Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2010-04-05 13:38:18

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

Dla samochodu z napędem tylnym i przednim, zalecamy montowanie najnowszych opon z tyłu, dla większego bezpieczeństwa w sytuacjach nieprzewidzianych i trudnych (gwałtowne hamowanie, ostry zakręt...) przede wszystkim na mokrym podłożu.

Liczne testy dowiodły, że łatwiej kontrolować koła przednie niż koła tylne.

Opony z przodu zużywają się zazwyczaj szybciej niż z tyłu, zwłaszcza w samochodach z przednim napędem, które stanowią większość obecnych samochodów.

Nowe opony zamontowane z przodu :
- Zachowanie samochodu zmieni się, ponieważ równowaga przód/tył zostanie odwrócona.
Kierowca przyzwyczajony do samochodu, który ma mniejszą przyczepność z przodu będzie więc zaskoczony.
- Na drodze śliskiej, tył wpadnie w poślizg przed przodem.
Kierowca nie będzie miał żadnej możliwości kontrolowania osi tylnej, i będzie miał tendencję do przyspieszenia co powiększy zjawisko obracania samochodu. Jedynie doświadczony kierowca będzie umiał wyjść z tej sytuacji...

http://www.michelin.pl/pl/images/auto/Pression5.jpg

Nowe opony zamontowane z tyłu :
- Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna.
- Zachowanie samochodu będzie podobne do znanego kierowcy przed zmianą opon, ponieważ równowaga przyczepności będzie identyczna.
- Przyczepność osi tylnej będzie większa i kierowca będzie mógł kontrolować i prowadzić samochód bez kłopotów, zwalniając i skręcając kierownicę w kierunku zakrętu.

Dlatego Michelin radzi
ograniczyć ryzyko montując opony nowe lub mniej zużyte z tyłu aby :
- lepsza przyczepność w zakręcie.
- zwiększone bezpieczeństwo.






zrodło: http://www.michelin.pl

Offline

 

#2 2010-12-29 10:45:33

kurbik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-10-18
Posty: 14
Punktów :   

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

czytam ten artykuł i moje zdanie  na ten temat brzmi: co to za brednie???
na liczne testy odpowiem licznym doświadczeniem w warunkach zimowych w górach. od kiedy to kierujemy samochodem tylną osią???
Taka poważna firma takie brednie wypisuje fakt, że przez dwa lata zmienili może swoją  teorię

Offline

 

#3 2010-12-29 22:05:10

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   27 
Imię :: Piotr
WWW

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

jakis czas temu ogladalem w tv test z samochodem z napedem na przod i w niektorych warunach lepiej miec opony z lepszym bieżnikiem na przodzie a na innych testach lepiej miec z tylu

Offline

 

#4 2011-01-01 20:26:05

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

artykuł dotyczy sytuacji gdzie zapewne agresywnie wykonujemy jakis manewr , wtedy lepiej nie stracić przyczepności tyłem , ale jak np w górach wyjeżdzamy pod górę to lepiej z przodu. ja osobiscie nowe założyłbym na przód bo się szybciej niszczą  i odgrywaja wazną role czyli przyspieszają i hamują

Offline

 

#5 2011-01-04 11:32:26

 generation

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

3320323
Skąd: pomorskie
Zarejestrowany: 2010-11-16
Posty: 62
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 99

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

A generation radzi ograniczyć ryzyko montując opony zjechane lub z tyłu jak i z przodu aby :
- była lepsza przyczepność na zakręcie na mokrej lub śliskiej nawierzchni; nie zarzucało "tyłka" ani przednia oś się nie śliskała  jadąc na wprost zamiast skręcać.
- zwiększone bezpieczeństwo!

Offline

 

#6 2011-01-08 16:13:09

kurbik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-10-18
Posty: 14
Punktów :   

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

najlepsza porada jest kolegi generation. a tak poważnie to są opony z lamelami typu Y. w miarę zużywania się bierznika lamelki rozdwajają się. taka konstrukcja lamelek powoduje, że opona nie traci przyczpności w miarę obniżania się bierznika.

Offline

 

#7 2011-01-16 11:32:51

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Dlaczego montować opony mniej zużyte lub nowe z tyłu ?

kurbik napisał:

najlepsza porada jest kolegi generation. a tak poważnie to są opony z lamelami typu Y. w miarę zużywania się bierznika lamelki rozdwajają się. taka konstrukcja lamelek powoduje, że opona nie traci przyczpności w miarę obniżania się bierznika.

kolega mówi o zuzyciu materiału nam chodzi raczej o utrate właściwości widzisz opony typu goodyear f1 , dunlop sp sport , michelin pilot ( kolejność nie ważna , bo kazda inaczej cechuje się na torze mokrym , suchym , f1 to typowa choinka ale chodzi mi o to że przy zakupi opony wyprodukowanej kilka tyg temu to ręka jak i rękawica nie przesunie sie po niej pod żadną siłą no ludzką jak złapie tak trzyma auto z rozmiarem 195/50/15 z profilem FR chroniącym felge przed zarysowaniem o krawężniki itd przez pierwszy rok trzyma się drogi jak szalona , cięzko zapiszczeć ... przez drugi rok opona jeszcze sie jakoś trzyma , nadal uważamy ją za dobrą , na trzeci sezon kupujemy nową , starą odsprzedajemy komus kto dużo jezdzi i zaoszczędzi lub wulkanizatorom , można odzyskać połowę ceny bo dają około 80 zł sprzedają po 110 a nowa z rabatem to 230 zł , jak dojdzie promocja to 190 nawet...

opona sportowa mniej sie zużywa , bo większy % powierzchni opony przywiera do nawierzchni ...

Michelin to mistrz mieszanki zapewne z zakladaniem opon chodzi o np zimówki mamy roczne i kupujemy nowe , nie chodzi o bierznik ...tylko ta roczna juz stwardniała od słońca które w okresie jesienno/zimowo/ wiosenny występuje a nie zakładamy opon dopiero jak spadnie snieg ani nie zdejmujemy za kazdym razem gdy przychodzi odwilż , bo wcale nie wyszło by to taniej ... bierznik tej rocznej , dwu letniej opony już tak nie pracuje , a w przypadku letniej juz tak nie trzyma...

rozmiar bierznika ma jedynie wpływ na aquaplaning  czyli jak przy 90 wjeżdzasz w kałużę i przez chwilke nie masz kontakto z podłożem ... lub jak jedziesz szybko podczas deszczu , wtedy bierznik odprowadza wodę , a w zimie opona zimowa sprawia iż odpada od niej snieg aby się nie oblepiała... na suchym liczy się mieszanka i % powierzchni opony dotykający podłoża. dlatego stosuje się slicki ALE JE RÓWNIERZ DOBIERA SIĘ NA RÓŻNĄ TEMP I DOBIERA SIĘ MIESZANKE DO NIEJ opona letnia starsza niż rok poprosty bardzo długo się nagrzewa i ta jej przydatnośc jest w niewielkim zakresie temperatur (Tych w których najlepiej się klei ) i na przedniej osi w przypadku mk4 lepiej miec te gorsze na przodzie w lecie bo im łatwiej złapać tą temperature ... ogółem cięzko dyskutować na temat opon letnich co do tego jak zakładać ... ale w zimie należy dostosować to do trasy w jaką sie wybieramy . Jeśli już mieszamy opony i zalezy nam na podobnej przyczepności na obu osiach to nowe pompujemu 2.2-2-4 a stare na 1.9 - 2 bar i te przepompowane będą mieć nawet gorsze właściwośći no i nasze zawieszenie jak i komfort dostaną po pupie ...


strasznie wyplułem tego posta za co przepraszam no i pozdrawiam

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora