Ogłoszenie

#1 2010-12-11 00:19:01

 DAMIAN90

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Witam forumowiczów wymieniałem dzisiaj olej w swoim golfiku i chciałbym sie z wami podzielić "wrażeniami" była to moja pierwsza wymiana. zakup oleju i filtra kosztowała mnie 150 zł (olej od gościa który przywozi z niemiec mobil 5w50 5l 130 zł, filtr w sklepie motoryzacyjnym bosch 20 zł) w warsztacie samochodowym wymiane zaproponowano mi za 225 zł ( olej mobil 5w50 4l 155zł+ 1l na dolewkę    40 zł, i filtr paliwa bosch za 30 zł). Rozgrzałem auto do 60 c i odczekałem 5 minut na spłynięcie oleju do miski olejowej. Rozpoczełem od zdjęcia obudowy tłumiącej hałas, następnie odkręciłem korek wlewu oleju. następnym krokiem było odkręcenie korka w misce olejowej kluczem imbusowym i spuszczenie oleju. następnie odkręciłem obudowę filtra oleju specjalnym kluczem który pożyczyłem w sklepie motoryzacyjnym i wyjełem filtr w obudowie w której znajdował się filtr zostało ok 200 ml oleju który wyssałem rureczką następnie włożyłem nowy filtr i założyłem 2 uszczelki na kopułkę od obudowy filtra które były dołączone do nowego filtra. Zakręciłem filtr i korek w misce olejowej i wlałem odpowiednią ilość oleju. Zajeło mi to wszystko 2 godz a efekt 75 zł w kieszeni polecam tę formę wymianę oleju dodam tylko że nie wjeżdżałem na kanał a podlewarowałem i wsunołem się pod samochód żeby odkręcić korek w misce olejowej.

Offline

 

#2 2010-12-11 10:21:28

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

no ale teraz masz problem musisz wykożystać stary olej no i jest pytanie czemu nie przepłukałeś silnika ps klucz to zapewne klucz łancuchowy czy tez z wielowypustem ? - na przyszłość wystarczy szmata - jak nie będzie szło to ją zamocz w krakowie wymiana oleju 15 zł swoją drogą za olej dałeś prawde mowiąc dużo , jesli masz nie daleko do krakowa to moge Ci następnym razem załatwic olej z rabacikiem 30% od ceny hurtowej , to się tez tyczy filtrów i akumulatorów jak i wycieraczek , opon itd , ale opony to juz nie na ten sezon bo na opony zakaz rabatowania ze względu na ich brak na polskim rynku. mercedes ( 195/65/15 ) z 170 zł ceny skoczyły na 240 i to dębicy ... a skoro juz bierzesz się za serwis to osobiscie polecam jeszcze bardziej dopiescic golfika poprzez smarowanie łożysk , to im przedłuży życie . Dodatkowo jeśli masz gdzie to malowanie podłogi co do starego oleju to możesz go uzywać do takiej przejsciowej konserwacji. wtryskiwać go w otwory pod samochodem itd to naprawde dużo daje . i ogołem można wiele pielęgnować itd jeśli ma się czas , ja gratuluję pierwszej samodzielnej wymieny oleju  od zawsze jeżdzisz na oleju syntetycznym w dieslu ?

i swoją drogą wystraszyłeś mnie .... Mam nadzieje że przesmarowałeś oring od filtru oleju zanim go dokręciłeś ... bo jeśli nie to tak naprawde jest nie przykręcony , i może puzniej wyciekać , porostu guma uniemożliwia dokładne dokręcenie dlatego wczesniej bierze się na palec trochę oleju i smaruje ten oring. Ojciec kiedyś nie przesmarował , a potem szukał z czego mu leje i by nawet nie wpadł na to że z filtra , wystarczyło dokręcic , bo juz sam się nasmarował  , pozdrawiam

Offline

 

#3 2010-12-11 13:57:05

 DAMIAN90

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-09-15
Posty: 33
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1998
Imię :: Damian

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Nie wymieniałem oleju z biegu parę rzeczy musiałem się dowiedzieć zanim zabrałem się do tego, takich jak nasmarowanie tych oringów hehe jestem z Dolnego Śląska więc mam kawałek do Krakowa ale rodzinę mam w Michałowicach obok Krakowa jak będę u nich pod koniec stycznia to może skuszę się na olej od ciebie, pod warunkiem ,że za 5 litrów Mobil 5w50 zapłacę u ciebie mniej niż u tego gościa (130zł) . Ale dzięki kolego za radę z tym wykorzystaniem starego oleju, bo konserwacja autka to też ważna sprawa o której większość kierowców zapomina niestety:) ten olej wlany był już u Niemca więc nie będę nic kombinował ze zmianą na inny

Offline

 

#4 2010-12-11 18:36:51

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

nie wiem jak z mobilem w tym momencie , aczkolwiek castrol - wiem że może szlamić , kosztował mnie 150 z kompletem filtrów , olej ze słowacji , filtry polskie . więc wsumie dobrze się zastanawiając wyjdzie gdzieś podobnie .  Niestety do tych wszystkich seleni i elf'ow nie mam dostępu a oto najczęsciej ludzie proszą . Co do opon jeszcze to dodam że wyszły rewelacyjne gumy , michelin alpin A4 na protektorze ultra grip , rewelacja bo działa i na suchym , na sniegu , na deszczu a żeby najśmieszniej było to jedne z pierwszych opon na lód , w necie sprawdziłem z czego je robią , coprawda nie wiem jakie dokładne są proporcje ale co do składników mieszanki gumy jest jedna Ciekawostka - olej ... w jakis sposob ma sprawiać że guma sie przystosowywuje do warunków na drodze

Offline

 

#5 2011-02-22 09:19:26

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Ja jeżdzę do servisu na wymianę oleju .... wysysają mi go od strony bagnetu... i faktycznie  nie martwie się co z olejem ... koszt około 30pln  olej kupuje sam od znajomych przyworzone z niemiec bańak 5l castrol Edge sport lub turbodisel pod pompoetryski 5W40


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#6 2011-02-22 09:21:48

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

x50sr napisał:

, aczkolwiek castrol - wiem że może szlamić ,

a ja wręcz  słyszałem odwrotnie po wlaniu castrola po innym oleju podobno wypłukuje  bardziej  złogi.... co daje do myślenia że  wszędzie wlizie....


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#7 2011-02-22 11:20:31

 generation

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

3320323
Skąd: pomorskie
Zarejestrowany: 2010-11-16
Posty: 62
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90
Rok :: 99

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

x50sr napisał:

...no i jest pytanie czemu nie przepłukałeś silnika

a czym i w jaki sposób?

guma uniemożliwia dokładne dokręcenie? - dla mnie to dziwne bo chyba po to jest ta guma żeby nie ciekło.

A jeśli chodzi o wysysanie starego oleju to pierwszo słyszę to takimś czymś. Ja leje Castrola półsyntetyk [bez pompowtrysków] 4l za 80 parę złotych, 85 jakoś. Oczywiście uzupełniam drugim ;P

hyper74:
".... wysysają mi go od strony bagnetu... "
napiszcie co i jak z tym wysysaniem starego oleju, czym to robić, czy jakąś pompką. Bo chyba nie płucami ;P

Offline

 

#8 2011-02-22 11:32:16

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

w  warsztatach mają taką pompę i tym urządzeniem wyssysa ci z najniższego miejsca w silniku. Ponoć w nowszych silnikach powinno się odsysać nie zlewać .Samemu płucami nie polecam bo można się zachłysnąć


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#9 2011-02-22 13:17:51

 Przemek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

4170400
Skąd: PO - PTU
Zarejestrowany: 2011-02-20
Posty: 59
Punktów :   
Silnik :: Jest
Moc [KM] :: Ogromna ;)

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Ja nie dawno też samemu wymieniałem olej i wszystkie filtry poza kabinowym. W serwisie chcieli to zrobić za 50 zł, wiec trochę dużo mi się wydawało, a zaufany mechanik akurat nie pracował... 2 h roboty i wszystko zrobione Teraz już zawsze będę sam wymieniał, bo zawsze te parę złotych się zaoszczędzi, a u studenta to ważne

Wg mnie, spuszczanie korkiem jest lepsze i pewniejsze niż wysysanie, bo wtedy mam pewność że wszystko zleci, a przy wysysaniu nie zawsze... Tym bardziej jak to robi ktoś obcy, a nie samemu


Moja czarnulka...
http://img38.imageshack.us/img38/838/avatvz.jpg

Offline

 

#10 2011-02-22 14:18:59

 Damian

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Call me!
Skąd: Grudziądz
Zarejestrowany: 2011-01-31
Posty: 718
Punktów :   
Silnik :: 1,9 TDI (AXR)
Moc [KM] :: (101)74Kw
Rok :: 2004
Imię :: Damian

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

W starszych samochodach głownie zlewają od spodu, bo mają mniej roboty z odkręcaniem osłon i mniejsze prawdopodobieństwo ,że coś uszkodzą. W nowszych autach jest więcej roboty z odkręceniem osłon i większe prawdopodobieństwo uszkodzenia czegokolwiek więc zabierają się za odsysanie, zależy od warsztatu i chęci pracowników. 5W raczej stosuje się w nowych samochodach, Ja wlewam 10W oczywiście z poleceń dobrych mechaników, a zaś 15W do samochodów bardziej wysłużonych . Oczywiście każdy robi co uważa za słuszne.
Jeszcze tak na marginesie, u Mnie wymiana jest za free, pod warunkiem ,że kupisz u nich olej i filtr. 16,5zeta za litr mobila 10W.

