Golf 4 Klub Polska
W latach 1992-1994 Volkswagen zajmował się projektem rajdowej wersji Golfa III. Do dziś dotrwały dwa egzemplarze, jeden jest w rękach prywatnych, a drugi stanowi eksponat muzeum VW w Wolfsburgu. Trzeci, jak głoszą pogłoski, został rozbity podczas testów. A59 cechowały znacznie lepsze osiągi, nawet w porównaniu do wersji VR6. Został on poszerzony i zmniejszony został prześwit. Dodano duży spoiler na dachu oraz zmieniono zderzaki. Wizualnie A59 znacznie odbiegał od seryjnej wersji. Zastosowano 6-biegową skrzynię i napęd na cztery koła.
Silnik A59 jest najbardziej wysiloną jednostką jaka została zamontowana w trzeciej generacji Golfa. Z 1999 cm³ 16V uzyskano 275KM przy 6000obr. Moment obrotowy to 367Nm przy 3500obr. Wyposażony był w turbosprężarkę oraz wielopunktowy wtrysk paliwa. Projekt zarzucono w 1994 roku, lecz do dziś Golf A59 jest pewnego rodzaju legendą wśród fanów VW[potrzebne źródło].
Dane techniczne:
- pojemność silnika: 1999cm³
- ilość zaworów: 16
- Moc maksymalna: 275KM/202KW przy 6000obr.
- Moment obrotowy: 367Nm przy 3500obr
- Prędkość maksymalna: >250km/h
- Przyspieszenie 0-100: 4,2s
- Masa własna: 1373kg
Galeria:
No cóż, krótko mówiąc całkiem fajna opcja, niestetu tylko 2 są w użytku (trzecią niby rozbili ). Być może któryś z użytkownikó tego forum kiedyś się pochwali takim cudem:D
Pozdrawiam, Mateusz.
Offline
troche eRke:. przypomina,
Offline
Nie jest to jakiś szczyt osiągów - zwykłe 2.0 16VT z pakietem...
Na mnie większe wrażenie robi projekt 'Two Valve Evo' od Volvo, który powstał w latach osiemdziesiątych - stary dobry żeliwny B230 (2,3L) ze zmodyfikowaną ośmiozaworową (!) głowicą i BEZ turbosprężarki osiągał 320KM.
Offline
Ciekawe jak to zrobili?$@!
Offline
może zobaczymy go na żywo ? ---> http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=4003
Offline