Golf 4 Klub Polska
Witam, kilka dni temu zostałem posiadaczem Golfa IV 2003 1.9TDI. Mój problem jest blachy, mam zamiar wymienic olej do czego jest potrzebny filtr i tu jest problem, nie wiem ilu konny jest ten silnik. Wiem, że w dowodzie jest napisana ilość kW 74 (101KM), w bagazniku i w ksiażce serwisowej na naklejce także jest 74. Ale chcaiłbym to zrobic za pomoca numeru silnika, jest taka możliwość? Gdzie znajduje się ten symbol, wiem że to są 3 literki.
Pozdrawiam,
romet_1992
Offline
Ale mam osłonę rozrządu TDI(czerwone D i czerwone I).
Ostatnio edytowany przez romet_1992 (2011-05-22 19:28:35)
Offline
W bagażniku po lewej przy kole zapasowym powinna być wlepka na której musi być kod twojego silnika jeśli to 74 kW to AXR lub ATD natomiast jeśli masz D i I czerwone to ASZ, AJM, AUY zresztą tutaj znajdziesz wiele ciekawych rzeczy http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/ , poczytaj.Pozdro
Offline
Ja o tym wiem, że tam jest wlepka. Ale jeżeli silnik jest mieniany to mnie nieratuje;( Da się zobaczyc pojemnosc silnika po jakis numerach?
Offline
Na osłonie rozrządu jest też symbol silnika.... AXR lub ATD. Lepiej żeby AXR mają wydajniejsze Pompki i kolektor dolotowy
Offline
Mam ATD 101 KM ;( Wielkie dziex. Jaki olej lejecie?
Offline
mobila lub Castrola !
5W cz 10W ?
przy wymianie co 30000 5W, przy 12-15000 10W. Wersji jest wiele ,zobacz w instrukcji obsługi ,na pewno jest napisane . Koledzy z forum na pewno coś więcej napiszą.
Pozdrawiam
Offline
romet_1992 napisał:
Mam ATD 101 KM ;( Wielkie dziex. Jaki olej lejecie?
ja marek nie polecam zadnych , ale masz turbine wiec mineralny czyli 15w-40 odpada bo ja zniszczysz .
0w- odpada bo nie smaruje i jest dla kret,,, powstał w celu zmniejszenia emisji spalin
5w-40 max 50
dobry na niskie temperatury np zima
10w40 olej uniwersalny półsyntetyczny .
najbezpieczniej lac 10w40
bo na syntetyku mozesz sobie silnik rozszczelnic ale sam w to nie wierze
ja osobiscie bym wlał 10w40 i marka to shell , castrol , mobil , texaco , bylo cos jeszcze ( wiodące marki ) równie dobrze można wlac lotosa
bo są to oleje pół syntetyczne , natomiast mineralne wybiera sie z głowa ( miejsce wydobycia + zasiarczenie ) niestety nie mam tabel lepkosci itd swoja drogą olej zmieniaj co 10 tyś najlepiej , ale jako że masz diesla powiedzmy ze 15
nieraz ludzie mysla ze jak maja diesla to zamiast 15 tys mozna co 30 (błąd ) wynikajacy z tego ze olej sie łamie w benzynie dobra granica to 10k a diesel ma mniej obrotów wiec 15 pamietaj o turbinie i o to sie rozchodzi z tym olejem bo silnik wolnossacy diesla duzych wymagan by nie miał np SDI
producenci oleju mówia ze mozna co 30k a instrukcje ze 10-15 poza renaultem i citroenem w wolnossacym dieslu one co 30 np kango 1.9D
Offline
Zależy ile masz najechane (naprawdę, a nie wg licznika ).
Jeśli przebieg jest już znaczny, polecam zamiast pełnego syntetyka zalać silnik półsyntetykiem. Od siebie polecam genialne smarowidła Liqui Moly. Są nieco droższe, bo z importu (nie to co nasze rozlewane w Polsce Castrole, Mobile, Orleny i inne - wszystko to jeden olej z różnymi etykietkami) ale naprawdę widać różnicę - nawet w kolorze przy wymianie oleju. Różnica na bańce 4l to jakieś 50-70 zł.
Kiedyś nawet robiłem próbę ścierności przy zastosowaniu różnych ostrych jak i tępych przedmiotów oraz półsyntetycznego oleju Mobil Super 2000 10W40 (Formula 2000, Super S, czy jak go tam zwał), którego dotąd używałem, półsyntetycznego Castrol 10W40, Lotosa 10W40 i świeżo wtedy zakupionego Liqui Moly 10W40 - wszystkie wypadły dość podobnie, choć ten ostatni odrobinkę lepiej. Próbki Mobila i Lotosa były uszczknięte z kanistrów kolegów.
Różnica pojawiła się dopiero po przeprowadzeniu takiej samej próby z olejem spuszczonym z silników (wszystkie po 11-12 tys. km) - próba ścierności wypadła ponad 1.5 raza gorzej dla pierwszych trzech olejów, a moja Liqui dała praktycznie identyczny rezultat.
Od tej pory jeżdżę tylko na tym oleju i każdemu gorąco go polecam.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2011-05-23 23:32:46)
Offline
Kajor dodaj że robiłeś testy nie w garażu z użyciem blachy i kowadła kowalskiego tylko na Politechnice Łódzkiej
Offline
Panowie mam pytanie?
Czy mogę zmienić olej CASTROL EDGE TURBO DIESEL 5W-40 na LIQUI MOLY DIESEL SYNTHOIL 5W40 1341
zastanawiam się właśnie nad zimną oleju tylko nie mam pewności czy właśnie ten olej LIQUI MOLY spełnia normy do pompo wtryskiwaczy
505.01, nigdzie nie mogę znaleźć pełnej specyfikacji .
Offline
Raczej spełnia.
Jednak przy takiej zmianie należałoby zrobić płukankę, żeby bazy olejowe się nie pogryzły.
Wg mnie możesz zostać przy Edge 5W40 - to dobry, estrowy olej.
Offline