Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

Ogłoszenie


#1 2012-02-07 11:38:24

cudak

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2012-02-07
Posty: 7
Punktów :   
Silnik :: 1.4 16V
Moc [KM] :: 75
Rok :: 1998
Imię :: Grzegorz

Generalny przegląd (remont) silnika VW Golf IV 1.4 16V (AKQ)

Witam,

Problem 1:

Jak w temacie chciałbym zrobić przegląd tego silnika, a następnie naprawić / wymienić wszystko co jest konieczne to prawidłowej pracy. Co wykaże wcześniejszy przegląd. Nie chodzi mi tu o opisywanie wszystkiego, tylko tak w jednym zdaniu co mam sprawdzić, np. zawory, popychacze, itp. najważniejsze rzeczy w silniku które warto sprawdzić i ewentualnie wymienić.

Problem 2:

Dodam, że ubywa mi płynu chłodniczego nie jestem w stanie podać dokładnie ile, ale coś około 0,5l na 300 może 400km czy jest jakaś "domowa", "prosta" metoda na odnalezienie tego ubytku ? Jak jeżdżę powoli tryb miejski to wtedy na dłużej wystarcza, a jak jetem w trasie przy wyższych obrotach ubywa szybciej (ciśnienie wzrasta i szybciej ubywa). Kiedyś podkładałem już kartony i szukałem tak z grubsza tego przecieku, ale nic nie znalazłem. Nie jestem szpecem w tych sprawach, ale jak jest wyciek to nie trzeba być fachowcem, żeby go zobaczyć tylko trzeba wiedzieć gdzie PATRZEĆ, a ja nie wiem może dać do mechanika niech szuka ? Po necie też dużo czytałem. Prawie wszyscy piszą uszczelka pod głowicą, nie chciałbym wymieniać uszczelki i "planować" jej nie będąc pewnym, że to przez uszczelkę lub pęknięty blok). Aha byłbym zapomniał jak latem mam welurowe wycieraczki to po stronie kierowcy jest pod spodem trochę mokra, też gdzieś wyczytałem, że to może mieć coś wspólnego z ubytkiem płynu chłodniczego. Czytałem też o zbiorniczku na płyn chłodniczy, że może być zawór / korek "bezpieczeństwa" czy "ciśnienia" jakiś uszkodzony, coś w tym stylu. Pod korkiem wlewu oleju jest ta tzw. biała maź (zwał to kto jak zwał, wszyscy wiedzą o co chodzi) jednak ciężko powiedzieć czy to woda czy silnik nie dogrzany, bo bardzo mało nim jeżdżę. Dziennie rano na ssaniu 6km i z powrotem pewnie też na ssaniu no i od czasu do czasu po mieście więc może silnik nie dogrzany, z tego co pamiętam to latem nie było też mazi od wiosny do jesieni jeżdżę jeszcze na rybki wtedy jest trochę więcej km

Co o tym sądzicie ? Jakieś propozycję ? Za co z góry będę bardzo wdzięczny

Ostatnio edytowany przez cudak (2012-02-07 12:11:34)

Offline

 

#2 2012-02-08 20:41:26

Tabu1985

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-04-03
Posty: 15
Punktów :   
Silnik :: !,8T Agu
Moc [KM] :: 150
Rok :: 1998

Re: Generalny przegląd (remont) silnika VW Golf IV 1.4 16V (AKQ)

Sprawdz czy nagrzewnica ci nie przepuszcza skoro masz mokry dywanik.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora