Golf 4 Klub Polska
Cześć. Od jakiegoś czasu w mojej "panti" 1.4 świeci się kontrolka check. Pojechałem na stację obsługi pojazdów i tam na komputerze niby wyszło że mam coś nie tak z zaworem EGR. Piszę "niby" bo czytałem na innych forach, że jak jest coś nie tak z tym zaworem to silnik "wariuje" i gaśnie albo zmienia obroty. A w moim silniku tak się nie dzieje. Po prostu się ten czujnik "pali". Powiedzcie co jest nie tak i co może być tego powodem? Jeśli macie jakieś pomysły dajcie znać jak sobie samemu z tym poradzić. Z góry dziękuję za okazaną pomoc. Pozdrawiam. Szczęśliwy Nabywca Czwórki
Offline
z moje skromnej wiedzy powiem ci tak, może ona informować o błędach,danych odczytywanych z czujników silnika czyli; czujnik świateł stop,czujnik temperatury itd... , sonda lambda lub zawór EGR jak już powyżej napisałeś...
Offline
ten "błąd" został wykasowany przez "magika", ale po pewnym czasie, a dokładniej po około 50 km, znowu się zapalił CHECK. Tak jak wspomniałeś @maniek, były właściciel mówił również że może to być czujnik STOPU, ale jeszcze go nie sprawdziłem, bo brałem pod uwagę tylko info tego "magika". A tak na marginesie, co ma czujnik STOPU do silnika i kontrolki CHECK? Proszę o pomoc.
Offline
pokazuje jego błąd no chyba ze masz kontrolkę check engine podłączoną pod EPC
usterka czujnika stopu wyświetla się poprzez epc
wyciągnij czujnik wyczyść {zdrap to nadpalone} załóż jak będzie okej to nie trzeba żadnego "magika" tylko samo się zrobi
Offline
Dokładnie czyli coś z nim nie tak, przerób temat wedle poleceń co ci napisał ''MAXIMUS''
Offline
a dokładniej możecie mi opisać jak go wymontować, wyczyścić, po prostu wytłumaczcie jak mam to "zrobić to sam" wg Adama Słodowego a! nie napisałem jakie mam autko : VW IV benzyna 1.4 wersja basis a tu dokładny opis : http://www.vwgolf.pl/dane-techniczne/vw-golf-mk4/
Offline
niekiedy przestaje nam świecić swiatło stopu w samochodzie lub zapala się kontrolka EPC najczęściej jest to spowodowanie zaśniedzieniem styków na czujniku pedała hamulca
1 demontujemy czujnik z samochodu
2 przyciskając te 3 miejsca demontujemy klapkę od strony styków
3 delikatnie wyciągamy sprężynki i styki aby wiedzieć jak to spowrotem poskładać
4 składamy przeczyszczone styki możemy delikatnie nasmarować styki miedziowym smarem ale DELIKATNIE
5 montujemy do auta i cieszymy się działającym czujnikiem
Offline
jak masz zielony to tamtem szybciej wymienić
taki:
Ostatnio edytowany przez MAXIMUS (2012-03-11 23:01:58)
Offline
przy pedale hamulcowym od góry wyczujesz nawet ręką taki dziubek co sie rusza
Offline
no to mam dzisiaj złe informacje: przejechałem dzisiaj około 650 km autkiem. nic by nie byłoby w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że była ta kontrolka check włączona. po połowie przejechania tych km wyłączyłem silnik i co? nie mogłem go odpalić, silnik nie kręcił. Odpaliłem go na "zapych". O co tu chodzi? Ledwo dojechałem do domu. Podczas powrotu świeciła się kolejna kontrolka-ładowania akumulatora. A! kontrolka paliwa też się zapaliła po przejechaniu 600 km. Boże! Moje auto to chyba czołg. Spalił cały zbiornik paliwa na 600 km!!!! co tu jest nie tak??? POMOCY.
