Golf 4 Klub Polska
Auto z 2002 roku AGZ 1.6 16 V i przy prędkosci około 60km/h zaczyna coś z silnika huczeć dziwne bo gdy zwiększam prędkość staje się cichy i dopiero około 80km.h zaczyna się to samo. Jednak gdy znowu wciskam gazu znowu jest cicho. Ale co ciekawe gdy przy 80km.h czy 60km/h zabiorę na chwilę nogę z gazu od razu jest cicho. Wczesnej sprawdzano mi łożyska jednak żaden mechanik nie stwierdził, że przyczyną są właśnie łożyska.
Nie wiem czego się czepi, oleje, kable WN, świece były wymieniane
Na podnośniku jest ciszej w kabinie. Nie słychać takiego huczenia. Czyli pod obciążeniem głośniej na podnośniku zadowalająco. Niby na podnośniku kręcąc kołami nie słychać aby to łożyska. Sam już nie wiem.
Powiem tak przy 60km/h przez kilka sek. zaczyna się hałas po przekroczeniu 60km ustaje aż do 80km kiedy to znowu na kilka sek się pojawia jak utrzymuję w/w prędkości huczy jednak gdy tylko zabiorę nogę z gazu przestaje przy w/w prędkościach. Sam nie wiem czego się przyczepić.
Powyżej 130km huczy już cały czas. Skrzynia biegów?? Jednak gdy jadę na luzie robi się cicho
Offline
Witam mam podobne objawy.
Jednak u mnie jest silnik 1.6 8 SR
U mnie dźwięk jest nieznośny. Powodów jest kilka.
Pompa wspomagania jest rozwalona i buczy mocno ale nie zawsze.
Sprawdź czy masz tam płyn.
Wydech... Pomiędzy środkowym tłumikiem a katalizatorem mam łącznik na 2 ściągaczach metalowych a pod nimi jakiś materiał w tym miejscu buczy.
Da się to zrobić na podnośniku. W okolicy tego łącznika jest już czarno. Buczenia nie słychać cały czas. Jedynie przy 110 poniżej nie specjalnie ani powyżej.
Tak samo jak jedzie się ze stałą prędkością. Tylko np podczas przyspieszania kiedy ciśnienie spalin jest większe.
Była jeszcze kwestia metalicznego pogłosu z wydechu. Okazało się że powodem był przepływomierz który sprawiał że do cylindrów była podawana zła mieszanka paliwa. Pomogło to na ten metaliczny pogłos jak i spalanie jednak kwestia buczenia nie ustała.
Koszt robocizny. To zależy jak się trafi. Ja jeszcze niestety nie mam zrobione.
Spawanie tego odcinka wydechu około 50 zł
Wymiana łącznika na Oryginał około 100/150 zł.
Pozdrawiam.
Offline
Witam
Odgrzewam kotleta. Mam skrzynię ERT i ponoć w nich potrafi wyć łozysko w mechanizmie różnicowym skrzyni biegów. Dodatkowo sprzęgło bierze mi dość wysoko więc tutaj szukałbym przyczyny. czy ktoś ma taką skrzynię? Wiem że skrzynie DUU i podobne również są awaryjnie ze względu na nity itp.
Offline
W zasadzie jedyne łożysko, które może wyć, to łożysko oporowe, ale ono nie znajduje się wewnątrz skrzyni, tylko pod osłoną wieńca koła zamachowego.
Sam mechanizm różnicowy w skrzyniach DUU/DUV/DUW tak jak napisałeś - jest spinany nitami. W skrzyni ERT chyba to już poprawili, bo raczej nikt się na nie nie skarży. ERT to chyba skrzynia od SDI, prawda?
Offline
Póki nic się nie dzieje to jeździj i się nie martw.
A akcja serwisowa zaczęła się jeszcze w 2000 roku, poza tym prawie wszystkie wadliwe skrzynie były w 1.6 8V więc no stress.
Offline