Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2012-07-26 22:11:38

 amnesia

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Ostrów Wielkopolski
Zarejestrowany: 2012-06-15
Posty: 160
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI ARL+
Moc [KM] :: 185/402
Rok :: 2002
Imię :: Mikołaj

Silnik ARL

Koledzy moze macie jakies informacje na temat roznic silnika ARL w porownaniu z innymi/slabszymi TDIkami. Jakie sa opinie o tym silniku, bo mam znajomego ktory sie wymadrza i mowi ze to najgorszy silnik a drugi mowi, ze najlepszy Jak to w koncu jest? To temat tak 4FUN.

Offline

 

#2 2012-07-26 22:49:35

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Silnik ARL

W zasadzie jest bliźniaczy z ASZ (130KM), a od innych TDI PD różni się głównie (bo nie jedynie) pompowtryskiwaczami (takie same jak w ASZ - 038 130 073AL - wydajniejsze od innych PD) i turbiną (w ASZ jest GT17VA, a w ARL siedzi GT17VB - różni się tylko grubością wałka i doładowaniem: 1,50/1.55 Bar w ARL, a w ASZ 1,30/1.35 Bar). Z GT17VB o grubszym wałku można teoretycznie więcej dmuchnąć, bo jest niby nieco wytrzymalsza, ale z praktyki wiem, że obie dają w zasadzie tak samo.
Poza tym:
-kolektor dolotowy jest identyczny z ASZ (038 129 713AF)

-wałek rozrządu (038 109 101R) jest identyczny we wszystkich 1.9 TDI

-zawory ssące (038 109 601B) - to samo dla ARL, ASZ, ATD, AXR, zawory wydechowe (038 109 611F) tak samo

-korbowody (038 198 411D) - to samo dla ARL i ASZ

-koło zamachowe (038 105 266AG) - to samo dla ARL i ASZ

-wał korbowy jest inny (038 105 021K w ARL i 038 105 021L w ASZ) (od 2002 w obu motorach jest ten sam - mocniejszy 021K z ARL)

- tłoki: (038 107 065 EL) [cyl. 1 i 2] oraz (038 107 065 EM) [cyl. 3 i 4] są takie same w ASZ i ARL

- tarcza sprzęgła (038 141 032 G) i docisk (038 141 025R) są takie same w ARL i ASZ

Oprócz tego ARL ma nieco inny materiał denka tłoka (utwardzone), wodne chłodzenie EGR, większy intercooler (seryjnie FMIC jak w 2.0 TDI), inną pompę wody (wydajniejsza i różniącą się od innych TDI) i mocniejsze śruby głowicy,


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora