Golf 4 Klub Polska
witam koledzy mam problem z moim mk4 2.0 . a mianowicie
-silnik nie rowno pracuje tak jakby przerywał i czsami nie pali na wszystkie gary. elektryk podpiął pod komputer i stwierdzil ze cewka a wiec kupiłem nową i nic sie nie poprawiło. bylem w serwisie vw i wybadali ze pierscienie do wymiany i uszczelniacze, bo bierze troche oleju od wymiany do wymiany dolewam 1l tj. na 15000km, i chcialem sie poradzic czy jest to mozliwe zeby juz silnik padal mam go od nowosci i ma przejechane 157000. podzrawiam
Offline
1l na 15000 km to dobry wynik w tym silniku i nie ma mowy o padających pierścieniach (w tym przypadku trzyczęściowych i przepuszczających nieco oleju nawet od nowości). Ewentualnie uszczelniacze zaworowe, ale przy takiej konsumpcji nie ma tragedii i nie zawracałbym tym sobie głowy.
Co do falujących obrotów - zacząłbym od wyczyszczenia przepustnicy i jej adaptacji oraz ewentualnego sprawdzeniu przepływomierza - odepnij go i jeśli nie będzie różnicy w pracy silnik, to znaczy że jest z nim coś nie tak.
Na jakiej podstawie mechanik stwierdzi padniętą cewkę za pomocą komputera? Poza tym tu jest moduł zapłonowy a nie typowa cewka.
Poza tym dobra rada - zmieniaj olej co 10.000km, a nie co 15.000, chyba, że jeździsz cały czas na jakimś porządnym syntetyku. W przypadku półsyntetycznego (np 10W40) - wymiana powinna odbywać się co 10.000km (zwłaszcza jeśli jeździsz sporo w ruchu miejskim).
Offline
1l/15000 to bardzo mało.Jeżeli autko nie butowane to oleju dużo nie zejdzie-przegoniłem swojego parę razy w ubiegłym roku po A4 prędkością 160-180km/h i tu pokazał ile potrafi oleju wypić:)A co do obrotów to należy zacząć od przepustnicy,obok odma i też ją wyczyścić.Problemem jest wymiana kabli WN ze względu na ciężki dostęp w 2.0 AQY.U mnie "świeciły" po wymianie na nowe NGK-okazało sie że nie do końca były wciśnięte na świece(ze względu na ciężki dostęp).Jak na razie po w/w operacjach chodzi równo.Koszt tylko materiałów a robota samemu.
Offline
nobus69 napisał:
1l/15000 to bardzo mało.Jeżeli autko nie butowane to oleju dużo nie zejdzie-przegoniłem swojego parę razy w ubiegłym roku po A4 prędkością 160-180km/h i tu pokazał ile potrafi oleju wypić:)A co do obrotów to należy zacząć od przepustnicy,obok odma i też ją wyczyścić.Problemem jest wymiana kabli WN ze względu na ciężki dostęp w 2.0 AQY.U mnie "świeciły" po wymianie na nowe NGK-okazało sie że nie do końca były wciśnięte na świece(ze względu na ciężki dostęp).Jak na razie po w/w operacjach chodzi równo.Koszt tylko materiałów a robota samemu.
Witam.Ostatnie grzebanko to czyszczenie przepływomierza powietrza-efekt-REWELACJA-autko chodzi nie do poznania.Na forum AUDI jest opisana czynność jak ją wykonać .Powodzenia.
Offline
witam ponownie koledzy dzieki za rady a mam pytanko czy możliwe jest że czyjnik impulsu mógł siąść!!!
Offline