Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Moda

Ogłoszenie


#1 2012-02-02 10:11:40

 lprdzik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 64
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Łukasz

wtrysk sterujący 1.9 tdi

witam kolegów mam pytanie czy spotkał sie ktos z uszkodzonym wtryskiem sterującym.prosze o porade

Offline

 

#2 2012-02-02 18:37:01

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

A jakie masz objawy,szarpie,nie równe obroty, jak auto zachowuje się na zimnym,ciepłym silniku jednakowo???

Offline

 

#3 2012-02-03 06:43:37

 lprdzik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 64
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Łukasz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

rana jak go odpalam to tak szrpie nim troche. ale najgorzej jest gdy np. dojerzdzam do skrzyżowanie i zwalniam to silnik wpada w wibracje nierówną prace.

Offline

 

#4 2012-02-03 06:59:57

 mateusz3566

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

13898912
Skąd: Płońsk
Zarejestrowany: 2011-11-13
Posty: 2025
Punktów :   30 
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2001
Imię :: Mateusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Może po prostu sterujący nie otwiera w danej chwili, albo trzeba kąt wtrysku ustawić. Co do rana jak ci szarpie to może być też porostu głupia świeca no ale mechanikiem nie jestem

Offline

 

#5 2012-02-03 08:14:29

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

lprdzik napisał:

rana jak go odpalam to tak szrpie nim troche. ale najgorzej jest gdy np. dojerzdzam do skrzyżowanie i zwalniam to silnik wpada w wibracje nierówną prace.

Trochę tego mało, jak silnik pracuje po nagrzaniu,czy te szarpania znikają czy nie? Bo jeśli to wina świec to powinna ( ale nie zawsze ) zapalić się kontrolka świec żarowych.Typowym objawem jest ; utrudniony rozruch silnika przy niższych temperaturach.Często jednak jest tak że dopóki większość świec działa to silnik zapala ochoczo,tyle że na początku dymi,nierówno chodzi,stuka.Ale właśnie jeśli te objawy ustępują,gdy SILNIK SIĘ ROZGRZEJE to wskazuje na świece (lub elektronikę sterującą jej pracą).I w tym przypadku bym wykluczył wtrysk sterujący.Natomiast jeśli szarpanie jest tak samo na ciepłym wtenczas sprawdzić wtrysk sterujący ( czyli wina iglicy , albo czujnik położenia wzniosu iglicy).Pozostaje jedynie sprawdzenie jego.Można sprawdzić podpinając VAG ale nieraz nie wykryje i na zdiagnozowanie jego w warunkach domowych (może wydać się to śmieszne albo nie realne ale naprawdę skuteczne)należy przy 2500tyś obrotów pukać w ten wtrysk (śrubokrętem itp)jeżeli szarpnie silnikiem to znaczy że uszkodzony,wtrysk do wymiany, jak nie będzie szarpać to wtrysk ok.

Offline

 

#6 2012-02-03 15:50:07

 lprdzik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2010-12-19
Posty: 64
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Łukasz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

ok dzięki z informacje spróbuje to dzis zrobic. na cipłym silniku dobrze pali nie szarpie. chodzi mi najbardziej o nierówną prace przy zwalnianiu auta

Offline

 

#7 2012-02-04 18:11:35

tomek198903

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-09-11
Posty: 119
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1999
Imię :: Tomek

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

witam czasem spotyka mnie cos podobnego i nie wiem co to jest myslalem ze to moze od ustawienia poduszki w silniku ze nie zostala ulozona przy wymianie czasem jak dojezdzam do skrzyzowania czy zwalniam na luzie mam takie delikatnie TELEPANIE silnikiem trwa to z 5 s i jest normalnie i jest to raz na jakis czas

Offline

 

#8 2012-02-04 18:12:43

tomek198903

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-09-11
Posty: 119
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1999
Imię :: Tomek

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

witam czasem spotyka mnie cos podobnego i nie wiem co to jest myslalem ze to moze od ustawienia poduszki w silniku ze nie zostala ulozona przy wymianie czasem jak dojezdzam do skrzyzowania czy zwalniam na luzie mam takie delikatnie TELEPANIE silnikiem trwa to z 5 s i jest normalnie i jest to raz na jakis czas

Offline

 

#9 2012-02-04 19:04:03

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Możesz sprawdzić sposób na uszkodzony wtrysk sterujący co podałem... tylko te szarpanie ma występować tak samo na ciepłym silniku a nie tylko zimnym...

Offline

 

#10 2012-02-06 16:29:21

tomek198903

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-09-11
Posty: 119
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tdi
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1999
Imię :: Tomek

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

mi trafia sie to na X czasu ...

