Golf 4 Klub Polska
Mam problem. Jak silnik jest zimny np. rano po jego odpaleniu i jazdy przez kilkaset metrów auto raptownie przyspiesza bez mojego udziału (tak mi się wydaje) by za chwilę stracic moc i cały impet i tak na zmianę. Potem się wszystko stabilizuje. Nie wiem co się dzieje. Lecieć do serwisu czy też wymienić filtry. Mój samochód ma silnik AHF 110 km
Offline
powodow moze byc kilka...
Mysle ze pan Piotr wie wiecej na temat tdi ale ja bym sprawdzil wpierw zaworek n75 czy on sie czasem nie zacina. Zaworek mozesz podmienic z drugim ktorego nazwy nie pamietam . Ja jeszcze bym przeplywke ewentualnie podmienil. A czy obroty sa ok czy one faluja?
Offline
moze podjedz na kompa. Koszt 30-50zl a masz wtedy info. Mozna tez wykonac logi... Ale mniejsza o to , skup sie na pracy turbiny podczas jazdy. Ale i tak udaj sie na kompa. Diagnostyka z poziomu kompa powinna byc robiona co jakis czas. Moglbys podmienic zaworki n75 z tym drugim i sie przejechac... Wpisz sobie w google n75 objawy i porownaj z swoimi...
Offline
Trzeba będzie tak zrobić z komputerem. Jeden z mechaników, którego pytałem mówił że to normalne i ma to związek z odcinaniem dopływu zimnegi i ciepłego powietrza zaraz po zapaleniu auta (coś w tym stylu nie bardzo się znam) i jak przyjdą ciepłe dni to powinno być ok. Natomiast bardzo rzadko ale się czasami zapala kontrolka na liczniku z obrotami silnika przypominająca samochód (nigdy w trakcie jazdy lub pracy silnika), ale po przekręceniu kluczyka o jeden stopień przy nagrzewaniu swiec. Po przerwaniu i ponownym przekręceniu juz sie nie zapala.
Offline
Witaj, na pewno nie jest tak jak mówi ten mechanik i jeszcze to( jak przyjdą ciepłe dni to powinno być ok )- totalna bzdura. Co do kontrolek ,większość zapala sie po włączeniu zapłonu- i po chwili gasną, to znak ,że coś jest nie tak- trzeba podpiąć pod kompa. Poważnie będzie jak kontrolki nie gasną ,wtedy trzeba interweniować jak najszybciej. Tak jak koledzy napisali sprawdzić N75 ,można jeszcze sprawdzić EGR. Pozdrawiam
Offline
Dzieki za informacje. Samochód kupiem dokładnie rok temu i od razu pojechałem do stacji ASO skody. Zrobili mi testy i wyszło im ok. Stwierdzili, że silnik chodzi w porządku. Pewnie powtórze badanie. Kontrolki po przekreceniu kluczyka szybko gasną. Myslę że jest tu ok. Ta kontrolka o której pisałem wczoraj to znajomy mi powiedział, że to imobilaizer (kształt samochodu z kluczykiem). Ona bardzo sporadycznie mróga a tak noralnie tez szybko gasnie.
Offline