Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich mam taki problem moj mk 4 stracil moc tak do 3tys po wyzej dostaje buta co moze byc przyczyna kiedys zdarzylo mi sie go odpalic przy odpietym kablu od przeplywomierza jest mozliwe zeby teraz pracowal w trybie awaryjnym
Offline
w takich sytuacjach tylko VAG, po VAG-u wszytko wiadomo...
w takich sytuacjach sa rozne przyczyny np :
- przeładowanie , za wyskie cisnienie doładowania
- przeływomierz uszkodzony lub przerwa/zwarcie w obwodzie
i wiele innych , dlatego VAG
Offline
Offline
WITAM
Ja te mam problemik z moim motorkiem, gdy dluzej jade w cieple dni ( lato), to silnik traci moc, tak jakby odcielo turbine. gdz stane i wylacze silnik po paru minutach znow wraca wszystko do normy. A gdz znow dluzej jade dzieje sie tak samo jak wyzej opisalem
Offline
witam ja tez mam podobny problem
tylko u mnie rzecz wyglada tak ze silnik ciagnie od 2 tys -2200 nastepnie jest odczuwalny spadek mocy i od 2500 zas ciagnie
moze byc to od turbiny czy coś innego?
Offline
Hmm a czy możesz mi dokładnie wyjaśnić gdzie znajduje się ten zawór (może jakieś foto??) a co to są te logi dynamiczne?? bo nie mam zielonego pojęcia
Offline
tak wyglada zawor
logi statyczne to stała wartość parametru podczas pracy na biegu jałowym, gdy silnik jest nieobciążony , lecz gdy silnik jest obciazony sa to logi dynamiczne i najwiecej mozemy wtedy zobaczyc
Offline
dzieki za tak fajne zdjecia. Sprawdze to jutro rano i napisze co i jak:D Koledzy a można wymienic w razie czegho ten zawór?? Nie wiecie jak stoją cenowo:D??
Offline
se87ba napisał:
a można wymienic w razie czegho ten zawór?? Nie wiecie jak stoją cenowo:D??
tak zarow normalnie mozna wymienic.. tu masz przyklad cenowy
http://moto.allegro.pl/item1083218376_n … _wroc.html
Offline
Wielkie dzieki właśnie ide to sprawdzic i dam znać czy są jakieś poprawy:D
przed chwilą wróciłem z garażu i niestety nie wiem jak rozebrać ten zawór?? może macie jakieś sposoby?? i jeszcze jedno- obok po lewej stronie jest taki sam zawór, ten odpowiada za coś innego??
Ostatnio edytowany przez se87ba (2010-06-24 13:18:16)
Offline
se87ba napisał:
po lewej stronie jest taki sam zawór, ten odpowiada za coś innego??
jest to zaworek N18, który steruje pracą zaworu recyrkulacji spalin
se87ba napisał:
nie wiem jak rozebrać ten zawór?? może macie jakieś sposoby??
"1. Sciagnac metalowa spinke laczaca lebek (to biale) z zaworkiem, mozna ja nawet pociac bo nie bedzie juz potrzebna.
2. Wyciagnac tloczek i sciagnac membrane.
3. Ladnie wyczyscic miejsce pracy tloczka (czyli sam zaworek w srodku), ja uzylem do tego paleczki do uszu i WD40.
4. U gory tloczka (tam gdzie byla membrana) jest dziurka, a w niej kolejny tloczek, nalezy wyczyscic ta dziurke z syfu, wcisnac tloczek i wpsikac tam WD poczym rozruszac naciskajac i wyczyscic. Czynnosc powtorzyc pare razy.
Po tym zabiegu, nalezy dmuchnac w ten tloczek, powietrze powinno przechodzic bardzo ciezko (czyli trzeba mocno dmuchac zeby tloczek sie wcisnal, jezeli dalej mozna dmuchac jak w pusta rurke nalezy powtorzyc pkt. 4).
5. Zalozyc membrane na tloczek i calosc wlozyc do zaworka (ja posmarowalem to jeszcze WD), ukladajac ladnie membrane w czarnym plastiku.
6. Sprawdzic droznosc kanalow w lebku i ewentualnie wyczyscic.
7. Zalozyc lebek i scisnac tak zeby dobrze dolegal do zaworka (ja uzylem do tego scisku stolarskiego) i do porzadku skleic, tak zeby bylo szczelne (uzylem kropelki). Poczekac az klej zaschnie, sciagnac scisk.
8. Zaworek jest gotowy do montarzu "
zrodło: vwgolf.pl
Offline
wielkie dzieki. spróbuje to rozebrac w poniedziałek bo narazie mam wyjazd i nie dam rady tego poskładac:D ale dzieki baredzo za rady:D
Offline
Witam,
Podłączam się do tematu, miałem podobny problem ze swoim Golfikiem 4 TDI 90KM, kolega pisze ze od 3000 obrotów traci moc, u mnie się to skończyło na wymianie turbinki na nową znaczy regenerowaną, moja propozycja taka zdejmij sobie gumowy wąż od przepustnicy powietrzata jest ta rura nad korkiem od oleju musisz zdjąć opaskę z ty moze być problem, włóż paluszka do gumowego węża i zobacz czy jest słuchy jeśli tak to faktycznie mogą to byc łopatki, jeśli zobaczysz slady czegos tłustego (oleju) to brachu czeka cię sporo wydatków. Najprawdopodobniej uszczelniacz w turbinie przepuszcza olej. Rozpiąłem wszystkie węże dolotowe do turbinki, intercooler równiez rozebrałem i wylałem z niego litr oleju. Turbinka pojechał do regeneracji, mam nową samochód ma kopytka tylko troszke póżniej zaczyna ciągnać turbinka od 2200 obrotów/min.
Ja przy okazji zapytam co moze mieć wpływ na takie działanie turbinki???
Przepływomierz powitrza ma 50 % sprawnosci a rok temu był wymieniany,
I drugie pytanko mój golifik pali troszke za dużo na praiw pełnym zbiorniku zrobiłem 600km?? jest to mozliwe
Pozdrawiam kolegów miłośników marki VOLKSWAGEN
Offline
Tak podłączałem auto przez kompa, ale ci mechanicy w moim miescie nie mają pojęcia jak obsugiwać te programy wagowskie zeby dowiedzieć się cos więcej o problemach samochodu.
Błedy były od czujnika temepratury cieczy chłodzącej i klimatyzacji więc to by było na tyle.
Ale sprawdzenie szczegułowe wszystkich elementów nie wchodzi w grę u mnie w miescie.
pozdrawiam
Offline
kolego to faktycznie ci dużo pali. Ja swoim golfikiem na baku po miescie robie spokojnie 800km zaś w trasie oczywiście na spokojną jazde robie od 1000-1200 km:D ile kosztowało cie nowe turbo??
Offline
Turbo jakieś 1750zł:) oczywiscie po regeneracji.
Odnosze wrażenie że albo mu się coś poprzestawiało w kompie albo ma w czymś błędny odczyt przez co tyle pali, a moze jest problem z pompą paliwową???
Dużo pytań.
Offline
majonesz napisał:
Błedy były od czujnika temepratury cieczy chłodzącej
a czujnik wymieniales ..?? bo jak czujnik jest padniety to daje większą dawkę paliwa...tak jakby silnik był zimny i z tego robi sie wieksze spalanie
Offline
witam czytałem gdzies ze mozna na chwile podmienic ten N18 z N75 zeby sprawdzic czy to waktycznie ten zaworek,mozna tak sprawdzic??testował to ktos??
Offline
Witam mam podobny problem na trasie troche przegonilem auto i po ok 1min jazdy z predkoscia 180-190 z czterema osobami na pokladzie auto stracilo moc spadlo z obrotow. Zatrzymalem sie zeby sprawdzic czy nie polecial jakis dolot (bo zachowywal sie jakby w ogole nie pracowalo turbo) od turbiny ale wszystko wygladalo normalnie, do tego po odpuszczeniu troche gazu mialem wrazenie ze silnikowi jest lzej i zaczyna delikatnie przyspieszac tak jakby zalewal sie przy opoorze i dostawal zla mieszanke. Po ponownym odpaleniu samochod zrobil sie zywszy (trudno mi powiedziec czy chodzi normalnie wiadomo autosugestia i czlowiek wszystko wylapuje). Nie halasuje. Gumowy waz dolotowy od wewnatrz mial slady oleju. Szczerze mialem nadzieje ze tubina troche dluzej wytrzyma bo auto ma dopiero 160tys! Turbina nie byla torturowana nie byl gaszony od razu po ostrej jezdzie ani goniony dopoki sie nie rozgrzal. Do tej pory byl bezawaryjny. Czy jest to wyrok na turbo i trzeba regenerowac lub wymienac czy moze byc inna przyczyna takich objawow? Jezeli nie ma innej mozliwosci podpowiedzcie czy lepiej regenerowac czy kupic uzywke i gdzie ew. we wro mozna to porzadnie zrobic.
Offline
1. czy samochod wiecej pali..??
2. na jaki kolor kopci po rozgrzaniu..??
3. czy predkosc max to 120/130 km/h ??
4 albo czy do 120 km/h rozpedza sie normalnie ( i spala tyle samo ) a powyzej tej predkosci rozpedza sie wolniej i pali mniej ..??
Offline
Nie powiem Ci czy pali wiecej przy nizszych predkosciach obrotowych bo nie mam jak tego sprawdzic. Rozpedzilem samochod do jakichs 175 bo na tyle pozalala mi droga obroty pomiedzy 3,3-4k na kazdym biegu, kiedys rozpedzal sie lepiej, ale sadze ze to zapieczone kierownice bo przez 8 lat auto bylo uzywane tak ze obroty rzadko dochodzily do 3 tys. Spalanie ponizej 6l (5,5-5,7) tez troche wiecej niz kiedys ale ostrzejszy styl jazdy i cykl mieszany wczesniej glownie trasa. Na zimnym silniku po rozruchu troche dymi na niebiesko po rozgrzaniu przy wkrecaniu na obroty na postoju nic nie widzialem, a podczas jazdy kumpel stwierdzil ze jak auto dostawalo buta w podloge moze cos polecialo z rury ale bylo tego tak malo ze nie byl w stanie rozpoznac czy na czarno czy fioletowo. Nie odczulem braku turbo przy wyzszych predkosciach jesli o to Ci chodzi nie zlapal znowu notlaufa, ale obciazenie silnika tez bylo mniejsze. zauwazylem ze wlasciwie nie ma wiekszej roznicy czy wbijam pedal w podloge czy zatrzymuje go w jakich 4/5 zakresu auto przyspiesza tak samo, czy to przez zapieczone kierownice czy cos innego?
Offline
Witam mam problem z odcinaniem turbiny powyżej 3 tys obr turbine odcina i nie ma mocy czasem tez nawet jak jets mróz po odpaleniu rano tez turbo nie chodzi nie ma mocy co moze byc przyczyna.był skasowany błąd czyszczony zawór przy turbinie i dalej jest to samo co moge jeszcze zrobic to jest 1.9115km golf IV TDI
Offline
adik2187m napisał:
.a ten zawór n75 mozna jakos rozebrac i wyczyscic??
tu masz opisane jak wyszyscic
http://www.forum.vw-passat.pl/showthrea … post179746
Offline
przełożylem ten zawór od kumpla i jest to samo.skasowałem błąd wyczyszczone mam wszystkie przewody i dalej to samo nie wiem co mam jeszcze robic.Slyszałem tez ze czasem pomaga jak siem porusza tym tłoczkiem co jest przy turbinie bo moze byc zapieczony ruzalem i go przeganiałem ale nic. i jak jest mróz to nawet jak go rano odpale to kuz turbo nie chodzi co moge jeszzcze zrobic???
Offline
tu masz opisane przeladowanie turbo http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=526
Offline
Panowie. przeładowanie czyli inaczej mówiąc notlauf... wina albo N75 ( zamienić z drugim zaworem N18. Są to takie same zawory jak problem się powtórzy to nie wina N75. Sprawdzamy wężyki podciśnienia ....wszystkie. Następnie idziemy po wężyku z zaworu N75 z białymi końcówami z końcuwy bliżej aluminiowego pierścienia ... po wężyku do sztangi czyli gruchy turbiny i od spodu poruszamy siłownikiem jak chodzi płynnie tak około 1.5cm to jest ok. jak przycina i nie idzie płynnie .. to kierownice turbiny zawalone i turbo do czyszczenia. Koszt czyszczenia turbiny ze zmienną geometrią to około 450pln nowy zawór N75 koszt około 150pln w aso.
Ostatnio edytowany przez hyper74 (2011-02-13 08:00:51)
Offline
a jaką masz turbinę ... są różne turbiny i różne ciścienia.
Offline