Golf 4 Klub Polska
Witam, kupiłem swojego golfa 23 grudnia, zaraz po swietach Bozego Narodzenia wymieniony zostal rozrzad filtry i oleje. Sprawdzalem olej co jakis czas no i zauwazylem ze go ubywa az wkoncu zapalila sie kontrolka, pojechalem do mechanika stwierdzil ze to przyczyna odmy wyczyscil ja zalal olej i powiedzial ze juz bedzie sprawdzalem olej od tamtej pory no i znowu zauwazylem ze go ubywa az wczoraj zapalila sie kontrolka. Od marca przejechalem niecaly 1000km. Co moze byc przyczyna uciekajacego oleju ? Czy moze to byc wina tego ze silnik juz jest gratem ? Niby przebieg 160tys przy zakupie byl a teraz mam 166 ale bankowo cofany, cholera tylko wie o ile :S
Ostatnio edytowany przez krystian (2012-05-18 20:18:32)
Offline
sondy lambda posprawdzaj może wysiadła
zapchany filtr powietrza
termostat ciągle niedogrzany silnik itp
ale to nie tragedia mój przy katowaniu z 12 wezmie
a co do oleju to wlej coś markowego i ciesz się niebraniem oleju
przy starym oleju i niemarkowym bierze olej u mnie na elfie nic nie chapnie a na kauflandowym 4 tyś nic nie brał a teraz znów bierze ale odrobine
Offline
na rezerwie przejade około 70 km,
te silniki lubią brać olej.. ja stosuje 10w 40,
ile ci palił na 100 km w trasie? jeśli 12 litrów to co najmniej dwa razy za dużo,
zobacz czy gładko kręcą się koła (moja rada do znudzenia bo kiedyś miałem taki problem)
Offline
Uszczelniacze pewnie klękły, może i pierścienie mają już dosyć, mają przedmuchy i walą olejem w dolot przez odmę...
Jeśli ubyło ci tyle oleju w ciągu 6tys. km, to nie napawałbym się optymizmem i powoli odkładał na remoncik...
Poza tym nie wiem co miałeś z matematyki, ale u mnie miałbyś pałę. I to z wykrzyknikiem.
Rezerwa to ok. 7 litrów. Przyjmijmy, że zrobiłeś na 50 litrach 640km, a to daje spalanie 7,8L/100km, czyli jak najbardziej w porządku.
Offline
Offline
@MAXIMUS
Olej leje Castrol Magnatec
@Kajor
Na necie pisalo zeby obliczac to tak: przejechane km / ilosc zalanego paliwa * 100km co w moim przypadku dalo wynik 12+l
Podjalem decyzje ze golf pojdzie na sell, a jego miejsce zajmie inny mk4 ale juz w dieslu
THX za pomoc
Offline
Wzór jest podobny ale nieco inny - zamieniasz licznik i mianownik: (Ilość paliwa w litrach / ilość przejechanych kilometrów) x 100.
Czemu chcesz kupić TDI?
Offline
silniki diesla są bardziej wydajne od benzynowych <- moje 5 groszy
Offline
Witam jestem tutaj nowy ale posiadam okolo 5 lat ww. motor osobiscie uzywam 10W40 z poczatku mialem problem odnosnie duzego zuzycia oleju zastosowalem metode nie wiem czy wam jest znana uzylem oleju ww. ale do silnika desla jezdzilem na nim jakis czas wymienilem sobie na prawidlowy do motorow benzynowych i problem znikl. Sprawdz uszczelke( w zasadzie to pasta) pod glowia nie kazdy mechanik potrafi dobrze nalozyc paste moj mial 3 podejscia az mu wyszlo ps. Mam przejechane 250tys olej nalezy sprawdzac regularnie by uniknac zatarcia motoru
Co ty piszez człowieku?! Jaka pasta pod głowicę? W każdym silniku vw jest normalna, jednoczęściowa uszczelka (metalowa lub miękka). Nawet pod pokrywą zaworów nie stosuje się uszczelniacza (wyjątkiem jest pokrywa łańcucha rozrządu w vr6). Jeśli jakiś "mechanik" władowałby mi pastę pod głowicę, to dostałby po łbie i kupował nowy silnik... Tak samo sprawa z olejem - ten do tdi zawiera inne związki i w połączeniu z oparami benzyny twirzy żrący osad. Jeśli silnik chłepcze olej, to pewnie uszczelniacze zaworowe są już wykończone. Przy braniu oleju do cylindrów auto dymi na niebiesko. Przy uszczelce głowicy uszkodzone do kanału olejowego olej waliłby odmą jak głupi i śmierdzaił spalinami i paliwem. Kajor
Offline