Golf 4 Klub Polska
Cześć wszystkim!
Mam wielką prośbę, jestem tu nowy, i rozeznaje się dopiero w golfach mk4
ponieważ planuje takiego kupić czy moglibyście doradzić / sprawdzić taki oto przypadek :
http://otomoto.pl/volkswagen-golf-4x4-2 … 74748.html
szukam w swoich okolicach bardziej także aż takiego wyboru to nie ma (podlaskie).
ale akurat ten mnie jakoś zainteresował
na co zwracać uwagę, co warto sprawdzić w takiej wersji silnika?
ogólnie szukam =>2000roku
benzyna 1.8 albo 2.0
ewentualnie diesel 1.9tdi
Dzięki wielkie za wszelkie sugestie
pozdrawiam.
Offline
Bardzo ładny golf. Widać, że nie jest mocno zmęczony mimo 15stu lat.
Jednak, jak masz już kupować taką benzynkę to stanowczo polecamy Tobie 1.8T
Jeśli już zaś rozmawiamy o tym egzemplarzu co dodałeś, to całkiem ciekawy i przyzwoity samochód.
Warto go sprawdzić standardowo miernikiem do powierzchni lakierniczej.
Oczywiście od strony mechanicznej też trzeba go sprawdzić, na jakimś kanale.
Pojechać z kimś kto się zna na samochodach. Nie kupować w ciemno.
Offline
"Chrzanek" dobrze napisał Tobie o tym golfie (widywalem juz bardziej dojechane egzemplarze).Ja jedynie co dodam od siebie to,zeby kupic klekota 1,9 TDI to musisz miesiecznie/rocznie robic duze przebiegi,bo jego amortyzacja/koszt utrzymania Ciebie "zabije" i bedziesz podminowany chodzil.Klekot jest oszczedny (te nasze stare bez DPF/FAP) ale nadrabia to w czesciach/serwisie-wiem cos o tym.
Offline
Ma ktoś może jakieś wyliczenie/zestawienie/porównanie kosztów eksploatacji silników benzynowych i diesli ?
Przepraszam, że pisze w tym temacie ale nie chce specjalnie zakładać nowego tematu
Offline
Prosta sprawa. Diesel trasa, benzyna miasto.
Diesel trochę bardziej awaryjny, znaczy może awaryjność jak awaryjność, ale koszta większe jeśli chodzi o części.
Kultura pracy przemawia za benzyną, ciszej, delikatniej. Diesle to czasem takie klekoty pod maską, każdy chyba zna temat.
Ja osobiście odsyłam do lektury w internecie na temat Diesel vs Benzyna.
Kwestia jeszcze tego czy rozmawiamy o starych poczciwych motora takie jakie są np. w golfach IV, czy rozmawiamy o różnicach w samochodach, które są nowszej generacji czyli powiedzmy od 2010r w górę.
Tutaj taki jeden artykuł spośród miliona takich artykułów http://www.autocentrum.pl/naszym-zdanie … j-octavii/
PS. Osobiście mam benzyne, ale mam w domu jeszcze dwa diesle. Jak trasa to staram się pożyczać samochody od starszyzny mojej, jak do miasta to swój. Benzynka cichutka, mama jak wsiadła pierwszy raz, to pytała się czemu samochód zgaszony, a ona po prostu przyzwyczajona do diesla i nie słyszała benzynki
Temat rzeka, każdy będzie miał inne typy i każdy będzie miał swoje argumenty i kontrargumenty
A jako takiego zestawienia to nie wiem czy ktoś ma. Można samemu przeliczyć i porównać po tematach i opiniach w internecie.
Patrz na forum, co chwilę ktoś ma problem z dieslem, a to turbina, a to tamto
Ostatnio edytowany przez Chrzanek (2015-03-30 21:45:30)
Offline
Chrzanek napisał:
... Kultura pracy przemawia za benzyną, ciszej, delikatniej. Diesle to czasem takie klekoty pod maską, każdy chyba zna temat. ...
No z tym to akurat sie niezgodze-sa tez i Pb pracujace jakby mialy po 30 lat (dymiace gorzej jak diesel)-wszystko zalezy od własciciela (obecnego lub poprzedniego) jak traktowal silnik/wymiane oliwy/nagrzewanie silnika na wolniejszych obrotach lub wysokich.
Zgodze sie natomiast z tym: "Patrz na forum, co chwilę ktoś ma problem z dieslem, a to turbina, a to tamto " aczkolwiek to tez jest WSZYSTKO zalezne od stylu jazdy/traktowania silnika, bo przynajmniej 1/2 uzytkownikow TDI niepotrafi poprawnie je uzytkowac-BEZ URAZY.Tfu, tfu ja jak na razie to nie narzekam na swojego klekota i napewno niezamienie go na Pb MK4.
Offline
Dzięki za odpowiedzi
1.8, 1.8T to jednak białe kruki, ciężko spotkać w miare dobry egzemplarz
a jak już to cena spora i daleko jechać..
Mam zamiar oglądać tego golfika z ogłoszenia i też pytanko
czy są jakieś specyficzne miejsca/części dla golfów mk4 żeby sprawdzić?
albo konkretnie dla tego silnika?
Offline
Ogólnie sprawdzać jak Koledzy piszą miernikiem na spokojnie, wjechać w cień oglądać auto, i tak samo na pełnym świetle dnia. Czy gdzieś kolor i mat nie kontrastuje - choć jak auto pod sprzedaż to woskiem koloryzującym natarte.
Ogniska korozji to tył przedniego nadkola - często odwodnienia przedniej szyby przytkane i stała wilgoć w tym miejscu. Jak nie był bity, to nawet gdy stał na powietrzu innych ognisk korozji szukać trudno. Posprawdzaj czy są zaślepki na progach i reszcie podwozia. Ogólnie jak wygląda konserwacja spodu. Rysy na zderzaku to norma, tak samo koło klamek. Ogólnie stan wydechu, choć wiadomo że rdza na nim będzie... ale coś stargować można.
Często lubi podciekać uszczelka tylnej szyby - jest klejona. Ogólnie sprawdzić auto mechanicznie, na kanale na szarpaku.
Jeśli to autentyk przebieg i silnik z napędem nie ma ukrytej wady przez sprzedawcę, to pojeździsz tym autem spokojnie. 2.0 to spokojny silnik, nie wyżyłowany mocą z pojemności. Napęd też sprawuje się dobrze i bez większych komplikacji. Choć na mieście licz się z 10L benzyny, a gaz sekwencyjny też lubi.
PS. Aby się ustrzec problemu z silnikiem to proponował bym po zakupie ze sprzedającym udać się na wymianę oleju silnikowego z filtrem - wykluczysz tym samym lanie moto doktora... Wymianę i tak Musisz zrobić. ( a stary olej z wlanym moto doktorem po wymianie na nowy olej się zważy jak kisiel, bo zawsze coś starego zostanie, a silnik zaraz da Ci o tym znać...). Jak Masz możliwość zabrać lapka z Vagiem i podłączyć, sprawdzić błędy.
Ostatnio edytowany przez TataNka (2015-03-31 17:24:36)
Offline