Bardzo proszę o pomoc i dzięki z góry.
Ostatnio edytowany przez Lipex (2015-01-16 17:13:05)
Offline
Mimo,ze ostatnio nawet dziekuje nie przeczytalem (taka kultura ) to cosik napisze.Jak jest poklejone,to ktos juz cos tam robil po swojemu ala MacGyver To wszystko wchodzi jedno w drugie i jest skrecane na srubki http://www.fotem.pl/show/full/b35088710 … cb6e4f6473 torx 25 (N 90775001-numer) poprzez takie nakretki http://www.fotem.pl/show/full/620fea298 … 83ddabc1b9 (N 0154391-numer).
Offline
Upss.... Bardzo przepraszam i oczywiście dziękuje za poprzednie doradztwa...
Jeżeli chodzi o te śrubki i nakrętki to wszystko jest.
Chodzi mi o ten plastik przez który wystaje lewarek zmiany biegów.
i on wchodzi na wcisk w te boczne plastiki?
Offline
Nie doradztwo lecz pomoc z wyposazeniem.
Tak na wcisk-na niego (bo to jest taka ramka) nachodzi mieszek.
http://www.fotem.pl/show/full/d10ddc963 … 6ff635b695
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-16 15:55:13)
Offline
Kurcze, jeszcze nie o to chodzi... To wsadziłem jak trzeba. Chodzi mi o ten duży plastik.
U mnie oklejony. jak go wcisnąć/zamontować na boki/ nieoklejone.
Hehe...
Offline
Ten caly plastik to jest konsola srodkowe,ale sklada sie z dwoch czesci:przednia (popoielniczka,lewarek zm.biegow) oraz tylna (reczny tylna popielniczka/podlokietnik).Ja u siebie w golfie wymienilem obie na nowe i nie mialem zadnego problemu z ponownym ich wlozeniem na swoje pierwotne miejsce.
Nie mozesz wlozyc na jakie boki nieoklejone (bo juz zglupialem)-sa dwa:
1-tam gdzie masz stopy/pedala http://www.fotem.pl/show/full/6340c6da1 … 2b92f4c9af
2-wlozenie konsoli przedniej do tylnej http://www.fotem.pl/show/full/69f2d26c2 … a4eeb22b0f
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-16 16:10:50)
Offline
Porobie fotki jutro i wszystko rozrysuje to się dogadamy...
Hehe... Ale dzięki bardzo za zainteresowanie tematem...
Offline
A więc chodzi o połączenie tych plastików:
Jakość nie za dobra, ale wiadomo o co chodzi...
Pomocy...
Offline
sa chyba na zatrzaski z tego co pamietam albo sie jakos wsuwa.
jakos nie widzi mi ten carbon na tunelu.
Offline
DeeJn napisał:
sa chyba na zatrzaski z tego co pamietam albo sie jakos wsuwa. ...
To jest fabrycznie klejone jako jedna calosc-nawet ETKA pokazuje to jako nierozbieralne (jeden numer).Jak wymienialem u siebie,to niewidzialem zadnych zatrzaskow,wsowek itp.
Uploaded with fotem.pl
Napisze tak:ktos kto sie do tego dobieral troche go ponioslo i przedobrzyl
Offline
kane napisał:
DeeJn napisał:
sa chyba na zatrzaski z tego co pamietam albo sie jakos wsuwa. ...
To jest fabrycznie klejone jako jedna calosc-nawet ETKA pokazuje to jako nierozbieralne (jeden numer).Jak wymienialem u siebie,to niewidzialem zadnych zatrzaskow,wsowek itp.
http://www.fotem.pl/data/mini/min_f3fc5 … c8d624.jpg Uploaded with fotem.pl
Napisze tak:ktos kto sie do tego dobieral troche go ponioslo i przedobrzyl
faktycznie, pomylilem sie u mnie ten tunel jest rozwalony widzialem ze tam jest tak jakby rowek i to sie wsuwa ale teraz poszedlem zobaczyc do auta i faktycznie jest tak jak mowisz ze nie da sie tego rozebrac
Offline
Teraz nawet gdybys chcial to skleic,to watpie aby dalo rade-jak "maźniesz" klejem,to ta okleina prawdopodobnie zostanie stopiona bedzie wizualne ała.
Offline
Jejjjj... No to ładnie... Coś to będę musiał wymyślić... Dzięki za podpowiedzi...
Offline
Niewiem-niemialem takiego przypadku ale czy te czesci rozchodza sie, wpadaja do srodka?
Offline
Wymysliles "cos" w sprawie tej przedniej konsoli??
Offline
Z braku czasu nic nie wymyśliłem... Hehe. Ale myśle coś do niedzieli z tym zrobić.
Te plastiki się nie rozchodzą i nawet nie widać, że coś jest nie tak, ale ja wiem, że to nie jest tak jak powinno być i strasznie mnie to drażni...
Offline
Ja mam malego pomysla:wyciagnij konsole z autka znajdz kawalek tektury (takie dwa paski 1,5cm szeroki oraz 5cm dlugi-zrobisz cos ala kontownik) podoginaj je aby dolegaly po obu stronach wewnatrz, wyciagnij.Znajdz/kup gdzies podobnej dlugosci,szerokosci,grubosci platikowe paski podoginaj (aby ladnie sie wpasowaly) na wzor kartonikow nad jakims cieplym zrodlem i przyklej dobrym klejem do plastiku-powinno trzymac. Przed przyklejeniem ewentualnie odtlusc powierzchnie benzyna ekstrakcyjna.
Offline
No pomysł dobry.
Będę miał chwile to musze nad tym pomedytować...
Hehe...
Dzięki za rade, pewno tak będę próbował...
Offline
Pomysl, zrob, zrehabilituj sie ... (wreszcie)
Nic innego poza wymiana na nowa konsole nie zrobisz.
Ostatnio edytowany przez kane (2015-01-21 00:09:00)
Offline
Moi drodzy koledzy. Dziś stała się rzecz niefajna. A mianowicie zaliczyłem mały dzwon:
https://www.youtube.com/watch?v=yA-UhBMv8GU
Ale spoko, uszkodzenia bardzo, bardzo delikatne.
Zdjęcia porobię to dodam, naprawdę, aż się dziwię, że tak niewielkie są uszkodzenia.
Ale niestety płyn z chłodnicy się wylał, jeszcze nie wiem jak.
Pewno jutro coś będę wiedział na ten temat.
Pozdrawiam...
Offline
oj niefajnie...
masz AC czy wszystko z własnej kieszeni ?
za duża prędkość czy mocno oblodzone ?
Offline
Ajć Szkoda, że taka sytuacja, no ale cóż. Każdemu może się przytrafić.
3mam kciuki za niewielkie koszta w naprawie.
Powodzonka!
Offline
kubol1990 napisał:
... za duża prędkość czy mocno oblodzone ?
Stawiam na oba z wiekszym przekierowaniem na predkosc
Offline