Golf 4 Klub Polska
Witam. Mam taki problem. Posiadam golfa IV 1.6 sr. z gazem. Po zapaleniu zimnego silnika i pierwszym ruszaniu przydławia się, ale nie gaśnie. Myśle, że gaz nie ma tu nic wspólnego, bo zapala na benzynie. Przepustnicę czyściłem i adoptowałem. Pomóżcie koledzy.
Dodam, że po przejechaniu dokładnie kilku metrów jest ok. Występuje to tylko po nocy w garażu i gdy dłużej postoi około 8h.
Na ciepłym silniku jest ok - rusza bez problemu.
Ostatnio edytowany przez duras84 (2012-09-15 16:36:08)
Offline
mam gaz nie probowalem nic ale ciezko ruszyc jak postoii po nocy ale jak ruszysz to jest ok ja mysle ze u mnie moze byc przyczyna swiece i kable juz dawno nie zmienialem podłącz pod kompa moze cos wykarze sonda czy cos nie mam pojecia
Ostatnio edytowany przez dworak21 (2012-09-15 16:46:01)
Offline
podłączałem pod kompa - nie ma żadnych błędów, świece wymieniałem, kabli -nie.
u mnie dokładnie jest tak: ruszam na pół-sprzęgle, zaczyna się przydławiać i obroty spadają prawie do zera, nie gaśnie i zaraz rosną nawet do 2000, a ja gazu nie dotykam. Później już jest ok.
Miał może Ktoś jeszcze taki problem i udało mu się go rozwiązać???
Offline
hmmm szukałem dużo w necie, bo dużo ludzi ma z tym problem.
Heh jak i również ja:( no i chyba znalazłem usterkę.
Nie jest to sonda lambda...
JEST TO USZCZELKA POD KOLEKTOREM SSĄCYM!
Odsyłam do tematów:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … a#p4579229
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f=139&t=423491
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2 … l#10015740
Offline
duras84 napisał:
Koledzy dziękuję za POMOC. Uszczelka pod kolektorem wymieniona, zero lewego powietrza i golfik chodzi jak zegarek. Wielkie dzięki.
hehe:) spoko nmzc
Sam muszę to zrobić po 10 (po wypłacie), bo idą mrozy i znowu mi go będzie dławić jak nie wiem co...
p.s ile dałeś za wymianę?
Ostatnio edytowany przez Ciosek (2012-10-05 00:28:19)
Offline
Witam , podłacze się pod temat. Mam ten sam problem z AKL-em, jak zimny na benz czmych i prycha, na gazie wszystko ok. Po podlaczeniu VAG-a pokazuje błąd "górny odczyt sondy lambda" i teraz moje pytanie skoro jest to uszkodzona uszczelka dolotu to dlaczego po skasowaniu bledów VAG-iem wszytko wraca do normy?? Znacie jeszcze jakis sposob zeby sprawdzic ta uszczelke?? Nie chcem na darmo inwestowac w wymiane uszczelki.
Offline
Na długo do normy wraca?
Możesz mieć trochę przebogacony gaz i dlatego daje normalny odczyt z lambdy, a na benzynie mieszanka jest za uboga (górny zakres lambdy).
A co do wymiany uszczelki to nie taka wielka inwestycja - przy okazji zdejmiesz kolektor i możesz wymienić świece.
Offline
Wszystko zależyod tego ile km przejade na benz a ile na gazie. Jesli uzywam benzyny tylko do odpalenia samochodu i przelaczeniu na gaz sytuacja powraca za kazdym razem. Po skosowaniu bledow vagiem i zrobieniu ok 100 - 200 km na benz przez kilka kolejnych odpalen chodzi idealnie (do momentu az komp znowu "przestawi" sie na gaz i nie trawi benz"). Identyczna sytuacja jest w moim drugim samochodzie Audi A4 1.8 + gaz. im dlużej jezdzi sie na benzynie tym lepiej poniej zapala i pracuje na wolnych obrotach.
Co do profilaktycznej wymiany uszczelki, świece zmienialem 10 tys km temu, a wiem raczej nie bedzie okazji upieczenia dwoch pieczeni ...
Ostatnio edytowany przez inferno855 (2012-12-10 20:21:49)
Offline
ja ostatnio wymieniałem tą uszczelkę
oczywiście także wymieniłem świece i przewody bo na trzecim iskra przeskakiwała:)
OKPUKAĆ teraz jest jak ręką odjął
Offline