Golf 4 Klub Polska
Po krótkiej chwili, pozwalam sobie dołączyć do grona zadowolonych użytkowników Golf'a 4, prezentując swój pojazd, sukcesywnie postaram się zamieszczać zdjęcia lepszej jakości.
Golf 4 1.9 TDI, 110KM z 2000 r.
Silnik ASV
Kupiony w salonie Bełtowskiego w Krakowie.
Pierwszy właściciel.
Takie zbiorcze tematy mają jeden wieli plus, można powielić modyfikacje widząc na zdjęciu jak to u kogoś wygląda, pomijam przyjemność czytania opisów i cennych wskazówek.
Golfa nabyłem nie przez przypadek, szukałem długo pojazdu z silnikiem bez pompo-wtrysków, szukałem i wszędzie gdzie jechałem oglądać samochód, były niespodzianki. Trafiłem nawet na sztukę z mokrą szpachlą w progach
Zrezygnowany, trafiłem w Krakowie na sztukę z 2000r. za 15.000K w stanie bardzo dobrym, z przebiegiem 160.000, serwisowany, z książką, w jakimś małym komisie, pojazd od pierwszego właściciela (dziadek, inwestował - nawet baranka na spód położył dla konserwacji podwozia).
Była 20:00, gość nie obierał telefonu, dzwoniłem do skutku
W ten sam wieczór auto było moje.
W pierwszej kolejności wycinka katalizatora i zaślepienie EGR'a - katalizator poszedł bardzo szybko za kilka stówek, ale zanim to się stało, pojechałem do magika zapytać o jego stan.
Okazało się, że był piękny prześwit, i 160.000 naliczniku to bardzo prawdopodobny realny przebieg. Złapałem piękną okazję !
Na dzień dobry inwestycja:
- Wymiana kompletnego rozrządu
- Wymiana wszystkich płynów
- Wymiana świec
- Wymiana akumulatora
- Wymiana paska klinowego
- Wymiana sprzęgła
- Autoalarm
- Blokada skrzyni biegów
Auto do chwili obecnej jeździło i nie wymagało wkładu, oleju nie zjada, odpala od strzała.
Dobijam do 200.000K i siłą rzeczy należy pochylić się na turbiną, zaczyna wyć i odcina mnie przy 110/120 km/h, trzeba wymienić alternator., obecny wykazuje stan agonalny, świece również pójdą do wymiany.
Powoli muszę się zabrać za budę, po 15 latach zaczynają wychodzić w różnych miejscach małe purchawki.
Poniżej galeria.
W chwili obecnej pojazd dostał nowe lampy DEPO, które musiałem doszczelnić silikonem, nową antenę typu Shark, nowa turbina już leży i czeka na podmianę, obok turbiny leży alternator 120A, który niebawem również wejdzie na pokład.
Nabyłem również nowe węże z materiałowym oplotem do układu podciśnienia, wraz z turbiną zostaną podmienione ze starymi zbutwiałymi..
Co dalej ? Dalej modyfikacja Vag'iem do 140KM z pomocą ComSportu lub jakiejś innej firmy, na horyzoncie pojawiają się również felgi 18 wraz z nowymi gumami Bridgeston'a
Myślę, że to nie koniec i z waszą pomocą auto dostanie jeszcze wiele innych ciekawych części.
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-12 22:37:01)
Offline
Te lampy to z hidem ? Mocno świecą, albo taki efekt na zdjęciu.
Gratuluję srebrnego samochodu, ja trafiłem na czarny i teraz muszę go pielęgnować co weekend,żeby to miało ręce i nogi.
Lusterko wsteczne wypnij i polakieruj w czarny mat
Powodzenia w dalszych modach!!
Offline
Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak bardzo boicie się/obawiacie pompek?? Przecież wszystko zależy od stanu kondycji serducha oraz osprzętu na jaki poprzedni/obecny właściciel zapracował.Kiedyś "Xaime91" napisał coś co bardzo mi się spodobało-jak źle trafisz to nawet VP doprowadzi Ciebie do dużego bólu głowy oraz pustej kieszeni.
A suszarka przy odpowiednim traktowaniu powinna dłużej posłużyć niż 200.000km
Po za tym zajefajny kolor autka.
Offline
xXKrystianXx napisał:
Te lampy to z hidem ? Mocno świecą, albo taki efekt na zdjęciu.
Gratuluję srebrnego samochodu, ja trafiłem na czarny i teraz muszę go pielęgnować co weekend,żeby to miało ręce i nogi.
Dzięki.
Lampy dają tak straszliwie, że mi mrugają z naprzeciwka dopiero jak drogowymi odpowiem łapią się, że jadę na krótkich ..
High Intensity Discharge to to nie jest, ale jestem z nich zadowolony, jest zdecydowanie jaśniej.
kane napisał:
Nie rozumiem dlaczego wszyscy tak bardzo boicie się/obawiacie pompek?? Przecież wszystko zależy od stanu kondycji serducha oraz osprzętu na jaki poprzedni/obecny właściciel zapracował.Kiedyś "Xaime91" napisał coś co bardzo mi się spodobało-jak źle trafisz to nawet VP doprowadzi Ciebie do dużego bólu głowy oraz pustej kieszeni.
