Golf 4 Klub Polska
Witam chciałbym uzyskać porady dotyczące podniesienia mocy VW Golfa mk4
- Silnik : 1.9 tdi
- Moc [kW/KM] : 85kw/115km
- Przebieg : 20000
- Rocznik : 1999r.
- Skrzynia : manualna
- Rodzaj paliwa : diesel
- Drzwi : 3
- Wersja : chatchback
chciałbym żebyście poradzili mi jak można podnieść moc nie wydając majątku ale również nie chodzi mi tu o np sam chip czy cos w tym rodzaju ale wymianę części oryginalnych na sportowe i jakie będą mniej więcej koszta.
Przyznam się bez bicia, że nie znam się na tuningu mechanicznym ale chciałbym poszerzyć swoją wiedzę na ten temat.
oczekuje odpowiedzi od kogoś kto zna się na rzeczy i poda mi listę rzeczy które można zrobić by auto sprawowało się dobrze i miało większą moc co można zrobić w silniku co można zrobić np z wydechem itp itd dziękuję za pomoc.
Offline
MOC??? SAM SOBIE ODPOWIEDZIAŁEŚ '' ale również nie chodzi mi tu o np sam chip czy cos w tym rodzaju ale wymianę części oryginalnych na sportowe i jakie będą mniej więcej koszta. '' DLA MNIE SZUKANIE SILNIKA,O ODPOWIEDNICH PARAMETRACH ODPOWIADAJĄCYCH TOBIE ,INNY SPOSÓB TO KRÓTKA META ITP.???? skoro masz takie wymagania, ale bez urazy....
Ostatnio edytowany przez maniek (2012-08-24 22:22:47)
Offline
Poczytaj sobie ten temat, tam zostało opisane co można wymienić w silniku TDI aby podnieść moc
http://www.golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=1465&p=1
Offline
Moc - czip (~1000-1200pln) i masz te 135-140KM, o ile masz zdrowy silnik.
Jak chcesz więcej, to większe turbo, intercooler, pompowtryski i kolejny program. Do tego oczywiście lepsze sprzęgło, bo seryjne trochę pociągnie, ale szybko się zmęczy.
Co do wyglądu - standard "koło i gleba - nic więcej nie trzeba". No, może dokładki od ARL/V6 albo pakiet 25J i lotka od GTI.
Ostatnio edytowany przez Kajor (2012-08-25 00:15:35)
Offline
A swoją drogą najpierw zmień sobie turbinkę np z arl'a.
Ewentualnie intercooler i wtedy program to ok 150-160 km z tego weźmiesz.
A ze 115 to starczy.
Offline
Intercooler np http://allegro.pl/intercooler-kit-vw-go … 71137.html
można również dopasować jakiś np ze sprintera.
Wydech opłaca się robić na sam koniec jak Ci mocy już będzie brakować, albo będzie ograniczał możliwości silnika
Wtedy najlepiej dać jakiś przelotowy np o średnicy 2,5 cala z jakimś jednym sportowym tłumikiem.
Po samym chipie będzie palił tyle samo, jak mu zmienisz więcej części to myślę ze koło litra więcej będzie palić.
Offline
Wydech zostaw. Wywal tylko katalizator, jeśli jeszcze go masz.
Turbo też zostaw, jeśli nie planujesz więcej niż 140KM - do tego wystarczy.
Jak chcesz ciągnąć moc wyżej, to kupujesz rury z kwasiaka, intercooler ze sprintera, albo jakiegoś nawet zwykłego chinola z allegro (~300pln) i montujesz z przodu, coby mieć FMIC, ładujesz pompki od ASZ/ARL, turbawkę też z jakiegoś ARL i robisz 180KM mięciutko.
Offline
Do intercoolera dolicz sobie rury jeżeli nie będzie w komplecie. Też pare złotych.
Offline
a może jakieś turbo od 3.0TDI i intercooler od BMW e60 3.0D + jakiś program i oczywiście lepsze sprzęgło na koniec jakiś wydech
Offline