Golf 4 Klub Polska
Wszystko wiążę się z moimi ostatnimi postami: http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?pid=22598#p22598, http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=3644. Przeczyściłem przepustnicę na lusterko tym preparatem CRC bez dotykania jej. Zaadaptowalem. To na pewno zrobiło się ok bo słychać było jak się nastawia podczas adaptacji. Oczywiście przed całą robotą kasacja poprzednich błędów z VAG'a. Poprzednio koledzy radzili by sprawdzić przepływke, a czy w silniku AZD 1.6 16V w ogóle ona jest? Po wyczyszczeniu przepustnicy obroty na biegu jałowym 900 więc ok. Przez jakieś 10 min jazdy też było ok. Później w kolejności: zapaliła się kontrolka EPC, później CHECK i po chwili obroty na biegu jałowym zaczęły się wahać miedzy 1000, a 1100, a silnik przestał reagować na pedał gazu. Po wyłączeniu zapłonu znów było okej obroty 900, reakcja na pedał gazu dynamiczna. Po kolejnych 20 min jazdy wszystko było nadal okej pozostały tylko palące się obie kontrolki. Loga z VAG'a niestety jeszcze nie mam, ale dopiszę jak tylko będę miał możliwość. Bardzo proszę o pomoc.
Mam raport z VAG'a
01: Engine
17961 Barometric/Manifold Pressure Signals: Implausible Correlation P1553 - 35-10 Intermittent
17912 Intake Air System: Leak Detected P1504 - 35-10 Intermittent (pewnie poszła uszczelka pod przepustnicą)
03: ABS Brakes
01314 Engine Control Module 013 - Check DTC Memory - Intermittent
Poprzednie błędy (są w poprzednich postach) już się nie pojawiły. Kontrolka EPC i CHECK po zgaszeniu zapłonu i odczekaniu chwili czasem gasną. Jednak później znów: najpierw EPC, potem CHECK i na końcu skoki obrotów 1000-1100 i brak reakcji na gaz. Zauważyłem dziś również, że gdy to wszystko się dzieje auto zaczyna kopcić białym dymem. Po wyłączeniu zapłonu zawsze jest przez trochę oki i potem znów. Czego to może być objaw?
Myślę, że za oba błędy z Engine może odpowiadać albo uszczelka pod przepustnicą albo EGR, albo brak szczelności w wężyku dochodzącym do puszki filtra. Dobrze mi się wydaje? Ale co znaczy ten sygnał z ABS???? HELP!!!
Ostatnio edytowany przez faraon62 (2012-12-20 19:31:57)
Offline
Wymieniłem uszczelkę pod przepustnicą. Wykasowałem błędy. Po chwili jazdy znów to samo. Udało mi się zauważyć, że początek wszystkich objawów zawsze, ale to zawsze jest na biegu jałowym, np. po staniu na światłach przy puszczonym gazie. Póki auto jedzie chociaż na 1500/min nic się nie dzieje. Błędy z VAG'a te same. Przeciek, błąd EGR i ten błąd z ABS, o których pisałem wcześniej. Co mogłem schrzanić czyszcząc przepustnicę, że doprowadziłem do przecieku? Przecież puszkę filtra zdejmuje się dziecinnie prosto, pod przepustnicą jedna uszczelka w sumie taki duży oring gumowy. Chyba, że jest jest jakaś jedna? ETKA o tym nic przynajmniej nie wie... Poza tym wcześniej nic takiego nie było. Proszę o pomoc...
Offline
Dobra mam dość... Nie wiem gdzie jest przeciek, a parę rzeczy sprawdziłem. Objawy wciąż te same. Jutro jadę do mechanika, poleconego przez znajomego. Facet pracował długo w ASO więc może coś tam wie. (Mam nadzieję)... Dam znać jaka była Jego diagnoza i co naprawił (o ile mu się to uda). Tak dla potomności.
Offline
miałem podobne objawy po czyszczeniu przepustnicy dopiero co sie z nim uporałem też jeżdziłem po mechanikach i dopiero elektryk doszedł że w kompie pamięć była walnięta i po czyszczeniu przepustnicy komp.silnika nie potrafił jej dobrze ustawić
Offline
a gaz ci przestaje działać dlatego ze przechodzi w tryb awaryjny bo jest coś nie tak
Offline
No i po problemie!! Auto zrobione. Winna była przepustnica, która nie tyle co miała przeciek z poza dolotu tylko sama w sobie nie działała. Mechanik mi pokazał bo byłem przy wymianie, że uchyla się tylko troszkę przy dodawaniu gazu. To było przyczyną fałszowania błędów w informacjach dochodzących do kompa odnośnie przepływu powietrza. Stąd błąd w VAG'u dotyczący przecieku. Po jej wymianie, wykasowaniu błędów auto chodzi pięknie. Zero błędów, zero żółtych kontrolek. Dziękuje wszystkim użytkownikom za pomoc:) Pozdrawiam!!
Ostatnio edytowany przez faraon62 (2013-01-05 19:25:21)
Offline
Hi . I have the same problem. have difficulty understanding the text because it does not translate correctly. I am from Sweden . so I wonder if it was the throttle body faraon62 changed out of his car ?
Edit : please someone who understands English well ! Post 6 . was this the throttle body that was the problem ?
Icant understand polish and When I translate the text it gets it wrong . so sombody post 6 - the problem / thanks
Ostatnio edytowany przez Roca78 (2017-02-20 11:18:06)
Offline
Yes, he said it was the throttle body problem. She couldn't open/close correctly when accelerating and needed to be replaced.
New throttle body fixed problem for him.
Offline
Thanks so much brocol . Very nice of you to answer in this unusual situation. I've been looking and this was exactly my problem. but it was difficult with the translation . so thanks
Ostatnio edytowany przez Roca78 (2017-02-23 11:00:37)
Offline