Offline

 

#11 2013-10-09 13:30:33

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam, szukałem innych wątków o podobnej tematyce, ale nie znalazłem. Ten jest jedyny, który odpowiada moim objawom w samochodzie, czy ktoś znalazł odpowiedź na ten problem? Mianowicie szarpanie silnika z rana na zimnym podczas postoju na luzie oraz poszarpywanie silnikiem podczas dojazdu do skrzyżowania - a dokładnie mówiąc objaw zaczyna się gdy zaczynam wciskać hamulec - po lekkim dodaniu gazu silnik wraca do normalnej pracy. Bardzo bym prosił o pomoc, pozdrawiam.

Offline

 

#12 2013-10-09 13:36:34

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Przestawiasz kąta wtrysku może robić takie rzeczy. A co do wtrysku sterującego to on nie będzie miał nic wspólnego z szarpaniem.

Jak chcesz sprawdzić wtrysk sterujący to jego cewka ma mieć oporność od 80 do 100 ohm

Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-10-09 13:38:48)


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#13 2013-10-09 14:58:25

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Jak sprawdzałem na vagu co się dzieje w chwili zatrzymywania pojazdu z wciśniętym hamulcem to ewidentnie wartość kąta wtrysku skakała ponad normę. Czyli to może być ten przestawiacz tak? Dodam, że jest to 81kW (110) - na pompie .


I od razu zapytam czy istnieje jakiś sposób sprawdzenia tego przestawiacza bez podmianki bez metody prób i błędów?

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-10-09 15:11:48)

Offline

 

#14 2013-10-09 16:01:27

 mateusz3566

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

13898912
Skąd: Płońsk
Zarejestrowany: 2011-11-13
Posty: 2025
Punktów :   30 
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2001
Imię :: Mateusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

najpierw ustaw kąt prawidłowo, i zobaczysz czy nadal jest problem.

Offline

 

#15 2013-10-09 16:50:51

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

On w czasie pracy ma wariować a nie po zgaszeniu silnika.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#16 2013-10-09 17:17:16

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Kąt wtrysku jest ustawiony tak jak powinien, problem się pojawia gdy dojeżdżam do skrzyżowania w celu zatrzymania się to silnik zaczyna się trząść wraz z naciskaniem pedału hamulca - najbardziej odczuwalne gdy dotaczam się do świateł na luzie. Podczas jazdy kąt wtrysku jest idealny, no może z odchyłem |2| (lekko się zmienia) - ale taka wartość odchyłu nie może być problemem. W momencie gdy chce się zatrzymać jadące auto przed np. światłami to wtedy kąt wtrysku wariuje - tylko i wyłącznie gdy użyje hamulca nożnego a obroty silnika wejdą w granice 800-1000obr/min. Dodam, że problem pojawił się po zrobieniu dawki rozruchowej i chipie autka. Gdy przedstawiłem problem w Vtechu sprawdzili mój soft od początku do końca i powiedzieli, że wszystko jest cacy, dla pewności wrzucili serie softu lecz niestety problem jest ten sam, a szarpanie na serii było nawet mocniejsze... Powiedzieli, że to musi być aspekt mechaniczny ponieważ z ich strony wszystko jest dobrze.

Offline

 

#17 2013-10-09 17:30:07

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Ludzie robią czip tuning a nie mają pojęcia co się dzieje z autem. To amatorzy po prostu z bąblem w nosie i teczką z gotowcami. Kąt wtrysku według KTS masz mieć około 4 w plusie. A nie może skakać z 4 na 7 czy z 4 na 2 ma byc 4 lub 4.2 +- 0.4. I sprawdzaj go na biegu jałowym. Bo to normalne że będzie wariował jak silnik będzie się trząsł. A teraz kąt kątem ale czy on się przestawia. Musisz podjechać do kogoś i na zimnym silniku musi zobaczyć  czy się przestawia. On ma to zrobić komputerem. A jak go przegazujesz do 4 tyś i puścisz gaz to nie telepie nim dziwnie?


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#18 2013-10-09 18:09:38

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Przed chwila zrobiłem mała przejażdżkę po której tak jak mówiłeś przygazowałem do 4000obr i silniczek wykonał wszystko równiutko bez zająknięcie wszedł i zszedł z obrotów. Tak to jest bardzo możliwe, że kąt wtrysku wariuje na zimnym silniku bo czuć jego nierówną pracę, ale nie potwierdzę tego na pewno bo nie mam kabla diagnostycznego i nie powiem w jakim zakresie są te wahania.

Silnik sprawia problemy w takich warunkach:

- Gdy jest zimny (odpalony po nocy), praca silnika jest nierówna - gdy się nagrzeje to przestaje,
- niezależnie od temperatury silnika, w sytuacji gdy jadę, po czym chce się zatrzymać i zaczynam hamować to wszystko jest dobrze póki obroty silnika nie spadną do ok. 800 obrotów (czyli tyle ile gdy auto jest na chodzie i stoi na luzie).

Offline

 

#19 2013-10-09 18:27:41

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Podpowiem tylko, że poniżej 0 stopni świece żarowe i tak nie grzeją przed odpaleniem, więc przy obecnych temperaturach to nie może być ich wina.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#20 2013-10-10 08:35:16

 mateusz3566

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

13898912
Skąd: Płońsk
Zarejestrowany: 2011-11-13
Posty: 2025
Punktów :   30 
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90
Rok :: 2001
Imię :: Mateusz

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Nie równa praca silnika przy odpalaniu, może byćć spowodowana którąś świecą że nie grzeje.
800 obrotów, to za mało jak na luzie

Offline

 

#21 2013-10-10 09:33:39

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

No wszystko się zgadza ale nie przy 10 stopniach na plusie ;p Ja bym tam sprężanie sprawdził dla pewności.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#22 2013-10-10 13:21:39

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Tak też właśnie przypuszczałem, że gdzieś może uciekać ciśnienie i w momencie gdy naciskam hamulec to ciśnienie przechodzi na pompę hamulcową a silnik zaczyna się dławić. Nie wykluczone, że to właśnie to ale z drugiej strony auto jest zrywne idzie jak trzeba i hamulec normalnie odbija.

Co do tych obrotów to może się źle wyraziłem, chodziło mi że 800 obrotów odpowiada obrotom spoczynkowym. Wiadomo ich wartość jest wyższa ale na blacie oscyluje w granicy 800-900. Co przyjąłem po prostu jako 800.

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-10-10 13:23:59)

Offline

 

#23 2013-10-10 15:09:06

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Ale tutaj kolego pojęcia mylisz. Jakie ciśnienie sprężania do układu hamulcowego? Piszem teraz o sprawności twojego silnika a nie układu hamulcowego ;p


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#24 2013-10-10 15:42:47

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

To niby dlaczego samochód mi się zaczyna dławić w momencie gdy wciskam hamulec? :> Z tego co wiem w układzie po odpaleniu silnika powinno być -0.95. Jeśli wartość jest mniejsza to w momencie naciskania hamulca silnik zacznie dziwnie się zachowywać czyż nie?

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-10-10 15:43:46)

Offline

 

#25 2013-10-10 16:33:27

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Ale to vacum pompa tworzy podciśnienie w serwie (wspomaganiu hamowania). I owszem ma być -0.95 zależy od sprawności vacum pompy. Napędzana jest z wałka rozrządu. Jak chcesz rozwiać swoją myśl że od hamowania. To odłącz podciśnienie z serwa zaślep je i przejedz się. tylko ostrzegam że hamulec będzie twardy więc nie rozpędzaj się za bardzo.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#26 2013-10-26 13:40:05

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Po odłączeniu kostki impulsatora na skrzyni biegów problem ustaje.

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-11-02 12:02:00)

Offline

 

#27 2013-11-02 12:03:53

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Szczerze to pojęcia nie mam ;/ To może być jakaś pierdoła.

Pod odłączeniu impulsatora ze skrzyni biegów samochód przy hamowaniu się nie dławi?


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#28 2013-11-02 12:26:05

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Dokładnie, po odłączeniu tej kostki samochód nie dławi się, a próbowałem zatrzymywać się na różne sposoby - szybciej, wolniej, spokojniej, raptownie. Zgasiłem silnik podłączyłem kostkę ponownie i problem pojawił się znów z pierwszym hamowaniem bez cudowania.

Offline

 

#29 2013-11-02 12:29:11

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Ale Ty jedziesz samochodem i zaczynasz hamować silnikiem i on się dusi?


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#30 2013-11-02 12:34:58

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Operacja wygląda następująco:

1) rozpędzam samochód np. do 30km/h
2) wrzucam luz (auto się toczy)
3) zaczynam hamować - hamulcem nożnym
4) gdy silnik zbliża się ku zatrzymaniu zaczyna drgać
5) po zatrzymaniu się pojazdu silnik wraca do prawidłowej pracy - tak jest na ciepłym, gdy jest zimny trzeba lekko dodać gazu by wrócił do prawidłowej pracy (zimny mam na myśli poniżej 50stopni).

Offline

 

#31 2013-11-02 12:41:17

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

a jak już wyrzucisz na luz to trzyma normalnie obroty?


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#32 2013-11-02 12:47:14

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

No to nie ma znaczenia jak się zatrzymuje czy na luzie, na wciśniętym sprzęgle. gdy silnik wytraca prędkość to ma drgania od 10km/h do 0km/h - czyli zatrzymania się. Gdy się zatrzymam wszytko wraca do normy! Przeczytałem już praktycznie wszystko co było w internecie nt. tego problemu w AHF i ludzie mówią, że głównym winowajcą jest tutaj wadliwy ECU a dokładnie dawki paliwa czy tak zwany program sterujący...

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-11-02 12:49:36)

Offline

 

#33 2013-11-02 12:53:35

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Ja to bym się zastanawiał nad prze stawiaczem kąta wtrysku. Ale komputer podłożyć zawsze można


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#34 2013-11-02 12:55:28

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

.

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2014-01-16 09:10:27)

Offline

 

#35 2013-11-02 12:59:39

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

nie wypowiem sie na temat tych logów bo nigdy takich nie robiłem


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#36 2013-11-04 21:39:18

Tomasz91

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-11-04
Posty: 2
Punktów :   
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: GOLF 4

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Czesc mam taki sam problem walcze z nim  zrobilem regeneracje pompy paliwa wtryskow i dalej  to samo wymienilm nastawnik i dalej to samo przestaje falowac  jak odlacze wtrysk sterujacy
   jutro jade do szpeca slyszalem ze jest dobry moze uda mi sie ten  denerwujacy problem rozwiazac  pozdrawiam czekam na wasze dalsze posty

Offline

 

#37 2013-11-07 20:17:44

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

I jak? Dowiedziałeś się czegoś?

Offline

 

#38 2013-12-03 21:53:23

Tomasz91

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-11-04
Posty: 2
Punktów :   
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1999
Imię :: GOLF 4

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Panowie co to moze jeszcze byc podejrzewalem pompe paliwa zmienilem na inna i dalej to samo koncza mi sie sily  u mnie telepanie wystepuje na zimnym i cieplym silniku wystarczy musnac gaz i samochod chodzi elegancko a gdy  jade i zwalniam sobie wrzuce luz  nie uzywam hamulca samochodem zaczyna telepac a gdy sie zatrzmam przestaje

Offline

 

#39 2013-12-09 15:20:57

Michał 139

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-12-09
Posty: 1
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Moim zdaniem za wysoka dawka paliwa. Miałem takie same objawy po zmniejszeniu dawki paliwa problem ustąpił.

Offline

 

#40 2013-12-19 02:43:49

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

To nie jest kwestia dawki paliwa tylko stanu pompy paliwa - można polemizować dawka, ale to jest tylko półśrodek. Jeśli chcesz sprawdzić czy Twoja pompa nadaje się do roboty a dokładnie nastawnik to należy odłączyć impulsator na krótką przejażdżkę. Jeżeli drgania ustąpiły masz do wyczyszczenia nastawnik, a najlepiej by było ogarnąć od razu tez syf w pompie - bo to że wyczyścisz sam nastawnik tak naprawdę da wymierny skutek bo to pompa jest winowajcą i znów zabrudzi cały nastawnik. Jest też druga opcja, że drgania są spowodowane luzem na dwumasie, wszystko zależy jak dwumas się ustawi tak będzie poszarpywać silnik lub będzie pracować równo. Ostatni również przypadek powodujący takie drgania to przycinający się pierścień dawkujący - dając pompkę do czyszczenia dobry pompiarz na pewno zbada ten element - gość czyszczący nastawniki za pół ceny już nie koniecznie...


W AHF'ie przyczyny takiego szarpania są takie:

1) brudny nastawnik
2) rozdymany dwumas
3) zła dawka/mapa paliwa

Jeśli jest to opcja 1 to należy udać się do pompiarza a nie żydzić kasę i stukać młotkiem w nastawnik bo to nie jest najlepsze wyjście... W najlepszym wypadku po jakimś czasie pompa zdechnie, w gorszym silnik razem z nią.
Opcja nr 2 - jak masz kasę to wymień ten 2mas od razu, albo jeśli przeżyjesz te drgania jeździj aż całkiem się rozdupcy - nic poważnego nie powinno się stać jedyne co to to, że auto nie ruszy.
Opcja nr 3 jak masz sprawną pompę, sprzęgło i resztę podzespołów to jedź do panów od ChIP niech zrobią wirusa a autko dostanie nowe życie.

Inne przyczyny póki co mi nie znane, jeśli ktoś się takimi spotkał lub dowiedział proszę przytoczyć

PS. Z tego co mi wiadomo jeśli wtrysk sterujący jest uszkodzony to na vagu nie można odczytać wartości korekt wtrysku (czyt. grupa 013) - taka podpowiedź dla ludzi borykających się z problemem wtrysku.

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-12-19 03:10:12)

Offline

 

#41 2013-12-19 08:17:28

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Jak wtrysk sterujący jest uszkodzony to nie ma oporności. A ma mieć w granicy 100-200 ohm.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#42 2013-12-19 13:01:25

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Tak, to też jest sposób żeby go sprawdzić. Słyszałem jeszcze o takim sposobie, że przy 3k obrotach silnika należy stuknąć w wtrysk jeśli za szarpie to również iglica padła. Ale to raczej jest sposób pana Kazia spod budki...

