Golf 4 Klub Polska
Witam serdecznie wszystkich użytkowników tego forum. Otóż zakładam ten wątek, ponieważ chciałbym się dowiedzieć ile wyniósłby mnie tuning mechaniczny mojego Golfa 1.9 TDI 90 KM. Lecz przejdźmy do sedna sprawy. Chciałbym by moje 90 KM wzrosło co nieco, przy czym koszty nie byłyby masakryczne. Interesuje mnie wynik w granicach 200 KM, a moje pytania brzmią. Co wymienić? Jakiej firmy byłyby te części? Ile by to kosztowało? I czy spalanie wzrosłoby o dużo? Jeżeli tak, to o ile spalanie by się zwiększyło? Czekam z niecierpliwością na Wasze wypowiedzi. Pozdrawiam serdecznie.
Offline
Pae witamy opisz dokladnie do jakiej mocy chcesz podkrecić golfinke
Offline
Już napisałem wyżej, ale pewnie nie zauważyłeś. Nie szkodzi. Otóż moje złotko chciałbym podkręcić do jakiś 200 koników
Offline
Pae sorki nie zauważyłem , hmmm temat jak najbardziej jest na miejscu
Offline
Także co byś polecał aby osiągnąć taki wynik?
Offline
Pae powiem tak na starcie bo bym zrobil tłoki kute , do tego jakieś porzadne turbo i IC wieksze ..
Offline
Jestem zielony w tych sprawach, więc jakbyś mógł to wytłumacz mi po kolei co, do czego służy i skąd to wziąć?
Offline
znajde temacik i ci pokaże
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=277241#p3328439 temat zapożyczony z innego forum
Ostatnio edytowany przez CHudini MK4 (2011-11-13 21:53:40)
Offline
Ok. A w razie czego, to opiszesz mi co i jak, gdybym nie wiedział?
Offline
Pae postaram ci sie wszystko wytłumaczyć
Offline
Czyli:
1. Turbo ARL AWX
2. Wtryski 216 Plus Soft
3. Kute tłoki
I mam mniej więcej 200KM? Tylko ile takie modyfikacje kosztują i czy koło Rzeszowa znalazłbym jakiś dobry warsztat by mi to zrobili?
PS. Tylko nie wiem co to FMIC czy FIMC?
Offline
Pae napisał:
Czyli:
1. Turbo ARL AWX
2. Wtryski 216 Plus Soft
3. Kute tłoki
I mam mniej więcej 200KM? Tylko ile takie modyfikacje kosztują i czy koło Rzeszowa znalazłbym jakiś dobry warsztat by mi to zrobili?
PS. Tylko nie wiem co to FMIC czy FIMC?
jest to map sensor FIMC
Offline
Hmm... To może inaczej. Załóżmy, że jesteś na moim miejscu. Opisz mi co kupujesz i z czym gdzie idziesz najpierw, a z czym gdzie idziesz później, dobrze? Będę Ci wdzięczny i nagrodzę punkcikiem
PS. Oczywiście prosiłbym łopatologicznie, bo nie mam ani krzty pojęcia o silnikach.
Offline
a wiec : na początek szukam cześci : turbo z ARL 150 km albo urzywka albo nowe ... uzywka to kwota 1500zł
Wtryski 216 Plus Soft to juz w serwisie do tego przystosowanym . dokładnie to zajmującym sie CHip tuningiem
tłoki kute to już wieksze wydatki koszt 4000zł .. najlepiej to pojechał bym na CHIP TUning i troche go podkrecił ... powiem ci że wydatek na chip tuning to jakies 700 zł albo i wiec .. ale zabawa w takie przeróbki nie należy do tanich i z tym musisz sie liczyć
Offline
Rozumiem. Czyli bez kutych tłoków (bo rzeczywiście przestraszyłem się ceny) ile koni bym osiągnął?
Offline
powiem tak bez kutych tłoków turbo i wtryski daje jakieś 170 km - 190 kmjesli sie pomyliłem to sorka jak coś to wal do Kajor też ci pod powie
Ostatnio edytowany przez CHudini MK4 (2011-11-13 22:51:25)
Offline
Turbo 1500 zł, a te wtryski, to ile by kosztowały?
Ostatnio edytowany przez Pae (2011-11-13 22:50:44)
Offline
Wtryski (a raczej końcówki, bo to przecież VP, a nie PD), turbo (przynajmniej ARL, BLB lub hybryda), FMIC (front mounted intercooler), program i powinno się trochę wyciągnąć, jednak byłbym sceptyczny co do 200KM. Myślę, że do osiągnięcia jest jakieś 170KM, jednak koszty będą oscylowały w okolicach 4000-5000pln.
Offline
Pae tak patrzyłem to 1300 zł
Offline
Dolicz robotę ze spawaniem dolotu i ICka, uwolnienie wydechu. Dobry program to ok. 1000pln+, FMIC 350-500, do tego złączki i rury, końcówki w granicach 800pln (4 sztuki) i turbo (1500-2000).
Offline
A więc:
1. Turbo 1500 zł,
2. Końcówki 216 Fratelli 1300 zł,
3. Front Mounted Intercooler 400 zł,
4. Chip Tunning około 700 zł.
Po takim czymś wychodzi mi około 170 KM z silnika, 4000 zł z kieszeni, a ile l/100km paliła by wtedy moja golfina?
Poza tym z góry dziękuję za pomoc użytkownikowi CHudini MK4 i Kajor.
Offline
tak jest ich 4 sztuki
Offline
Czyli w 5000 zł zamknę się ze wszystkim. Jeżdżę spokojnie, nie zapi***alam jak dyliżans na westernie, więc czasami zejdę do 5l/100km. Także 7l/100km jak najbardziej mnie zadowala. Jeszcze raz dziękuję serdecznie za pomoc i życzę szerokiej drogi. A co do moich zmian, to z pewnością będę Was informował.
Pozdrawiam!
Offline
no to czekamy na foto session
Offline
Tylko nie szukaj żadnych "power boxów" itp. - program musi zrobić indywidualnie dobry fachman - od siebie polecam COMPSport i G-Lab - chłopaki z całej Polski walą do nich do Łodzi.
Offline
Szukałem, szukałem i w końcu znalazłem:
http://forum.tdi-tuning.pl/viewtopic.php?t=9561
Offline
Kajor, w Twoim temacie, który tu podesłałeś znalazłem informację, że seryjne sprzęgło nie da sobie rady z takim momentem obrotowym. Lepiej żebym miał pompę 11 zamiast 10 (choć i tak nie wiem o co chodzi). A co do FMICu, to już powoli załapuje i wiem, że tak czy tak trzeba będzie zmienić, bo będzie się grzał i tracił na mocy. W każdym razie te rzeczy: pompa 11 zamiast 10 i nie seryjne sprzęgło, to dodatkowe koszta z jakimi powinienem się liczyć? Jeżeli tak, to jakie sprzęgło zamontować i napiszcie coś więcej na temat tej pompy. Pozdrawiam!
Offline
Oczywiście że nie wytrzyma.
Od siebie polecam sprzęgła Sachs Performance - w Łodzi daje to bez problemu radę w TDI o mocach oscylujących koło 200KM i ~350-400Nm momentu. Nie wiem jak u ciebie z dwumasem, ale też jest możliwość, że trzeba go będzie zmienić, lub wstawić jednomasowe koło zamachowe. Samo sprzęgło to koszt ok. 600pln, dwumas jakieś 1500,-.
Co do pompy 11 (to wysokość sekcji w mm) - na pewno seryjna 10 nie uciągnie 200KM. 10mm i 11mm różnią się głównie tłokorozdzielaczem i mechanizmem popychaczowym (tzw. "falą" - specjalnie wyprofilowanym elementem, który poruszając się po rolkach prowadzących steruję wychyłem tłokorozdzielacza). Do tego pompy można modyfikować, gdyż części są wzajemnie wymienne, choć i tu nie jest to w pełni dowolne. Niektórzy wymieniają sprężyny, tłokorozdzielacz i falkę (są bodaj od 7.3 do 8.0mm).
Z drugiej strony fala odpowiada za kąt wtrysku, dlatego wielu tunerów uważa, że konieczne jest zostanie przy oryginalnej fali, a to ogranicza dawkę. Na tych pompach musi być odpowiednia mapa wtrsyku, bo inaczej będzie kupa dymu i nie wysterowany, falujący kąt wtrysku.
W przypadku ewentualnego kupna pompy uważaj- te z MK3 mają 8 a z MK4 10 pinów. Jest to związane z innym podłączeniem czujników N108 i N109 i trzeba je wtedy podpinać osobno.
Nie mam teraz zbyt dużo czasu, żeby się rozpisywać, ale już samo to co podałem skutkuje tym, że silniki VP dużo trudniej modyfikować niż PD.
Offline
No właśnie zauważyłem, że z tym moim dieslem będzie kupa roboty. Skoro z samych wstępnych modyfikacji wyszło mi ponad 4000 zł, a jeszcze do tego sprzęgło i nie daj Boże dwumas do wymiany, to zamknąłbym się w granicach 6500 zł (wstępnie licząc). Czy jest jakaś inna alternatywa niekoniecznie dla 200KM, aczkolwiek do jakiś 170? Bo jednak ciągnie po kieszeni. Zastanawiam się czy jak moc silnika wzrośnie do 170KM a nie do moich wspomnianych 200, to czy będzie konieczność zmiany dwumasu na jednomasowe koło zamachowe? I czy bloki, uszczelniacze, głowice nie pójdą w cholerę przy zwiększonym momencie obrotowym i dodatkowej mocy?
Znalazłem kilka aukcji i chciałbym wiedzieć, czy idę w dobrą stronę. A więc:
Turbo:
http://motoallegro.pl/turbo-turbospreza … 80904.html
Wtryski:
http://archiwumallegro.pl/wtryski_frate … 87752.html
FMIC:
http://archiwumallegro.pl/intercooler_f … 95277.html
Oczywiście 2 linki są do archiwum allegro, ale chodziło mi o części i czy takie miałbym kupować. Z góry dzięki za odpowiedź.
Ostatnio edytowany przez Pae (2011-11-14 15:42:21)
Offline
Pae wszystko jest możliwe tuning mechaniczny kosztuje sztuka dla konesera trzeba miec naprwde głowe do tego , bo inaczej może ci korba bokiem wyleciec . a tego bysmy nie chcieli , mysle ze na samym chipie wyciągnął byś 150 km . i tak by to już fajnie zamiatało .
Offline
Na samym chip'ie?! O kurcze, a nic by się z silnikiem nie podziało? Poza tym to ile by to "jadło" paliwa i gdzie by to można było zrobić?
Prosiłbym jeszcze o przeglądnięcie linków z mojego wcześniejszego posta, czy szukam w dobrą stronę
Offline
najlepiej dac do kogoś kto sie na tym dobrze zna, powiem tak z tego co słyszalem to na chip tuning autko zjada mniej ropy.. sam mysle nad taką opcja :d tylko że ja chce podkrecić na 140 km i finito
Offline
No myślę, że zrobię to samo co Ty, ponieważ 140KM w zupełności by mi starczyło i co najciekawsze, to 50KM i tak robi dużą różnicę jak dla mnie. Na początek myślę, że to by mi wystarczyło, a za jakiś czas zacząłbym kombinować. Jaki warsztat na Chip-tuning byś mi polecił? Najlepiej w okolicach Rzeszowa.
Offline
oj Rzeszów to nie mam pojecia ... poszukaj po dzwoń
Offline
Dziewięćdziesiątki nie wykręcisz na 140km samym chipem. osiągalne jest jakieś 120km. Później trzeba wymienić wtryski i turbo, a intercooler może nie dawać rady.
Na setupie z części które podałeś osiągalna moc to jakieś 150-160km - za małe turbo na 200KM. IC wystarczy do 200KM, wtryski może, choć nie na 100%.
Offline
To teraz napiszcie mi jedno. Jakbym miał to Turbo ARL AWX, wtryski 216 Fratelli Bosio, FMIC, który daje radę do 200KM, zrobił Chip'a i wymienił sprzęgło (niekoniecznie z wymianą na jednomasowe koło zamachowe), to ile koni mechanicznych mógł bym osiągnąć i czy byłoby to bezpieczne dla mojego silnika?
Offline
Myślę, że 160-170KM jest do wyciągnięcia. Czy wszystko wytrzyma nie wiadomo - jakiś czas pewnie tak, ale przy doładowaniu ~1.7-1.8bar, bo takie będzie mniej więcej generowane, na pewno żywotność będzie mniejsza. Może prościej i taniej zrobić swap na gotowy silnik PD np. ASZ albo ARL? Masz wtedy wyjściowo 130/150KM z większym potencjałem, a koszty będą raczej mniejsze, no i jakąś kaskę za silnik odzyskasz. Poza tym skrzynia biegów powinna pasować, tak samo jak większość wiązek, więc jakiś problem odpada.
Offline
A napisałbyś mi krok po kroku co robić, gdzie robić i jak robić? Bo znowu nie wiem o co się rozchodzi
Offline
To już nie wiem co masz w okolicy - generalnie każdy bardziej ogarnięty majster ci zamontuje turbo i IC. Tak samo wtryski. Program COMPSport albo G-Lab. Ewentualnie Quattro-Garage.
Jak przekładka motorowni, to musisz poszukać i popytać.
Generalnie wiem co i jak można zrobić w Łodzi, ale nie u ciebie.
Offline
A jakbyś był na moim miejscu i miał okazję zrobić to w Łodzi, to jak byś to zrobił? Chodzi mi o kompletne opisanie krok po kroku co koniecznie trzeba wymienić, gdzie się udać, ile za wszystko zapłacę, ile koni mechanicznych będę z tego miał, ile mi będzie palić na 100 kilometrów i czy te części bym mógł zamówić od razu w warsztacie. Wiem, że męczę, ale dla mnie to poważna sprawa i chcę wiedzieć niemal wszystko co i jak. Daję plusa za pomoc! Z góry wielkie dzięki Kajor.
Offline
Tak czytam i czytam...
Kup chopak sobie silnik kompletny jakiejś benzyny V'kę będziesz miał powyżej 200 KM i będziesz śmigał. Mniejsze pieniądze, mniej kasy na fachowców a ile będzie palił? Ceny ON mają być ok 7 zł/litr więc w benzynę uderz. A czy tu będziesz miał 200 km czy tu to i tak nie spali 5 litrów. Musisz się liczyć że to wtedy jest wół pociągowy i potrzebuje dżezu do galopu.
Poza tym jak jeździsz spokojnie to po co Ci 200 KM ?
Offline
Co prawda to prawda - myślę, że tobie wystarczy jakiś program na początek, żeby zobaczyć ile realnie mocy potrzebujesz. Spalanie zostanie w normie, a myślę, że 110-115KM jest do wyciągnięcia na miękkim sofcie, bez zwiększenia spalania i strat żywotności.
Kosztorysu ci nie wyznaczę, bo się tym nie zajmuję, a poza tym każdy i tak wali swoje ceny.
Poza tym polecam forum tdi-tuning, do którego link masz w którymś z moich postów.
Offline
Licząc tak moc:
Program = ~+30KM
Wtryski=~+10KM
Turbo ARL/AWX= ~+10KM
Pompa=~10KM
I do tego dojdzie układ IC żeby mógł to pociągnąć i zmodyfikowany układ dolotowy. Można też wsadzić jakiś przelotowy układ wydechowy, to na pewno też ciut zwiększy osiągi. Seryjne sprzęgło też może z czasem nie wytrzymać takiej mocy i momentu,ale to też zależy od techniki jazdy. Przełożenia 5 biegowej skrzyni biegów też mogą okazać się nie efektywne przy większej mocy.
Według mnie ekonomicznie taniej wyjdzie sprzedać ten silnik co masz i wsadzić jakiś ASZ/ARL jak chcesz pozostać przy dieslu, i wtedy ewentualnie go modyfikować.
Jak już będziesz robił moc to pomyśl też o jakiś lepszych hamulcach żeby bestie zatrzymać:)
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-15 13:32:14)
Offline
Tylko jedno idzie za drugim - wkładając inne wtryski musimy zrobić nowy program, to samo tyczy się pompy i turbo, więc trzeba zrobić raz, a nie etapami, ewentualnie pisać się na wielokrotne mapowanie, co jest jak wiadomo drogie. Myślę, że najpierw warto pobawic się w chip do ~120KM i później ewentualnie grzebać bajerę.
Offline
Myślę, że zrobić to tak: najpierw Chip do 120 jak napisał Kajor, a później jak mi to nie wystarczy to 130KM diesel i z tym będę kombinował. Inną drogą hamulce mam ponoć świetne, z tego co mój wujaszek mi powiedział i myślę, że bez problemu zatrzymają 150, a nawet 170 konną bestię. Ale wracając do tematu to czy takie rozwiązanie jakie Wam przedstawiłem, byłoby dobre na początek? Pozdrawiam!
Offline
Mocy nigdy nie za dużo
Jak kupowałem golfa to wydawało mi się że idzie jak burza, potem przestało mi wystarczać 110 KM wiec zrobiłem chipa na 140KM, wydawało ze to już mi wystarczy ale teraz jak pojeździłem to wiem że chce więcej:)
To rozwiązanie które proponujesz jest całkiem dobre, pojeździj trochę po chipie a jak będzie brakowało mocy to wtedy można pomyśleć o czymś więcej.
Offline
dokładnie jak tuning z umiarem to tylko program inaczej VIrusik , autko jest zżwawsze i czesci nie dostaja tak po dupci ... CHLOPAKI ci dobrze podpowiadają.. a już myślalem że coś ciekawego sie wylkuje co Kajor no ale jesli tuning z umiarem to Pae tylko VIRUS czyli chip tuning
Offline
Obiecuję, że foto session będzie jak nic. Z pewnością nie będzie to od razu coś wybuchowego, ale po nitce do kłębka. Dziękuję Wam za pomoc i jeżeli będę miał jakieś pytania, to z pewnością zadam je w tym temacie. Pozdrowienia dla wszystkich!
Offline
No to czekamy na relacje Pae
Offline
hamulce mam ponoć świetne, z tego co mój wujaszek mi powiedział i myślę, że bez problemu zatrzymają 150, a nawet 170 konną bestię
A wujek jeździł autami o mocach ponad 150KM?
Widzisz - ja uważam, że seryjne hamulce w Golfie są zdecydowanie za słabe nawet dla seryjnego auta. Fabryczne 280/288mm są małe, jakimś rozwiązaniem są 312mm tarczochy z GTI/Leona 1.8T, ale wtedy felga minimum 16". Tył 256mm jest jeszcze znośny, choć też żałośnie słaby przy większych prędkościach. Pozostaje jeszcze kwestia zagrzania się hamulców i ewentualnego wrzenia płynu - przy małych hamulcach dłużej hamujesz co skutkuje wysoką temperaturą. Już nawet średnio zagrzane heble Golfa są tragicznie słabe, jak na masę 1200kg, którą mają zatrzymać.
Przy seryjnych hamulcach i mocy powyżej 150KM bałbym się szybciej pojechać Golfem...
Miałem okazję się bryknąć R32biT od HGP, gdzie siedziały 320mm Zimmermanny i przy dość intensywnym hamowaniu z 270km/h nawet one wydawały się nie takie strasznie mocne i występował minimalny fading, a mówimy tu o dużo większych tarczach i jarzmach z S6.
Do większej mocy konieczne są porządne, szerokie opony i dobry hebel. Zacznij od tego, zanim zechcesz zwiększać moc powyżej podstawowego chipa.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-15 17:51:41)
Offline
O popatrz się! Tego o hamulcach nie wiedziałem. Co do wujka to kiedyś miał Golf III VR6, bodajże 178KM, więc chyba jeździł. No ale wracając do tematu, to jakie hamulce, w naprawdę dobrej, przystępnej cenie byś mi polecił?
Offline
Ja bym osobiście celował w komplet tarcz 312mm przód/288mm tył. Trzeba wymienić jarzma i zaciski hamulcowe. Widziałem takie komplety na allegro za 500zł. Jak się bawić to się bawić I oczywiście tarcze i klocki porządnych firm typu ATE, TRW a nie chinole
Offline
No i znów forumowicze udowodnili mi, że w d*pie byłem i g*wno widziałem
Pomożecie mi z tymi hamulcami? Jakoś nie mogę ich znaleźć. Czekam na odpowiedzi, z góry wielkie dzięki wszystkim!
Aczkolwiek myślałem nad takimi rzeczami:
Klocki tył:
http://moto.allegro.pl/klocki-tyl-bremb … 69765.html
Klocki przód:
http://moto.allegro.pl/klocki-przod-bre … 30089.html
Tarcz o większej średnicy nie mogę znaleźć na allegro, ale znalazłem takie:
Przód:
http://moto.allegro.pl/0253-gt-mikoda-t … 85030.html
Tył:
http://moto.allegro.pl/tarcze-zimmerman … 25062.html
albo:
http://moto.allegro.pl/sportowe-tarcze- … 17435.html
Co Wy na to?
Ostatnio edytowany przez Pae (2011-11-15 20:23:24)
Offline
Przód jest zawsze ważniejszy od tyłu bo na przód idzie około 70% siły hamowania,aczkolwiek jak będzie duża rozbieżność w sile hamowania (np tył seria a przód wymienione na jakieś o większej średnicy to auto będzie znacząco nurkować podczas hamowania). Akurat na allegro nie widzę żadnych aukcji kompletnych hamulcy(trzeba polować na okazje bo zaraz inni forumowicze podkupią )
Do tarcz mikody nie jestem zbytnio przekonany (choć sam mam na tyle )
na przód myślał bym nad czymś tego rodzaju
http://allegro.pl/tarcze-ate-power-disc … 41768.html
Tak jak kolega Kajor pisał jeśli na początku ma być sam chip to seria póki co powinna starczyć (Sam mam 110 @140 mam porządne hamulce ATE tarcze i TRW klocki i nie mam problemów z zatrzymaniem z seryjną średnicą tarcz), nie znam twojego stylu jazdy i nie wiem jak chcesz korzystać z mocy
Zawsze można mieć 200KM i jeździć 80 km/h
A co do kosztów modyfikacji to zawsze trzeba liczyć parę setek więcej na niespodziewane koszty, coś się uszkodzi przy grzebaniu, coś nie pasuje i trzeba przejściówki robić itp.
Ostatnio edytowany przez lukker (2011-11-15 20:46:53)
Offline
Pae - od tego jest forum, żeby pytać, a nie obudzić się później z ręką w nocniku.
Te tarcze Mikody są spoko, ale pamiętaj że nawiercane i nacinane, choć znacząco lepiej hamują, zżerają dużo szybciej klocuchy.
Osobiście polecam ATE Power Disc - naprawdę cacuś tarczka. http://allegro.pl/tarcze-ate-power-disc … 41768.html
Nawet w seryjnym rozmiarze daje radę, choć są mocno drogie... Mikoda zresztą też...
Zimmermanny też są bardzo ok, ale co ATE to ATE.
Klocki - TRW - najlepsze chyba jakie do tej pory miałem okazję testować, choć jak inne dobre rzeczy, tanie nie są.
Brembo to nie to co kiedyś i nie to co wyczynowa linia tej firmy - są porównywalne z Boschem, a jadą na marce.
Przy takim komplecie wystarczy nawet seryjny rozmiar, więc nie będzie potrzeby zmiany jarzm. Pamiętaj, żeby najpierw zmierzyć tarcze, by nie kupić innego rozmiaru.
Lukker - nie po to ma się 200KM, żeby jeździć 80km/h.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-11-15 20:59:06)
Offline
Te tarcze, które mi podesłaliście są świetne wizualnie i zapewne mechanicznie również. Myślę, że jakbym je sobie sprawił, to dałyby radę przy 120KM. A co z tyłem? I jeszcze jedno. Ogólnie to jeżdżę spokojnie, ale czasem (jak każdy z resztą) lubię przycisnąć pedał gazu do końca. Sami wiecie o co chodzi. Na ogół spokojna jazda, ale jak włączy się fajna piosenka i ma się dobry nastrój, to samochód jakby sam przyspiesza
Wracając do tematu, to gdybym założył te tarcze firmy ATE i podkręcił na 120KM poprzez Chip, to na początek by mi starczyło, prawda?
Offline
Kajor napisał:
Pamiętaj, żeby najpierw zmierzyć tarcze, by nie kupić innego rozmiaru.
Warto też sprawdzić sposób mocowania klocka w zacisku- ja nie sprawdziłem i kiedyś kupiłem inne
PS. Ładna dyskusja się rozwinęła
Offline
Pae napisał:
Wracając do tematu, to gdybym założył te tarcze firmy ATE i podkręcił na 120KM poprzez Chip, to na początek by mi starczyło, prawda?
Aż za nadto by było:) Ale wiadomo że dobre hamulce to podstawa i lepiej żeby auto zatrzymało się parę metrów bliżej niż dalej.
Offline
Otóż to lukker, lepiej bym zatrzymał się bliżej niż dalej. No to jak ten zestaw byłby dobry, to już zaczynam odkładać na niego kasę.
Jeszcze jedno. Jakie tarcze mam mieć na tyle? No bo z przodu już mi podaliście, a został jeszcze tył. Czekam na odpowiedź, pozdrawiam!
Ostatnio edytowany przez Pae (2011-11-16 06:54:09)
Offline