Golf 4 Klub Polska
Strony: 1
Może ktoś z Was spotkał się z następującym problemem i wie jak to naprawić.
Silnik do około 3500 obr/min pracuje normalnie, na wyższe obroty wkręca się bardzo opornie (powoli). Ciężko pali, trzeba długo rozrusznikiem kręcić. Pedał gazu reaguje w dziwny sposób. Jest bardzo czuły. Do normalnej jazdy wystarczy nieznaczne wciśnięcie. Po puszczeniu gazu obroty silnika przez chwilę wzrastają i dopiero po sekundzie opadają (przy zmianie biegów).
Napiszę co zrobione, zauważone i sprawdzone:
- ciśnienie sprężania - ok,
- nowe przewody i świece,
- odczytany błąd ze sterownika "Zbyt bogata mieszanka",
- wycięty katalizator w jego miejscu jest rura,
- komputer sterujący firmy Bosch.
Ostatnio edytowany przez Telefoniak (2013-06-29 18:56:07)
Offline
Z Vaga odczytałem przepływ powietrza około 12 g/s na obrotach postojowych. Jakie wartości powinny być przy wyższych obrotach podczas jazdy?
Po wstawieniu katalizatora silnik wchodzi na wyższe obroty dużo żwawiej. Pozostał problem z ciężkim zapalaniem i wzrastające obroty po puszczeniu gazu.
Ostatnio edytowany przez Telefoniak (2013-07-16 19:50:01)
Offline
Wymieniłem sondę lambda. Silnik wchodzi na obroty normalnie. Przepływomierz sprawdzony - ok. Brak błędów - nie zapala się check engine. Zostały jeszcze wzrastające obroty po puszczeniu gazu (pedał przyspieszenia nadal bardzo czuły).
Co to może być? Lewe powietrze? Przepustnica? Sterownik silnika?
Czy ten silnik ma zawór EGR? Po co jest ten wentylator przy bloku silnika (może to przyczyna takiego zachowania motoru).
Offline
Strony: 1