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-12-19 13:02:43)

Offline

 

#43 2013-12-19 13:42:07

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam. Przyłącze sie do tematu bo jakbym czytał o swoim aucie (110 KM, AHF, 98 r). Jak kupiłem auto 4 lata temu to miałem bardzo duże talepanie autem takze podczas dojazdu na luzie do np. świateł. Nie wiedziałem o co chodzi, dopiero sie uczyłem i szukałem informacji wszędzię. Pierwszy kierunek jaki mi sie wydawał to dwumas choć mówili tez o poduszkach silnika. Po pewnym czasie zmieniłem filtr paliwa i te najbardziej duze talepania ustąpiły. Zostały m.in delikatne przy dojeździe i hamowaniu do swiateł oraz takie krótkie 2 sekundowe od czasu do czasu jak auto stoi na np. światłach. Różni ludzie wykluczyli tez dwumasa (bo sprzęgło  się nie ślizga, jeden gdzieś szukał luzu na kole pod spodem i nie znalazł  i takie tam). Miałem tez kłopoty z zapaleniem auta. Podjechałem pod kompa by podnieść dawke paliwa i gościu odkrył przy okazji uszkodzony wtrysk sterujacy (kopmuter cos tam pokazał) - wymiana 1000 zł - pali ok silnik jeszce lepiej pracuje, telepania ustały jeszce bardziej ale te przy dojeździe do swiateł i te 2 sekundowe od czsu do czasu przy staniu nie, więc wg mnie to nie wtrysk jest za to odpowiedzialny. Ten sam gość kazał mi podjechac do swego kolegi, który odkrył, obejście czujnika temeratury. Jak sie normalnie podpieło to nie szło auta zapalic. I on mi powiedziłał że pompa paliwowa jest jeb...ta, ewentualnie sam nastawnik lub tez słabe spręzanie silnika. Silnik ciśnie nieźle ponad 190 km/h, w fotel wbija, pompa tez mi razcej nie cieknie, nie pali mi auto duzo. W moim przypadku ja  stawiam na nastawnik - nowy 1500 zł. (nie wiem czy wymieniać tylko go czy też regenerować/czyscic  całą pompę z nastawnikiem jak radzi kolega x4m1l

Offline

 

#44 2013-12-20 18:58:06

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Profesjonalne czyszczenie nastawnika z pompą to wydatek 500-600zł - bardzo ważne jest to, żeby wyczyścić POMPĘ+NASTAWNIK, nigdy sam nastawnik. Nastawniki w AHF'ie teoretycznie nie maja prawa się popsuć - zabrudzić tak oczywiście. Jeśli już ktoś chce wymieniać nastawnik na nowy to odradzam tego, zdecydowanie lepszy rozwiązaniem jest wsadzenie innej sprawnej używanej pompy - a jak ktoś chce dodatkowych wrażeń to pompę'11
Kolega tf - odłącz impulsator na skrzyni biegów, jak przestanie szarpać to nastawnik z pompą do czyszczenia.

Moja bryczka również ma takie telepania, trochę się już zdążyłem przyzwyczaić... Co ciekawe ostatnio bez problemu poleciała 210km/h (tych zegarowych). Jako, że mój rozrząd ma już zrobione 45kkm czekam aż zrobię na nim 60kkm po czym zamówię nowy - stary na śmieci, pompę do pompiarza i wstawię kompletny nowy rozrząd z wyczyszczoną pompą - przy okazji rozebranego auta sprawdzę przy okazji co słychać u dwumasy - aczkolwiek nie spodziewam się tam żadnych problemów, a nawet gdyby 2masa nie była pierwszej jakości to będę jeździć z nią tak długo aż zacznie mocno bić lub się całkiem rozleci.

#edit

Dlaczego odradzam nowy nastawnik? Ponieważ to nie w nim leży główny problem a w pompie która ze starości wyciera się w środku przez co zasyfia nastawnik indukcyjny (taki nastawnik pracuje w polu magnetycznym - aby działał poprawnie nie może być w nim żadnego ciała obcego, bo inaczej jego praca będzie zakłócona). Łatwo to zauważyć na vagu gdy napięcie na nastawniku jest nieliniowe (grupa 001 - wartość podana w Voltach. Jeżeli są wahania wartości napięcia skutecznego, to objawia się to nierówną pracą silnika głównie w obrębie jałowych obrotów pracy silnika - po dodaniu gazu napięcie się zwiększa proporcjonalnie do wartości wciśniętego pedału gazu tym samym pole magnetyczne się zwiększa i wszelkie ciała obce znajdujące się w nastawniku nie sprawiają większych odchyłów w pracy silnika. Dlatego zabrudzony nastawnik powoduje szarpanie silnika tylko i wyłącznie na niskich obrotach przy niskim bądź zerowym przemieszczeniu. W sytuacji gdy nastawnik jest masakrycznie zabrudzony szarpania mogą się pojawić nawet podczas jazdy - dlaczego chyba nie muszę tłumaczyć. Dlatego kupienie nowego nastawnika usunie ten problem tylko na krótki czas! Aby pozbyć się problemu całkowicie należy:

opcja a) wyczyścić i zregenerować pompę, wyczyścić nastawnik i dobrze by było napisać nowy program tzw. chip.
opcja b) kupić nową albo używaną pompę ;>

Kto jak zrobi to jego sprawa, podane przeze mnie rozwiązania znajdą zastosowanie tylko i wyłącznie w przypadku zabrudzonego nastawnika. Jeśli napięcie na nastawniku jest stałe i po odłączeniu impulsatora dalej występują drgawki to tutaj nie znajdziesz rozwiązania.

