Golf 4 Klub Polska
Witam posiadam golfa 1,9 tdi 100kM , czeka mnie w najbliższym czasie wymiana turbo . Moge wstawic wieksze turbo od 130 i podniesc moc chipem ?
czy cos takiego dobrze bedzie wspograc i czy turbiny pasuja bez prolemu?
Offline
wiec : samo wstawienie większego turbo kompletnie nic nie daje jedynie zwiększa turbo dziure ...
zwiększenie Ciśnien za pomocą chip tuningu juz coś da
A w praktyce ma sie to tak że seryjna turbina wytrzymuje tak duże moce że nie ma sensu jej zmieniać dopuki nie zmieni się wtrysków i tłoczyska pompy albo porostu pompy na wydajniejszą... ponieważ zwiększenie dawki paliwa oraz lepsze jego rozpylenie daje duzo duzo więcej niż zwyczajne zwiększenie doładowania ... jak już masz w ten sposób kombinować to zrób dodatkowo swapik wtrysków np końcówek na hybrydy lub z ASZ 131km ewntualnie cały układ zasilania paliwem taką hybryde , wydajniejsze wtryski , pompa i turbo z tym że to już mnożenie Twojej mocy i mnożenie kosztów . swoją drogą nie wiem czy masz na mysli chip tuning czy virusika ... tylko że samo programowanie 2500 zł nawet ... Ja na twoim miejscu porównałbym koszta ... a co do samej turbinki to zobacz tez jak cenowo CIę to wyjdzie i czy są jakies konkretne różnice między tymi turbinkami
Offline
z ciekawości chciałbym spytać czy chipujący ma hamownie ... i jesli tak to chętnie zobaczyłbym wykresik nieraz ludzie chipują bez hamowni , efekt bywa nieraz dziwny , bo na wykresie krzywa momentu wygląda jak krzywa łamana i nieraz taka wartość szczytowa jest lepsza ( 1 kon i 5nm więcej ) ale charakterystyka silnika a raczej zakres obrotów z górnymi wartościami momentu jest mniejszy , albowiem krzywa momentu obrotowego silnika ma do siebie to że do pewnych obrotów rośnie a następnie maleje ... i różnice widać , bo 1.6 benzyna SR o mocy 101-2 koni bije na 1/4 mili silnika 1.6 FSI 115 koni . moment obrotowy FSI równierz jest wyższy więc ogółem silnik mocniejszy , ale SR jak to silnik 8v ciągnie od 0 , start z 3 tyś obrotów to ostry pisk...
dlatego nieraz lepiej w tdi miec to 5-10 koni mniej a od 1900rpm do 4000rpm mnieć wcisk w fotel niż miec jak np DCI ... czyli od 2500 do 3500rpm .
dlatego najlepsi tunerzy zajmujący się software proponują najczęsciej swoje np power boxy dające +15 koni nieraz +10 ale spalanie często spada , a charakterystyka się poprawia , jechałem kiedyś 170 konnym silnikiem diesla o pojemnośći 1.9 i wszystko super , ale przy codziennej eksploatacji padaka , bo głupio zmieniać biegi w zakresie obrotów np 500 ... sportowe i wyczynowe wałki rozrządu mają podobnie ... własciciele opla vectry z silnikiem 2.0 115koni jak dobrze pamiętam wkładają wałki z c20xe o mocy 150 koni w podstawie ... i zanim zrobią remap kompa ( nowe mapy zapłonowe ) jazda samochodem jest tragiczna ...
ja tutaj troszke się naprodukowałem ale chodzi mi o to że podnoszenie mocy o 30% to dla zdrowego silnika jest dużo , ale bezpiecznie ale osoba podnosząca moc musi CI zagwarantować że taka właśnie ona będzie i jego gwarancja powinna być poparta o wykresy z hamowni - pomiar wykonany w klimatyzowanym pomieszczeniu przy temperaturzy 20 stopni ) chodzi głównie o gęstość powietrza ....
pozdrawiam
Offline
Zacznijmy od tego że nie wiem jaki silnik .... 1.9 tdi to nic nie mówi ja mam AXR ( 101km i 250Nm ) Tym razem nie zgodzę się z kolegą x50sr.... Power boxy to lipa dla mas.. Podpinają ci najczęściej pod czujnik tęperatury paliwa i do komputera idzie sygnał że paliwo jest zimne i traeba dać większą dawkę.... Natomiast zmiana map w komputerze to co innego. Ja mam silnik AXR bliźniaczy z ATD tylko że ... mam wydajniejsze pompowtryski... i lepszy kolektor dolotowy . Samym chipsem mogę go zrobić na 140Km i moment 300Nm.... po zmianie turbiny na ARL daje wjeszcze wjększe możliwości . Wszystko jest uwarunkowane jakie masz oznaczenie motoru.
Zajrzyj tu.... jestem tam od 5 lat ....http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=82&t=206894&start=994 zadaj pytanie podaj swój motor i czekaj na odpowiedź ... a chipsa zrobią ci na namowni jednej z lepszych u Rogala za 900pln... ja tam się wybieram w maju:)
Offline
Widzę że kolega x50sr również ma szerokie pojęcie o VW wielki respect tylko że power box o których piszesz kosztuję około 900pln z a za 900-150 masz zmienione mapy w kompie i to napewno lepsze rozwiązanie niż PBox Ja u siebie zrobię chipsa u rogala w Wawie... za 900pln bo z vwgolf.pl aw łodzi bez proszenia się w G-Lab za 1200pln. a do G-Lab zjeżdzają z całej Polski. Poza tym chips lub wirus jak kto woli ma taką przewagę nad PBoxem że daje nam otwartą furtkę do dalszych modów. Dostajesz wykresy i wiesz ci i jak i kiedy przy jakim momencie i na jakich obrotach. Poza tym zdjagnozują ci autoi powiedzą do ilu mogą ci bezpiecznie zmodować motor:)
Offline
Tzn do TDI faktycznie lepiej robić indywidualnie ale np silniki fiata 1.8 16v ( bravo , brava , coupe ) itd najlepiej robić zestawem z pucharu fiata stilo . zestaw jest popularny za granicą i kupuje się chip wraz z wtryskami i jeszcze jest mocniejsza opcja pompa+wtryski+wałki+chip i to jest już 300 kucy do tego też jest złącze diagnostyczne i można zmieniać wartośći ale to w celu dostrojenia największa zaleta takiego zakupu to poprostu dostępność części i kompletów . I właściwie to czy zmieniamy zapisy w eprom itd czy wpinamy coś zewnętrznie jest raczej obojętne no właściwie zewnętrzne mody dają taka przewage ze w kazdej chwili wypinamy kostke i autko smiga ori
natomiast te power boxy z allegro te po 50 zł to ja jestem za , są świetne ( oczywiscie nie zwiększają mocy , ale jesli mamy problemy z odpalaniem ( zużyty układ zasilania paliwem ) to chwilowe włączenie tego chipa ( bo miały włącznik i wyłącznik obiegu ) umożliwiało odpalenie ciepłego silnika i te chipy nazywały sie +47hp i oczywiscie mocy nie dodawały .
Ja się przyznam szczerze że na temat vw nie wiem zbyt wiele bo żadko do mnie trafiają prędzej HDI dlatego czasem pisze na dole postu że jak się myle to aby mnie ktoś poprawił bo nie daje sobie głowy uciąć ale najczęsciej spotykane usterki są takie same jak wszędzie ale nie wiem w których silnikach/ rocznikach stosowano dwumasowe koło zamachowe itd ale na szczęście mamy Piotra87 no i jeszcze Ty czyli hyper74 równierz masz wiele cennych informacji , pozdrawiam
Offline
Ja kocham VW miałem MKII , MKIII a teraz mam MKIV .... następny będzie Tuareg tylko jeszcze może w przyszłym roku i to jako drugi ja sobie MKIV zostawię . Przerabiałem wiele tematów z VW i postaram się pomóc każdemu miłośnikowi MKIV
Offline
witam.koledzy mam propozycję zrobienia map w swoim golfie4 101km 2003 rocznik 1.9tdi za 800zł.około 130km bede wtedy miał i 310 momentu.mam pytanie.czy naprawdę nie zaszkodzi to mojemu samochodowi??w tym sensie silnik i sprzegłó czy to wytrzymają??
Offline
Jeżeli masz AXR to wytrzyma do 140KM bez zmian... jak ATD to nie za bardzo.... wtedy wymiana pompowtrysków i kolektora dolotowego ... w AXR ze zmienioną turbiną od ARL ( 150KM) i zmienionyk IC kręcisz do 170 KM bez problemów. Pamiętaj że większa moc szybciej ię rozbuja.... ale trzeba się zatrzymać .... trzeba popracować nad hamulcami....
Offline
czyli kolego co masz na myśli z tymi hamulcami??a gdzie mogę to sprawdzić jaki mam silnik??bo ja się nie znam zbytnio na tym niestety.
Offline
książka serwisowa lub tam gdzie masz koło zapasowe jest wlepa i sa numery
przyklad:
ACP GUS
CB6B------ JM
ACP to silnik
Ostatnio edytowany przez Musiol88 (2011-06-29 22:28:45)
Offline
kolego nie posiadaM NIESTETY ŻADNEJ WLEPY POD KOŁEM ZAPASOWYM A KSIĄŻKI SERWISOWEJ NIE OTRZYMAŁEM OD POPRZEDNIEGO WŁAŚCICIELA.WIĘC JAK MOGĘ JESZCZE SPRAWDZIC RODZAJ SILNIKA??
Offline
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=98
ten link powinien Ci pomóc
Offline
dzięki kolego za ten link.poczytałem trochę na nim informacji i znalazłem na osłonie od paska rozrzadu typ silnika.i okazało się że mam silnik AXR.jeszcze raz wielkie dzięki
Offline
proszę Bardzo
Offline
a jak koledzy ze sprzęgłem??bo niektóre osoby mnie ostrzegają że gdy zwiększe moc to szybko mi padnie sprzęgło czy to prawda??przebieg mam 195tysięcy.
Offline
a ty kolega hyper 74 zmieniłeś już mamy w swoim golfie??bo jesli dobrze pamiętam to też chciałeś zmienić te mapy??
Offline
narazie czekam na jednomas od VR6 z kompletem ( docisk i reszta ) teraz mam trochę poślizg między 2000 a 2800 obr/min jak to zrobię to opiszę ... czkam też na turbinę od ARL (150 KM ) .... jak jechać to na 175 KM ... a jak....
Offline
no u mnie mam nadzieję ze jeszcze trochę wytrzyma dwumas.mam 190 tysięc przebiegu.w artykułach piszą ze około 250 powinno wytrzymać sprzęglo.no to już ładna moc będzie
Offline