Golf 4 Klub Polska
Witam
jestem nowym posiadaczem golfa IV 1.9 TDI 130 km, 2003r,przebieg 50 tys. km. wersja angielska..
coś mi gra pod obudową zaworów,na biegu jałowym i jak dodam gazu także. samochód był jeżdżony zazwyczaj po mieście.
co to może być,jestem przerażony taki przebieg a tu coś gra,niepowinien tak chodzić napewno. rozrząd nie był zmieniony jeszcze od nowości.
co może być powodem tych dziwnych dźwięków?????????????
POMOCY!!!!!!!!!!!
byłem u mechanika i mówił,że nie ma takiej mocy jak powinien mieć.
Ostatnio edytowany przez paweeel23 (2011-02-17 19:39:02)
Offline
paweeel23 podłacz pod kompa ... na vagu uzyskasz wirygodny przebieg... 50 tyś to w 3 lata no może 4 zrobisz ja mam 2003 i mam 192tyś. jak go kupiłem 3 lata temyu to miał 156 tyś . Pierwszy rozrząd jest robiony po 120tyś.. potem nie co 60 tylko co 90 tyś ( jak robisz na ori częściach ... Ja tak robię )
...powiedz czy trzęsie silnikiem na luzie czy czujesz trzęsienie na kierownicy jak tak to dwumas lub sprzęgło . Sprawdź jeszcze jak na włączonym silniku na luzie zachowuje się napinacz paska wieloklinowego ... jak skacze to sprzęgiełko alternatora... i dlatego jest hałas. A jak stwierdził mechanik że nie ma takiej mocy.... jasnowidz czy co jak się przejechał i powiedział że ma za mało tomoże sprzęgło ... lub wirnik turbiny lata na boki .... 50 tyś w aucie z 2003 .... no nie wiem
Offline
w rozrządzie 1 mm to prawie 1 ządek ... w TDI ustawia się synchronizację ( warzne żeby nie na gwoździe bo i z tym się spotkałem w pasacie 130KM ) tylko przyżądem .., im blizej 0 tym lepiej
Offline
w tdi zawory nie maja prawa stukac...
Tak samo w zetec...
Co do paska rozrzadu to hyper ma racje. Tzn ten 1mm to mega dokladnosc. Ale jakby rozrzad byl zle ustawiony o 1 zeba to albo bys auta nie odpalil albo bylo by okropnie slabe. Duzo slabsze niz bez jednego gara i tragiczna kultura pracy. W autach typu polonez 1500 na gazniku miales kreski na wewnetrznej stronie obudowy rozrzadu i te kreski to info co do przyspieszenia , opuznienia zaplonu i tam zly konfig mial skutek spalania stukowego. A w autach typu golf 3 lub renault 19 czyli wtrysk mono i te systemy bingo to zaplon przestawialo sie poprzez przestawienie czujnika walu korbowego w strone wlasnie walu korbowego i rownierz przegiecie powodowalo spalanie stukowe no chyba ze lalo sie lepsze paliwo typu 98 bo wlasnie liczba po pb oznacza odpornosc na spalanie detonacyjne czyli stukowe ale jest to dzwiek kturego nie przeoczy zaden mechanik. Bo brzmi jak stukanie i nie wystepuje w dieslu wsumie.
A odnosnie problemu to odpowiadam odrazu ze zanim zajmiemy sie stukaniem to ustalmy jedno.
Ze wzgledu na to ze guma sie starzeje to paska rozrzadu nie wolno zmieniac zadziej niz 5 lat. Poniewaz guma parcieje i ogolem sie psuje i pasek po 8 latach nie trzyma jak stary i moga byc puzniej jaja . A co do silnika ktory ma najechane w 8lat 50 tys... Jego stan nie jest lepszy od silnika z tego samego roku o przebiegu 250 tys. Ale napewno lepszy od silnika o przebiegu 20 tys majacego 15 lat , bo to juz ogolem kupa zlomu i o tym mozemy podyskutowac.
Pozdrawiam
Offline