Tak wygląda praca nastawnika przy pełnym bucie.
http://vaglog.rtnet.pl/xamil94_146748.html

Tak prezentuje się nierówna praca zimnego silnika na biegu jałowym spowodowana zakłóceniami w nastawniku pompy. Jak widać dawka paliwa wariuje co powoduje nierówną prace silnika - przyczyna? Nastawnik.
http://vaglog.rtnet.pl/xamil94_146954.html

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2013-12-20 21:05:23)

Offline

 

#45 2013-12-20 21:13:29

 bargob

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Jedlina Zdrój
Zarejestrowany: 2013-07-16
Posty: 91
Punktów :   
Silnik :: 1.9Tdi
Moc [KM] :: 110km
Rok :: 1998
Imię :: Bartek

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Taki sam mam problem tylko że u mnie po wciśnięciu sprzęgła problem ustępuje także myśle że mam uszkodzoną skrzynie ponieważ ostatnio wymieniałem dwumasa i bez zmian dalej to samo pozdrawiam:)

Offline

 

#46 2014-01-02 12:56:33

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam.  Dzieki x4m1l za porady.
Mam pytanie czy to odłączenie impulsatora na skrzyni biegów to jakas trudna sprawa. Jak to zrobić (jestem zielony) Trzeba auto do góry podnieść, czy nie, czy jest to jakaś wtyczka, czy robi sie to na włączonym silniku czy wyłączonym, i jak długo jeździć (czy jest to niebezpieczne dla skrzyni dwumasa). Druga sprawa czy ktoś  z dolnośląskiego wie gdzie mozna dobrze wyczyścić pompę z nastawnikiem. Najlepiej gdzieś w mna trasie Zgorzelec-Legnica-Wrocław (przy autostradzie) lub Wałbrzych, Lubin lub w kierunku na Zielona Górę.

Offline

 

#47 2014-01-03 08:50:17

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Żeby odłączyć impulsator wystarczy pewna rączka i wprawione paluszki A tak poważnie to jest 3 pinowa wtyczka zaczepiona po bokach na motylki, zaczepki... Jak zwał, tak zwał. Wtyczka znajduje się w wolnej przestrzeni między filtrem powietrza a silnikiem.

Odłącz na chwilę na wyłączonym silniku. Przejedz się po okolicy - tylko uważaj nie będzie działać prędkościomierz! Wykonaj parę prób zatrzymania - najlepiej z kilkanaście tak dla pewności. Jeśli szarpania przy zatrzymywaniu nie będzie to rozbieraj rozrząd, demontuj ustrojstwo i wieź pompę do magika Dla pewności możesz głupa popalić, że masz taki problem a nie wiesz co jest przyczyną i stawiasz na pompę - zobaczysz co Ci magik powie, jeśli on sam nie będzie wiedział to może lepiej poszukaj innego

Jeśli po odłączeniu impulsatora objawy zanikną to w 99% wyczyszczenie pompy wraz z nastawnikiem rozwiąże ten problem. No chyba, że pompa w środku trup to czyszczenie nie pomoże - dlatego trzeba mieć dobrego magika i takiego który nie oszuka co do rzeczywistego stanu pompy

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2014-01-03 09:00:21)

Offline

 

#48 2014-01-03 10:21:21

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Dzięki śliczne.

Offline

 

#49 2014-01-09 09:49:25

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam. Mam pytanie (może kolega x4m1l się włączy). Znalazłem faceta 20 km od chałupy. Zajmuje się zawodowo naprawą tego typu ukladów. Mam faktycznie uszkodzoną pompę. Powiedział, iz za 650 zł. zostawiam auto, a on wykrecą, naprawia (tzn czysci pompe z nastawnikiem, ewentualnie regeneruje lub daje inną) zakłada nowy filtr paliwa, zamontuje pompę, wgrywa nową mapę stratową czy tez program startowy,  oddaje auto. Mam pytanie czy nie robi ze mnie wała i czy tak się robi jak on mówi. Ja mam 110 km, AHF wtrtyski na listwie. rok 1999.