Offline
przy włączeniu się kontrolki check engine silnik przechodzi na tryb awaryjny i może palić i 30l na 100km
jedz na komputer i wykasuj błędy jak powrócą to wymien to co trzeba
Offline
MAXIMUS napisał:
jedz na komputer i wykasuj błędy jak powrócą to wymien to co trzeba
Offline
karo69 napisał:
no to mam dzisiaj złe informacje: przejechałem dzisiaj około 650 km autkiem. nic by nie byłoby w tym dziwnego, gdyby nie fakt, że była ta kontrolka check włączona. po połowie przejechania tych km wyłączyłem silnik i co? nie mogłem go odpalić, silnik nie kręcił. Odpaliłem go na "zapych". O co tu chodzi? Ledwo dojechałem do domu. Podczas powrotu świeciła się kolejna kontrolka-ładowania akumulatora. A! kontrolka paliwa też się zapaliła po przejechaniu 600 km. Boże! Moje auto to chyba czołg. Spalił cały zbiornik paliwa na 600 km!!!! co tu jest nie tak??? POMOCY.
opisz co do dnia dzisiejszego zdziałałeś,zauważyłeś,auto pali? jakie kontrolki są wyświetlane na liczniku? chociaż w skrócie...
Offline
@maniek. zacznę od początku. któregoś pięknego dnia przed pierwszym marca 2012r. zapaliła się kontrolka CHECK. Rozmawiałem z byłym właścicielem na ten temat i powiedział, że może być to czujnik STOP-u, gdyż tak wcześniej jemu się to objawiało. Ale nie pojechałem w tamtej danej chwili na komputer. Zbiegło się to z tym że robiłem badania techniczne pojazdu. Tam po zbadaniu pojazdu pod względem technicznym okazało się że jest ok. Ale zapytałem się o tę kontrolkę CHECK. Więc podpiął się pod kompa i po krótkiej chwili powiedział mi że mógł się zepsuć czujnik EGR. Skasował błąd. Poprosiłem aby pokazał mi gdzie on się znajduje. Podniosłem maskę i ku mojemu wielkiemu zdziwieniu zobaczyłem że po komorze silnika są porozrzucane jakieś futra kocie. Zapytałem się czy to może być przyczyna zapalenia się tej kontrolki. Oczywiście powiedział że nie. Wyrzuciłem to futro i pojechałem dalej. Przed wyjazdem w trasę znowu zapalił się CHECK. Zbagatelizowałem to. Pojechałem te 650 km. Po 300 km nie mogłem auta zapalić (uruchomić silnika). Nie wiedziałem co się stało. Po powrocie dałem go do swojego mechanika, który ustalił i wyeliminował tę awarię- zachorował alternator zapłaciłem 150 zł. Tego samego dnia, kiedy odebrałem samochód, czyli wczoraj, pojechałem 50 km zaś włączył się CHECH. Pojechałem do tego samego mechanika, który wcześniej miał go na swoim warsztacie i wrzucił go na komputer. Wyświetliło się coś o spalinach. Tyle zdążyłem zapamiętać. No i kazał do siebie przyjechać w przyszłym tygodniu i coś na to poradzi. To tak pokrótce co się stało z moim autem. I nie wiem co dalej... Jesteś w stanie mi pomóc? Pozdrawiam.
Offline
Czyli alternator git. kwestia czujnika stopu ja bym się nie bawił w jakieś czyszczenie podjedz do ASO VW lub SKODY oni mają taniej a te same części,zdemontuj stary na wzór spytaj o cenę,sprawdź tak samo zamienniki po ile chodzą z wyższej półki i podejmij decyzję,kupi wymień....
wspomniałeś coś futerku gryzonia przepatrz w komorze silnika wszystkie możliwe kable czy nie są przetarte,uszkodzone,zwarte,kostki dobrze wpięte,styki nie pośniedziałe itp.
do mechanika podjedz trzeba podpiąć pod VAG taka jazda to męczarnia sam wiesz,sprawdzi zawór EGR, a przede wszystkim sonda lambda
tyle z mojej strony,bo nic logicznego na dzień dzisiejszy bez dobrej diagnozy VAG-IEM nie zdziałamy, a metodą na chybił trafił może okazać się dość kosztowną metodą...
Offline
pomęczę Was jeszcze jak sprawdzić (np po nr VIN....) jaki mam zawór EGR? Bo z tego co się już zorientowałem to chyba to jest przyczyną włączonej kontrolki CHECK.... Jaka tego jest cena jako nowego produktu? I czy warto czyścić to urządzenie jak się nie ma zbyt wiele kasy (przed świętami wielkanocnymi jestem )... Proszę zaś o pomoc i dziękuję z góry za każdą pomocną informację.
Offline
W ASO, ale raczej takiej informacji nie ma w VIN.
Jak sprawdzić? Optycznie. Zawór EGR odnajdzie na pierwszy rzut oka prawie każdy, kto wie jak wygląda i gdzie jest podłączony.
Nowy zawór EGR to pewnie ok. 1000-1500pln, używka dużo taniej, ale najlepiej wyczyścić, a jeszcze lepiej po wyczyszczeniu zaślepić.
Fuck Ecology.
Offline
Nowy zawór egr firmy Pierburg, czyli tej samej co montowane w fabryce to koszt 500-600 w Inter-cars. Uzywane sa po ~200 na Allegro, tyle, ze kupujesz na slepo.
Ostatnio edytowany przez Wild (2012-04-03 19:16:28)
Offline
no to chyba wracamy do początku ......
jestem tak wściekły i zły, że nie macie pojęcia wrrrrrrrr
od mojego pierwszego posta nic się nie zmieniło samochód na kołkach stoi. Z jakiego problemu się zapytacie? Nadal mam problem z autem - alternator nie ładuje akumulatora. Mechanik cały tydzień "walczył" z tym problemem. I dziś skwitował problem wzruszając ramionami.... Nie wie co mu dolega. Ma urządzenie do sprawdzania ładowania akumulatora i wyskoczyło mu że ładuje na poziomie od 10 do 14 chyba volt (nie znam się, tylko widziałem na tym urządzeniu te cyferki) Wymienił alternator na mocniejszy ( z 75 na 90 ). Mówił również że wymieniał alternatory na inne i pokazywał ten sam problem - brak ładowana, albo małe ładowanie. Poradźcie mi w czym jest problem. Może jakiś elektryk samochodowy by się wypowiedział na ten problem ..... A! CHECK nadal się pali, mimo wymiany zaworu EGR. Co jest nie tak? Proszę o pomoc.
Offline
10V malo powinno byc caly czas w okolicach 14V, egr mogl najpierw wyczyscic zanim naciagnal cie na koszty, ten czujnik stopu sprawdzales ? bo to najtansza rzecz jesli nie chcesz sie bawic w czyszczenie pozniej skasowanie bledow i sprawdzenie czy jest ok i polecam zmienic mechanika
Offline
witam ponownie po prawie roku. Roku bez zmian z autem check jak się palił, to nadal się pali. I zaślepiłem egr-a i wymieniłem na nowy i nadal świeci się check jak światełko w tunelu, lub na choince. Załamany jestem totalnie! nie daję rady sobie z tym. Macie jeszcze jakieś pomysły co zrobić? Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku życzę.
Offline
Morał z tej bajki jest krótki i każdemu dobrze znany... jak dbamy o Auto.. takie mamy
i to jest właśnie taki głupie tępe myślenie ze lejesz i jeździsz nawet oleju nie zobaczy a potem piszą o Boze moje autko ...
Synek rok świeci sie kontrolka a ty nic z tym nie robisz ? --- wymieniasz niby cos a dalej swieci ? jak jest kontrolka to i przyczyna sie znajdzie... usuwasz usterke i kontrolka juz nie bedzie swiecic
karo69 napisał:
Cześć. Od jakiegoś czasu w mojej "panti" 1.4 świeci się kontrolka check.
Panti ? --- co to za gejowskie określenia ??
Niee sory za uniesienie ... ale bez przesady o auto trzeba dbac a nie lejesz i jedziesz !
osobiście mnie by denerwował taki żółty/pomarańczowy punkt na liczniku
Offline