Golf 4 Klub Polska
Witam, od niedawna jak wiecie jest posiadaczem golfa IV 1,9 TDi 100KM i moje pytanie jest takie, że nie działało mi turbo, mechanik wykrył że jakiś czujnik ciśnienia na turbine (mało się na tym znam i nie jestem pewien czy dobrze zapamietałem) i była sytuacja że odkręcił Intercooler i było tam dużooo oleju, wyczyscił mi te okolice. Po około 2 tygodniach zobaczyłem ze w okolicy wężyków dochodzących do intercoola znów pojawił się olej, czytałem różne tematy i moge wnioskować że może być coś nie tak z moim turbo? Nalezałoby Je dać do regeneracji? Niestety nie jestem w stanie wyrzucić od tak 2 tyś zł... Podobno można wyczyscic turbo tak? Czy może ktoś spotkał sie z takim problemem? Mało znam sie na mechanice więc Prosze o waszą pomoc? A może któs mieszka w Okolicy Łodzi lub w Łodzi aby mógłby ocenić czy to jest rzecz normalna czy nie? i Czy moje turbo jest w dobrym stanie? Według moich obserwacji mam uczucie ze na "luzie" samochod tak czy inaczej nie wchodzi na obroty tak szybko Jak powinien wchodzić... Prosze o pomoc ,z góry Dziekuje
A i ten czujnik wymieniłem oczywiście, turbina od razu zaczeła działać lecz, nie wiem czy nie należałoby Ją poczyścić itd?
Ostatnio edytowany przez Diego (2011-11-16 18:36:02)
Offline
Jeśli turbo puszcza ci olej, to najpewniej pora na regenerację, ale ona kosztuje 700-1000pln, a nie 2000. Czyści się tylko łopatki zmiennej geometrii, a jak już rozbiera się dmuchawkę, to warto wymienić to i owo, bo w dieslu cieknąca turbina może zniszczyć silnik, jeśli dostanie on olej i zacznie go palić.
Offline
A Jak sprawdzić czy to turbo puszcza olej? Bo Ja sie na tym nie znam, tylko z tego co obserwuje i czytam Niestety nie mam doświadczenia w mechanice ,a to co opisałem to są tylko moje założenia ze tak się dzieje... , silnik jeśli wchodzi na te 2 tyś obrotów ładnie sie zbiera, ale dziwi mnie ten olej na przewodach do intercoolera, gdyż widać na nich wyciek i mnie to bardzo martwi... Nie wspomne ze mój golf jest moim 1 samochodem wiec Jestem dopiero na szczeplu poznawania Dlatego jeśli któś chodź troche mógłby mi pomóc byłbym wdzieczny. A mówicie ze regeneracja okolo 1tyś zł, a do tego dojdą jeszcze jakieś koszta czy w 1tyś zł sie zamknę?
A inna sprawa , może kupić nowe turbo? w sensie po regeneracji czy jak? chodzi mi głownie o pozbycie sie tego oleju i tej pewności ze moja turbinka jest ok, a potem w przyszlosci Chcialbym zwiekszyc chipem troche moc, ale póki co Chce zobaczyć czy to turbo jest w 100 % sprawe czy trzeba je czyscic i wg?
Ostatnio edytowany przez Diego (2011-11-16 21:48:07)
Offline
Chyba trzeba by rozebrać turbinę i dopiero wtedy można określić jej stan tj. czy wymaga czyszczenia, czy są luzy na wałku, czy puszcza olej. A znika dużo oleju?
Offline
Co do oleju to dziś własnie wyminiłem olej, wczesniej gdy mechanik wymienił mi ten czujnik to tak, wtedy po przejechaniu 10 Km ubyło mi dużo oleju, oczywiscie uzupelniłem go, i nie wiem czy to jest normalne? Wczesniej turbina nie chodziła wg i wchodził w tryb awaryjny, wymienił i niby wszsytko Ok, ale sądze ze z Tą turbiną do końca tak dobrze nie jest Nagle gdy zaczeła działać pobrała mi tak dużą ilość oleju? A co do luzów to może podpowiesz mi Jak je sprawdzić bo jestem "goły" w tym temacie
Offline
Po pierwsze podjechał bym do kogoś na logi dynamiczne silnika za pomocą VAG i tam wyjdzie prawda kiedy turbo się włącza i jakie ciśnienie pompuje.
Norma zużycia oleju to około 0,5 l na 15000 ale z tego co słyszałem twój silnik lubi olej (sam mam taki w drugim samochodzie w domu i też trochę bierze oleju)
Offline
Zobacze czy Teraz bedzie brał olej dziś wymieniłem i zobacze. A Jakie są koszta wykonania logów dynamicznych tak +/- ? A i Jak zrobie te logi to odkryje 100% prawde ;p?
Ostatnio edytowany przez Diego (2011-11-16 22:47:37)
Offline
Jak znajdziesz kogoś na forum z swojej okolicy to może za piwko ci porobić logi Nie odkryje, tak jak pisałem 100% pewność może dać raczej tylko demontaż turbiny i ocena jej stanu.
Offline
Ehh to teraz tylko zostaje mi czekać na osobę z mojej okolicy, lub jechać i dowiedzieć się kto i za ile zrobi mi logi Ogolnie Chciałem w samochodzie miec wyczyszczone te i inne rzeczy ,a potem wgrać chipa z 130 KM...
Lecz z początku Chce sie dowiedzieć jaki jest stan mojej turbiny i czy silnik pracuje tak jak powinien.
Chciałbym poczyscić wszystkie rzeczy jakie tylko bd mógł bo wtedy mam pewność co tak naprawde znajduje sie w moim silniku
Offline