Golf 4 Klub Polska
Cześć
Mniej więcej od lutego/marca zacząłem słyszeć w aucie jakieś dziwne syczenie. Stwierdziłem, że to najpewniej z powodu małej ilości gazu w układzie klimatyzacji - podjechałem na serwis, uzupełniłem i odgrzybiłem - było 350g czynnika więc 300 brakowało. Auto mam od jesieni 2015 i jeszcze klimatyzacji nie ruszałem a poprzedni właściciel nic o tym nie wspominał. Według mechanika to może być normalny ubytek po takim czasie (Przyjęliśmy, że poprzedni właściciel pewnie z rok też nic nie robił). Klima ładnie chłodzi ale niestety syczenie nie ustało, zauważyłem że syczy jakby z za schowka nad nogami pasażera. Jeżeli auto jest rozgrzane syczy dłużej, jak jest tylko odpalone i zgaszone to raptem 2-3 sekundy. To może być jakaś nieszczelność czy czego tu szukać? Znajomy sugeruje jakieś wyrównywanie ciśnień od klimy i że to niby jest ok. Nie przypominam sobie by wcześniej (w zeszłym roku) tak się działo. Planuję podjechać jeszcze za jakiś tydzień/dwa do mechanika i sprawdzić czy gaz ucieka - po takim czasie powinno być dobrze widać ewentualny ubytek.
Liczę na konkretne odpowiedzi.
Offline
Chyba jednak nieszczelność i gaz wyparował. Klimatyzacja chłodzi już dużo gorzej jak przed uzupełnianiem. Jestem umówiony na wizytę u mechanika, będzie sprawdzał co i jak.
Offline
Gaz zniknął. Został napełniony ponownie wraz ze środkiem koloryzującym UV. Diagnoza po sprawdzeniu - uszkodzony parownik. Cały gaz uciekł w 4dni (zrobione jakieś 120km). Mechanik za wymianę parownika chce 300zł + koszt samego parownika - około 250zł-300zł. Do wymiany parownika podobno trzeba rozebrać całą deskę etc. Szukając poradnika znalazłem informacje ze ktoś wymieniał go wyjmując sam schowek pasażera - jest taka możliwość? Oszczędziło by mi to kupę roboty. Liczę na odpowiedzi kogoś kto już miał z tym styczność.
Offline
To nie jest takie proste... Nieszczelność nie była wielka i nie widać jej od tak od razu. Do gazu dodaje się odpowiedni czynnik który świeci w świetle UV. Jak już pisałem, uszkodzony jest parownik. Kwestia tego czy da się go wymienić demontujac sam schowek czy trzeba całą deskę rozbierać.
Offline
Jak Chcesz to zrobić dobrze, to rozbierać deskę musisz.
Offline
Co dwa lata jeżdżę do aso na serwis klimy-ręcznie myją parownik i jest wyciągany TYLKO schowek bez rozbierania 1/2 auta.Do tego na moje życzenie jest robiony test na szczelność czyli w miejsce R-134a wpuszczany jest azot.Całość operacji trwa około 2h.
Offline
kane, mycie parownika to inna brożka... Ale nie sądzę aby udało się go wyjąć, naprawić nieszczelność przez schowek.
Offline
Nie porównuj instalacji gazowych w domu do układu klimatyzacji w samochodzie i przeczytaj wreszcie temat od A do Z bo nabijasz tylko posty bez sensu... ŚWIECI BARDZO DOBRZE i uszkodzenie widać, zostało zlokalizowane, wiadomo że do wymiany jest PAROWNIK. Nie potrzebuje już rady jak to wykryć. Oczekuję wypowiedzi ludzi które miały okazję wymieniać parownik, wiedzą czy da się to zrobić przez schowek czy nie.
Offline