Golf 4 Klub Polska
Posiadam Golf'a IV 1.6 16V 105KM AZD 2001r., 204 tyś. przebiegu. Ostatnio skaczą obroty na biegu jałowym i odczuwalny jest spadek mocy od czasu do czasu. Silnik wkreca sie na obroty w miare plynnie, jednak 'nie ciagnie' bez znaczenia czy zimny czy cieply.
Bardzo proszę o analizę poniższego raportu z VAG'a:
Chassis Type: 1J - VW G/J/B Mk4 Scan: 01,02,03,08,16,15,17,19,22,35,46,56
Address 01: Engine
5 Faults Found:
17574 - Long Term Fuel Trim Additive Air Bank 1: Range 2: System too Rich P1166 - 35-00
16708 - Knock Regulation -- Malfunction P0324 - 35-10 - - - Intermittent
17972 - Throttle Actuator (J338): Under-Voltage during Basic Setting P1564 - 35-00
17793 - Internal Control Module Malfunction P1385 - 35-00
17591 - Linear O2 Sensor: Reference Voltage: Short to Plus P1183 - 35-10 - - - Intermittent Readiness: 0000 0000
Address 17: Instruments Controller
1 Fault Found:
01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
Address 19: CAN
1 Fault Found: 01314 - Engine Control Module 49-10 - No Communications - Intermittent
Offline
mogę jedynie kody ci przetłumaczyć
17574 -długoterminowa adaptacja składu mieszanki 2, bank 1-mieszanka bogata (pompa,EVAP)
17972 -sterowanie przepustnicą-niskie napięcie podstawowego ustawienia>akumulator,przewody
17793 -ECM-uszkodzony
17591 - sonda Lambda HO2S 1,bank 1,odniesienie napięcia-zwarcie do plusa
Offline
Dzięki za odpowiedź, a może ktoś będzie wiedział jak to odnieść do ewentualnych podzespołów, które niedomagają? Czy jednoznacznie ECU jest do wymiany? Czy to może być kwestia innego osprzętu np. przepływki lub nieszczelności na dolocie?
Offline
podmień przepływkę na próbę,albo przemyj odtłuszczaczem do tarcz hamulcowych-sprzęgłowych,odczekaj jak odparuje dobrze,sprawdź
Offline
Dzięki wielkie wezmę się za to jutro. Od razu też wrzucę nowy akku bo ten tak jak się można było spodziewać padł totalnie... Myślę, że czeka mnie też kontrola przepustnicy ponieważ dowiedziałem się, że poprzedni posiadacz auta czyścił ją ekstrakcyjną (o ile można to tak nazwać) bez zdejmowania całkowitego i później nieadaptował. Stąd ten błąd o bogatej mieszance? Jeszcze jedna wątpliwość: z tego co wiem w AZD są dwie lambdy. Czy po kodzie błędu można określić która ma błąd? Bo jeśli ta pięcioprzewodowa to nie wesoło... No i co oznaczają te błędy z CAN i Instruments?? Mogę jeszcze dopisać, że poprzedni właściciel wspominał o dziwnej żółtej kontrolce, która od czasu do czasu się zapalała. Ja też ją parokrotnie u niego widziałem (kupiłem auto od rodziny) tylko, że nie mogę jej znaleźć w żadnym opisie kontrolek z netu.
Ostatnio edytowany przez faraon62 (2012-12-15 18:14:30)
Offline
Offline
Byłem już na stronie, którą podajesz przepatrzyłem każdy model auta i nigdzie tego nie ma... ;/ jakby sie palila puscilbym foto, ale teraz jak na złość... dziekuje bardzo za pomoc.
Offline
Z tego co pamiętam było to w kształcie wtrysku, lub jakiejś sondy. Co sugeruje odpowiedź co to może znaczyć. O ile dobrze pamiętam... Dziwię się tylko, że nigdzie jej nie ma w żadnym zestawieniu kontrolek.
Offline
Offline
Po dłłłłuuuugiej rozmowie z poprzednim właścicielem doszliśmy do wniosku, że to jednak po prostu CHECK... (wybacz fatygę Maniek...) Prócz tego dowiedziałem się jeszcze jednej ważnej rzeczy. Lambda była niedawno wymieniana, wtedy kochana kontrolka zgasła jednak po jakimś czasie znów ją oświeciło. Jeśli sprawdzę sondę i będzie ok to prawdopodobieństwo winy przepływomierza się zwiększa przy opisanych wcześniej niedomaganiach silnika?
Offline