A suszarka przy odpowiednim traktowaniu powinna dłużej posłużyć niż 200.000km
Po za tym zajefajny kolor autka.
Dzięki, a chciałem białą perłę.
To nie jest tak, że boje się pompek, zwyczajnie z doświadczenia innych właścicieli wiadomo jest, że te silniki są najmniej awaryjne, i na taki właśnie polowałem.
Odnośnie turbiny, jeździł tym starszy człowiek, zakładam, że max 2000 obrotów geometria jest pewnie zawalona syfem, gruszka ma ograniczenia w ruchu - trzeba to wymienić.
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-11-29 22:48:06)
Offline
Zapewne jeździsz z najwyższym położeniem reflektorów, po lewej stronie obok przełącznika świateł daj między 1,a 2 i powinno być ok. Ja również tak jeździłem na początku, za każdym razem myślałem że stoją teraz mam nawet na 2 i jest spoko
Pompek nie trzeba się bać,trzeba wymieniać płyny,filtry na czas. Nie butować na zimnym,po jeździe odczekać te kilkadziesiąt sekund(lub jak ktoś ma ten ostatni km do celu, to spokojnie) ,przede wszystkim nie słuchać opinii ludzi:"ileż możesz to auto trzymać odpalone,nie szkoda Ci paliwa itp." ,przerabiałem już to z pewnymi osobami,ale prawda taka idiotom nie przetłumaczysz,myślą zawsze że mają racje
Offline
Jutro podjadę jeszcze do diagnosty, coś mi się zdaje, że po oczach świece
Następny golf będzie pewnie już z pompką, ale zanim to nastąpi, mam zamiar przejechać obecnym kolejne 200.000 ..
Olej wymieniam 2 razy w roku, prze zimą i po zimie.
Wraz z olejem wymieniany jest filtr oleju (wiadomo).
Raz na rok, wymieniam filtr paliwa.
Po zmianie turbo, będę musiał poczytać, co jaki odstęp czasu trzeba go przewietrzyć na autostradzie z gazem w podłodze.
Offline
W dniu dzisiejszym wjechało na pokład kilka rzeczy do wymiany z turbiną.
Olej, zero kompromisów - ma być porządne smarowanie, leje go od jakiegoś czasu (zima - wiosna), stare diesel'e potrzebują dobry olej
Filtr paliwa Filtron'a, chyba jeden z lepszych na naszym rynku.
Filtr oleju Mann'a.
Uszczelka spływu oleju turbiny z ASO:
Uszczelka wydechu połączonego do turbiny z ASO:
Uszczelki rury smarowania turbo z ASO (chyba miedziane):
Uszczelki kolektora z ASO:
Turbina, cierpliwie czeka na pierwszy test:
W weekend prawdopodobnie wszystko zacznę montować, pierwszy test z komputerem, następnie przymiarki do 140KM
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-10 20:53:27)
Offline
Leje ten sam olej i rewelacja Nie bierze ani grama. Jak będziesz dbał to Ci się odwdzięczy
Powodzenia i pozdrawiam!!
Offline
Ten olej to akurat najgorsza kaszana
Mann
Knecht
Bosch
Purflux
Filtron
Kraft.
Raczej filtron jest tani a nie lepszy:p
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Jeżdżę na nim 2 lata i nie mam żadnego problemu.Wymieniany co 10 tyś.km . A z ciekawości jaki olej polecasz do PD z własnego doświadczenia?
Offline
Ja te silniki rozbieram i widzę co robią w środku. Wszystko byle nie castrol
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Ja te silniki rozbieram i widzę co robią w środku. Wszystko byle nie castrol
Motul ?
Offline
Ostatnio na facebook'u próbowałem przetłumaczyć coś na temat Castrola. Ale ich przegadać to o matko..
Dla nich najważniejsze, że nie bierze oleju silnik. A to co się dzieje wewnątrz silnika to niech dzieje się wola boża.
Offline
Niestety nie mam możliwości sprawdzić co się dzieje w silniku,ale jestem otwarty na propozycję, jaki olej warto lać ? Odpowiedź "wszystkie tylko nie Castrol" mnie jakoś nie przekonuje
Offline
Z ostatniej chwili, wpadły na pokład nowe podgrzewane fotele skórzane
Baaardzo jestem ciekaw, jak ja to ogrzewanie tyłka podłącze
Offline
Od strony technicznej wystarczą 2 kable i tranzystor + jakiś włącznik,
ale musi to jakoś wyglądać, więc ja bym proponował dorwać gdzieś same ori pokrętła, nie powinny być drogie i podłączyć do nich wyżej wspomniany układ, który wystarczy tylko schować pod deską.
Offline
Relativy dzięki wielkie, poszukam oryginalnych pokręteł, akurat mam wolne miejsce na desce.
To chyba będzie to:
http://allegro.pl/przelacznik-podgrzewa … 25782.html
Czy jakiś przekaźnik podgrzewania foteli muszę montować ?
Ostatnio edytowany przez din2pin (2015-12-10 23:38:20)
Offline