Offline

 

#11 2011-02-22 14:51:06

 Przemek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

4170400
Skąd: PO - PTU
Zarejestrowany: 2011-02-20
Posty: 59
Punktów :   
Silnik :: Jest
Moc [KM] :: Ogromna ;)

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Przykładowo 5W30 to jest pełny syntetyk (ja taki leje do swojego), 10W40 - pół syntetyk (mam 4l na zbyciu jakby ktoś chciał), a 15W40 - mineralny ( leję taki do astry F 1.4 z 99') Ja u siebie mam osłonę pod autem, ale to raptem 10 śrubek, 3 minuty roboty, gdyż mam w domu kanał, wiec nie stwarza mi to dużego problemu u mnie kiedyś też była za darmo wymiana, a teraz trzeba płacić... Ja jeżdżę na Mobil 1 jak już wyżej napisałem 5W30 i wszystkie filtry Mann'a


Moja czarnulka...
http://img38.imageshack.us/img38/838/avatvz.jpg

Offline

 

#12 2011-02-22 15:43:03

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

poza tym korek jest magnetyczny i wszystkie opiłki się na nim zbierają.... ale ja odsysam


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#13 2011-02-22 20:52:40

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Samodzielna Wymiana Oleju !!! Polecam

Klasyfikacje olejów dokonuje się według odpowiednich norm. Przykładowo klasyfikacja
lepkościowa oparta jest o normę SAE (opracowaną przez Society of Automotive
Engineers tzn. Amerykańskie Stowarzyszenie Inżynierów Samochodowych). Natomiast
klasyfikacja jakościowa może być wg API - klasyfikacja amerykańska lub wg ACEA
-klasyfikacja europejska.
4.1. Klasyfikacja lepkościowa
Norma SAE dzieli oleje silnikowe na 11 klas:
    - Sześć klas  zimowych  (oznaczonych dodatkowo literą W z ang. Winter - zima): 0W, 5W,
      10W, 15W, 20W, 25W (Im niższa liczba przed literą W, tym olej może być stosowany w
      niższych temperaturach otoczenia. Przykładowo olej w klasie 10W może być
      eksploatowany w temperaturze otoczenia  -30C).
    - Pięć klas  letnich : 20, 30, 40, 50, 60 (przykładowo olej klasy SAE 40 może pracować w
      warunkach klimatycznych do 40C).
W dużym uproszczeniu, na podstawie symbolu klasy lepkościowej można zorientować się
czy ma się do czynienia z olejem gęściejszym (o większym tarciu wewnętrznym), czy
rzadszym.
Olej oznakowany podwójnie np. SAE 15W/40, to tzw. olej wielosezonowy. Oznacza to że
   - ma cechy oleju zimowego, tzn. jest na tyle płynny w niskich temperaturach, iż umożliwia
      rozruch zimnego silnika, a w chwilę potem możliwe jest rozprowadzenie go do
      wszystkich punktów smarowania,
   - i ma cechy oleju letniego, tzn. jest wystarczająco lepki w wysokich temperaturach, aby
     nie spływał z gorących powierzchni części silnika, lecz tworzył na nich warstewkę (tzw. 
     "filmu olejowego" ) zabezpieczającą przed bezpośrednim kontaktem metal-metal.
Uwaga: Z uwagi na warunki klimatyczne oraz eksploatowane silniki w Polsce,
najkorzystniejszą klasą jakościową olejów silnikowych jest klasa SAE 15W/40.
4.2. Klasyfikacja jakościowa
Najbardziej znana jest klasyfikacja jakościowa API (American Petroleum Institut -
Amerykański Instytut Naftowy) 
Klasyfikacja jakościowa określa właściwości użytkowe oleju i jego przydatności do
smarowania silników danej klasy. Aby w pełni ocenić właściwości użytkowe oleju nie
wystarczą testy laboratoryjne. Klasyfikacje jakościowe są oparte przede wszystkim na
testach silnikowych. Każda własność oleju jak np. odporność na utlenianie, własności
przeciwkorozyjne itp. jest sprawdzana 
na określonych typach silników. 
Podstawą klasyfikacji jakościowej jest podział olejów na dwie zasadnicze grupy: 
      - grupę olejów S przeznaczonych do silników z zapłonem iskrowym (ZI), oznakowanie
        symbolami: SA, SB, SC, SD, SE, SF, SG, SH, SJ,
      - grupę olejów C przeznaczonych do silników z zapłonem samoczynnym (ZS),
        oznakowanie symbolami: CA, CB, CC, CD, CE, CF. 



oleje 5w30 i 0w30 nalezy lac na biegunie lub do kosiarek . prawdziwy olej mineralny ( ten dobry ) sprzedawał castrol ostatnio i chyba nadal sprzedaje ale jest droższy niż syntetyk cene oleju mineralnego jak i jego własciwości cechuje miejsce wydobycia mowa o zasiarczeniu itd

kiedys kogos poprosiłem o dane ale cos mi nie pasiło więc zwruciłem się po znajomosci po porade i się dowiedziałem że oleje z grupy
0w - nie wolno lać do diesla
5w oleje uniwersalne syntetyczne
10w oleje uniwersalne pólsyntetyczne
15w oleje mineralne

ale doszło do tego że literka przed W nic nie oznacza jedynie przydział do grupy

po co wymyslono oleje typu 0 w 30 ? są na życzenie francuzów , chcieli aby ich silniki były bardziej przyjazne środowisku , oleje te zawieraja mniej szkodliwych sybstancji wydzielających się przy spalaniu . są żadkie jak woda więc mówi się że zwiększają moc i że są lepsze w niskich temperaturach
olej żadki jak woda nijak ma się do ochrony silnika , ale napewno ułatwia rozruch no i szybciej można się wkręcać ( nie musimy nagrzewać silnika tak długo )

wraz z wzrostem temperatury każdy olej staje się żadszy i spada jego lepkosc

do naszych silników nie powinno się lać oleju typu 0w30 lub 0w40 bo mozemy rozszczelnic silnik ale nie że sam wycieknie a poprostu większa szansa na wyciek.... no i wsumie wszystko co rozszczelnic sie może rozszczelni sie szybciej a kazdy wyciek będzie dużo większy
kazdy olej który ma w oznaczeniu literke "W" jest olejem zimowym ( za prl były zimowe i letnie ( i były to mineralne ) poprostu składnik oznaczany dla nas W (winter) uniemozliwia wydzielanie się parafiny ...

zwykły olej mineralny nie nadaje się do silników z Turbo bo 10 min grzania na postoju przed jazdą brzmi głupio a jazda na nim odrazu dodatkowo silna jazda zarznie turbo ....

5w40 i 5w50 (ten drugi polecany jest osobą o cięzkiej nodze bo zachowuje lepkosc przy bardzo wysokiej temperaturze )

10w40 optymalny olej - ze wzgledu na jakosc i cene

15w40 to byłby najepszy olej dla diesla ale wolno ssącego i to jeszcze takiego co się kręci do 3 tyś

Ja wiem osobiscie że np olej 15w40 a olej 15w40 to nie to samo te symbole zostały wymyslone i nic nie oznaczają jedynie podział na klasyfikacje SAE - znaczy sie amerykańska EN angielska ACI europejska

ale prawda prawdą , mnie osobiscie nie interesi temperatura na polu a temperatura oleju i jego smarność w danej temperaturze oleju typu 0w30 nie wleje sobie nigdy , bo nie mieszkam na syberi i zdarza mi się ciśnąć tak że silnik ma temperature bardzo ale to bardzo wysoką a wtedy taki olej średnio mi odpowiada


tak samo jest ze smarami ... jak ktoś jest cwaniak to niech nasmaruje łożyska smarami towota i zobaczy że ich żywotność spadła okropnie , do nawet kilkuset km bo ten smar zacznie trzeć zamiast smarować. i teraz zdradze taki mały bajer

słyszeliście o docieraniu silnika ?

wiecie że porshe nie trzeba docierac - mimo że nikt przed wami go nie docierał

tutaj właśnie diabeł siedzi w oleju są 2 preparaty do poprawienia oleju

jeden nazywa się X ( czyli nie ma nazwy bo jego skład jest nieznany ) a drugi to grafit ( i zapewne jest głownym składnikiem oleju X )

olej z grafitem ( stosowany 1 raz do nowego porshe ) sprawia że jedyne co sie ociera to płytki grafitu o siebie bo świetnie przylegają ( koszt oleju z grafitem 170 zł za litr  nie wiem jak panowie , ale ja nie stosuje no bo 2 zmiany oleju to dla mnie drugi silnik

pozdrawiam

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
psychoterapia Piła