Offline

 

#50 2014-01-10 00:03:17

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Jeśli sam wykręci pompę, wyczyści ją całą, potem złoży i założy na auto to dobrą dał cenę. Co do korekty mapy dawki to lepiej jechać do chip-tunnerów, nie wiadomo w jaki sposób dawkę podniesie. Są takie sposoby, że można to zrobić w minutę, a skutek może być tragiczny. W AHF'ie profesjonalna zmiana dawki jest przez wyjecie komputera ECU i następnie wlutowanie nowych kości. Musisz się jeszcze też liczyć z tym, jeśli twój rozrząd jest w połowie swojego życia ok. 40tyskm i więcej to założenie z powrotem tego samego rozrządu może być nie najlepszym pomysłem.

Tak więc:
- robota pompy ok. 500zł, z wyjęciem i złożeniem trochę więcej.
- dawka w profesjonalnym zakładzie ok 300zł, a jakby od razu chipa robić to ok 900zł.
- nowy rozrząd 500-600zł (chyba, że masz w miarę nowy to te koszta Cię nie obchodzą lub jeśli lubisz ryzyko to zostawiasz stary rozrząd i wierzysz w swój pasek że nie pęknie)

Offline

 

#51 2014-01-10 09:28:56

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Dziekuje ci kolego. No to wszystko mi się przesunie.mam zabitego wieka. Mój rozrząd ma 80 tys. km. Zmieniałem go 4 lata temu w kwietniu 2010 r.( Pasek BOSCH ). Chciałem na tym jeszcze tak do lata polatać. Z tego co napisałeś najpierw lepiej wymienić rozrząd a potem brac sie za pompę. A co do tej mapy startowej to ja się go zapytam jakm on to robi. Nie wiem czy się nie mylę ale raz byłem świadkiem jak podnoszono komuś dawke paliwa laptopem chyba że coś pomyliłem. A te negatywne skutki z majstrowaniem przy mapie (dawce starowej paliwa) to uszkodzone/powypalane tłoki (moge opisac głupoty bo nie mam bladego pojęcia).

Offline

 

#52 2014-01-10 22:27:30

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Najlepiej zrobić tak: rozebrać rozrząd u mechanika bądź samemu jeśli potrafisz, tak samo zrobić z pompą i po prostu zawieźć ją do speca. W tym czasie zamówić nowy rozrząd razem z filtrami, które będą sobie czekać na pompę. Jak gościu skończy robotę z pompą to odebrać ją, wsadzić do auta i nowy rozrząd. Przy okazji jak już auto stoi trochę rozebrane to sprawdziłbym stan sprzęgła i dwumasy - tak żeby mieć świadomość za ile przyjdą koszta. Po złożeniu wszystkiego w całość - odpalić vaga i zobaczyć jak wygląda kąt wtrysku.

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2014-01-11 01:29:10)

Offline

 

#53 2014-01-10 22:37:52

 Eizon

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Zarejestrowany: 2013-03-03
Posty: 3383
Punktów :   87 
Silnik :: 1.9 TDi Handmade
Moc [KM] :: 410km 700 Nm
Rok :: 1987
Imię :: Synek
WWW

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Nie mam pojęcia co może zrobić mechanik od wyjmowania i wkładania z pompą ;p

Prawdziwa regeneracja pompy polega na wymianie głowicy, wałka, sprężyn, zaworków i wszystkiego co się zużywa.

Do tego ustawianie dokładnie dawki na stole ( czyli te ruszanie nastawnikiem prawo lewo).

Hotstart w granicy 300-400zł.

Albo ma druga pompę albo ja nie wiem gdzie on to naprawia ;p (przy drugiej pompie nim nie musi wgrywać) To samo po tym jak wymieni głowicę w pompie.


300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<

http://www.facebook.com/SynekTune/

Offline

 

#54 2014-02-19 11:09:06

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam (silnik AHF 110 KM - 98 r) . Jestem po naprawie pompy. Przedtem w znajomym zakładzie wymieniłem rozrząd (rolnik napinacz itp )z popmą wodną, dwa paski w tym jeden z teflonem za 1230 zł, tak jak radził kolega x4m1l. Za naprawe pompy dałem 650 zł (nawaliła bo jakiś zaworek przy filtrze był be, dostawała powietrza i się zatarła). Mechanik wymienił też filtr paliwa, ustawił dawki paliwa, naprawił zaworek, pewnie kont wtrysku i kazał przyjechac po przyjechaniu 1,5 tys. km na kontrolę. Ustąpiły drgania przy dojęxdzie do swiateł na luzie, tak jak tam ktoś wczesniej pytał.
Ale facet powiedział że mam coś ze skrzynią. Na luzie co jakiś czas drga tak na 2 sekundy i wtedy talepie silnikiem jak sie troche auto rozgrzeje. On mówi ze to raczej nie dwumas. Moze łożysko oporowe, moze brak oleju w skrzyni biegów. Dodatkowo 1 i wsteczny cięzko wchodzą Czy to moze być prawda. I Jaki olej tam wchodzi.  Czy moze byc to olej przekładniowy bezchlorowy ETTOL GL-4 80W-90, gdyby faktycznie brakowało nie czerwony.

Offline

 

#55 2014-02-22 19:32:28

x4m1l

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2013-10-08
Posty: 35
Punktów :   
Silnik :: 1.9TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Kamil

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Kolega szarpnął się na porządny rozrząd widzę Ciesze się, że drgania znikły Tobie po ogarnięciu pompy. Jeśli występują takie drgawki przy dojeździe do np. świateł to wystarczy odłączyć impulsator na krótką przejażdżkę i od razu wiadomo gdzie leży problem, jeśli nagle dojazd stanie się nieskazitelnie płynny.

Co do tych drgawek 2-sekundowych to rozumiem, że autko jest w bezruchu? Jest to chwilowe drganie, które samo przestaje czy musisz jakoś ingerować? Łożysko oporowe by hałasowało, a po wciśnięciu sprzęgła - cisza. Ciężkie wbijanie 1 i R? Może synchro?

#Na priv. wysłałem Ci poradnik związany z wymianą oleju w skrzyni. Poradzisz sobie sam!

Ostatnio edytowany przez x4m1l (2014-02-22 19:33:05)

Offline

 

#56 2014-02-24 08:53:55

tf

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-01-20
Posty: 138
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Witam Kolege x4m1l. Mechanik to zaufany wójek (ma serwis opla) ale robi inne auta więc sie szarpnąłem z rozrządem bo policzył po kosztach a normalnie za te pieniądze to by człowiek chyba nie zrobił.
Co do drgawek tych dwusekundowych (tak zatrzesie autem) to faktycznie wystepują jak auto stoi na luzie. Zatrzęsie cała skrzynią i przy okazji silnikiem (a może na odwrót). Ten co naprawiał pompę mówił, że to wina skrzyni. Sprawidzłem olej, jest tyle ile powinno, w porządku kolor taki bursztynowy dość mocno przezroczysty (mam auto od czterech lat i oleju w skrzyni  nie zmieniałem). U wójka podciągneli mi linki i 1 oraz wsteczny wchodza juz niemal idelanie.  No ale drgania wystepują. Moze dwumas, ale ten od popmy był raczej na nie a poza tym wyczytałem że talepałoby bezprzerwy. Poza tym nie zauwazyłem aby były jakieśm metaliczne stukli przy wlanczaniu i wyłanczaniu auta. Nie musze też ingerować aby przestało drgać. Jak zatrzęsło próbowąłem wciskac sprzegło ale nie zauważyłem wpływu choć mi wierzyc nie wolno bo sie slabno znam. Samo sie pojawia i znika. Co jeszce moze być w skrzyni ze tak zatrzęsie. A moze dwumas jest wybijany z rytmu pracy bo cos jest niedokręcone. Mam wrazenie musze to jeszcze sprawić, iż najczesciej to występuje jak silnik jest do końca niedogrzany ale to nie reguła.

Offline

 

#57 2014-02-24 09:51:11

 Grzelu

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2013-04-05
Posty: 29
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI AGR
Moc [KM] :: 90>>>130
Rok :: 1998
Imię :: Marcin

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

Dacie screena ktory to jsst ten impulsator bo mam to samo chyba

Offline

 

#58 2014-10-28 09:38:49

kamilprz123

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-10-28
Posty: 1
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

witam panowie.. dawno ni nie pisane ale dopisze.. mianowiie objawy miałem takie same.. przy dojezdzaniu do skrzyzowania.. szarpanie i inne bzdury z tego wynikająCe.. nad pedałem sprzegła jest Czujnik biegu jałowego.. wyjmujemy ów Czujnik nie odłąCzająC go i po problemie.

Offline

 

#59 2014-10-28 10:34:50

juventini87

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2014-10-27
Posty: 5
Punktów :   

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

też tak miałem, na dojeździe do świateł, skrzyżowania gdy obrotu schodziły do biegu jałowego, i to była rolka alternatora, to łożysko jednokierunkowe, wzbudzało trykanie całego silnika, skakał amortyzator paska klinowego i delikatne drgania auta.

Offline

 

#60 2014-10-31 16:26:05

 Xaime91

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961065.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2013-09-09
Posty: 1878
Punktów :   54 
Silnik :: 1.9 TDI ALH
Moc [KM] :: 90
Rok :: 1999/2000
Imię :: Jakub

Re: wtrysk sterujący 1.9 tdi

u mnie tez sa takie objawy, szczególnie na zimnym silniku, okazyjnie na rozgrzanym... a czy ten czujnik nad sprzegłem nie jest od tempomatu ???


1.9 TDI - 90 KM - ALH POWER !!
"KAŻDY CHŁOPOK Z POLSKIEJ WSI JEŹDZI GOLFEM W TDI"
JEŚLI W JAKIKOLWIEK SPOSÓB POMOGŁEM DAJ >>> +

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora