Golf 4 Klub Polska
Golfy mają bardzo wydajny system ogrzewania.Jeśli jest w pełni sprawny to możesz w kabinie osiągnąć temperaturę, której twój organizm nie będzie w stanie wytrzymać.
Zamulenie chłodniczki osadami w samochodzie, w którym stosujemy profesjonalne płyny chlodnicze nie występuje.Wymiany chłodniczek zdarzają się, ale są raczej spowodowane rozszczelnieniem.W twoim przypadku zajął bym się djagnozą zaworu sterującego przepływem cieczy chłodzącej do chłodniczki.Zawór ten sterowany jest podciśnieniem które z kolei sterowane jest elektrozaworem.Niestety jak większość zadajacych pytanie nie podajesz rzadnych danych o aucie więc jak mamy postawić djagnozę nie wiedzac jakie wyposażenie posiada twój konkretny model. Istotnymi informacjami w twoim przypadku jest to czy masz klimatronik czy sterowanie manualne czy auto posiada klimę, jaki silnik i rocznik pojazdu.
Orginalny,fabryczny numer części o której piszę to 1J0819809
Ostatnio edytowany przez thomas44 (2021-01-18 18:43:12)
Offline
Jeśli staniesz przed samochodem przy otwartej masce, to dokładnie za silnikiem lekko w prawo od przepustnicy na grodzi odzielającej przedział silnika od kabiny.
Wchodzą tam dwa przewody zasilający i zwrotny. Na zasilającym zamontowany jest zawór. Do zaworu dochodzi dodatkowo cienki przewód sterowania podciśnieniem. Zawór posiada z boku plastikową osłonę pod którą znajduje się ramię sterujące przesłoną zaworu.Teraz jeśli druga osoba w samochodzie przekręci pokrętło w pozycję pełnego grzania (oczywiście na pracującym silniku) ramię powinno zmienić pozycję o 90 stopni i tym samym otworzyć przepływ cieczy chłodzącej do nagrzewnicy.Jeśli jednak tak się nie stanie lub otwarcie będzie niepełne to masz winowajcę. W celu upewnienia się co konkretnie jest uszkodzone możesz podpiąć do zaworu szczykawkę w miejsce przewodu podciśnienia i wyciągając tłoczek obserwować wychylenie ramienia zaworu.Prawidłowe wychylenia ramienia będą świadczyły o prawidłowym działaniu samego zaworu a problemu trzeba będzie szukać w szczelności przewodow podciśnienia lub dzialaniu elektrozaworu który z koleji znajduje się na drugim końcu wężyka podciśnienia. Brak wychylenia ramienia sterującego przy podłączonej strzykawce będzie świadczyło o uszkodzeniu samego zaworu. Nie wiem czy wystarczająco szczegółowo to opisałem, ale starałem się.Zanim jednak zaczniesz wszystko wypruwać przeprowadź prosty test organoleptyczny,a mianowicie po osiągnięciu temperatury roboczej przez silnik i ustawieniu pokrętła ogrzewania na max sprawdź czy przewód zasilający i powrotny nagrzewnicy są gorące.Jeśli okaże się że są to będzie oznaczało że cały mój opis możesz wyrzucić do kosza a zająć się diagnozą prawidłowości pracy silników i klap ogrzewania. Co do ilości czasu jaki trzeba poświęcić na diagnozę i ewentualną wymianę zaworu to niestety ok 1,5 godziny ponieważ trzeba kilka elementów zdemontować żeby zrobić sobie odpowiedni dostep do tego "ustrojstwa"
Ostatnio edytowany przez thomas44 (2021-01-19 13:34:26)
Offline
A i dodam że teraz jechałem i było 90 stopni i grzało normalnie a Niera, jadę to leci letnie jak jest ustawione na max ciepłe i to nie ważne czy na, szybe czy centralnie. Płyn chłodniczy lekko ponad max. Gdzie tu suszkac przyczyny nagrzewnice też Monza wykreślić skoro dziś normalnie grzało
Offline
Pozostaje w takim razie problem z klapą kierującą powietrze z wentylatora na nagrzewnicę.W tym przypadku może być uszkodzony lub nieprawidłowo działający silniczek sterujący klapą lub potencjometr znajdujący się w pokrętle regulacji temperatury.Uszkodzony silniczek wykonawczy powinien zostawić ślad w sterowniku w postaci błędu zapisanego właśnie w nim.
Ostatnio edytowany przez thomas44 (2021-01-20 09:02:15)
Offline
Jeśli zmieniasz pokrętłem temperaturę od minimalnej do maksymalnej to słyszysz przez kilka sekund cichy dźwiek pracy silnika sterujacego klapą wydobywający się z okolic nagrzewnicy?
Ostatnio edytowany przez thomas44 (2021-01-20 09:14:24)
Offline