Ogłoszenie

#1 2011-02-06 16:32:43

JANEK

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 3
Punktów :   

Problem z silnikiem...

Witam

Jestem nowy na forum i szukam pomocy. Od nie dawna jestem posiadaczem pięknego Golfa IV generacji z 2000r. Jest to silnik 1.4 16v.

Moim problemem jest silnik, a mianowicie dobiega z niego charakterystyczne metaliczne stukanie, najbardziej je słychać przy ok. 2tyś obrotów. Samochód ma przejechane 169 tyś km. Zastanawiam się czy to obiaw naturalny, czy może to być wina rozrządu, czy jeszcze coś innego...

Bardzo bym prosił o pomoc, ktoś miał już coś takiego?

Ostatnio edytowany przez JANEK (2011-02-06 16:43:42)

Offline

 

#2 2011-02-06 20:29:41

 piotr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1240164890.gif

Zarejestrowany: 2008-12-08
Posty: 1111
Punktów :   26 
Imię :: Piotr
WWW

Re: Problem z silnikiem...

a jaki kolor maja spaliny z tlumnika przy dodawaniu gazu...??

Offline

 

#3 2011-02-06 21:49:34

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Problem z silnikiem...

dobrzy mechanicy mają stetoskopy takie jak lekarze do osłuchiwania z tą różnicą że zamiast plastiku na koncu jest drucik ... można by użyć a co do stukania to występuje ono na zimnym silniku czy na ciepłym równierz ? silnik 1.4 16v nigdy nie będzie równiutko pracował na niskich obrotach ale metaliczne stukanie nie jest normą , postaraj się wszystko osłuchać ... rozrząd równierz możesz zobaczyć , podaj więcej informacji , na pierwszy ogień prosze :

STUKI W SILNIKU
Miarowe stukanie lub klepanie słyszalne najwyraźniej na wolnych obrotach

* Niewłaściwe luzy zaworowe (częstotliwość proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiększenie obrotów silnika powoduje przejście klepania w równomierny hałas mechaniczny.
* Zużyty mechanizm napędu zaworów. Pęknięta sprężyna zaworowa powoduje metaliczny stuk o częstotliwości mniejszej o połowę od obrotów wału korbowego.
* Zużyty łańcuch rozrządu. Szeleszczący hałas zanikający po zwiększeniu prędkości obrotowej silnika.
* Pęknięty pierścień tłokowy (stuk o matowym szeleszczą-cym odgłosie słyszalny tylko przy małej prędkości obrotowej silnika).

Głuche uderzenia

* Zużyte panewki korbowodowe (regularne głuche stukanie, które może zmniejszyć się po dodaniu gazu). Najbardziej słyszalne jest przy gwałtownych zmianach prędkości obrotowej silnika. Częstotliwość proporcjonalna do obrotów wału korbowego.
* Zużyte panewki główne (głuche pojedyncze uderzenia nasilające się podczas zmiany obciążenia i prędkości obrotowej silnika)
* Stuk tłoka (najbardziej zauważalny przy zimnym silniku i niskiej prędkości obrotowej) Luz sworznia tłokowego słychać jako metaliczne stukanie proporcjonalne do obrotów wału korbowego. Stuk jest słyszalny przy prędkości obrotowej biegu jałowego. Po zwiększeniu prędkości obrotowej zwykle zanika.

Głucha, przytłumiona i nieregularna praca silnika

* Nie pali jeden z cylindrów.
* Sprawdzić wtryskiwacz lub ciśnienie sprężania.

NADMIERNE ZUŻYCIE OLEJU

1. Zużyte tłoki i ścianki cylindra
2. Zużyte prowadnice lub uszczelki prowadnic zaworowych
3. Wyciek oleju przez uszczelki:

o olej na pokrywie zaworów - uszkodzona uszczelka korka
o olej na ściance miski olejowej za kołem zamachowym świadczy o uszkodzeniu tylnego uszczelniacza wału korbowego.
o olej na pokrywie łańcucha rozrządu i na wewnętrznej stronie koła pasowego - uszkodzony przedni uszczelniacz wału korbowego.

INNE OBJAWY

* Hałasy spowodowane uszkodzeniem łożysk alternatora lub prądnicy oraz wentylatora zanikają po zdjęciu paska klinowego.
* Nadmierna ilość spalin wydobywająca się po zdjęciu korka wlewu oleju świadczy o uszkodzeniu pierścieni tłokowych i przedmuchach do skrzyni korbowej.
* Zgrzyty towarzyszące włączaniu rozrusznika świadczą o uszkodzeniu sprzęgła zębatego rozrusznika (bendixu) lub zębów wieńca koła zamachowego.
* Stukot wyłącznika elektromagnetycznego podczas włączania rozrusznika świadczy o rozładowaniu akumulatora lub o uszkodzeniu cewek wyłącznika
http://www.motofakty.pl/artykul/co_tak_stuka.html

Offline

 

#4 2011-02-09 00:09:29

JANEK

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 3
Punktów :   

Re: Problem z silnikiem...

Kolor spalin jest w porządku.
Stukanie jest to taki klekot, najbardziej słyszalny jak pisałem przy ok. 2 tyś obrotów. Wraz z dodawaniem gazu troche przyśpiesza stukanie i cichnie. Narazie zmieniony olej i filtr oleju... A może to panewki bądź któraś z nich, w planach mam właśnie się im przyjżeć.

Ostatnio edytowany przez JANEK (2011-02-09 10:08:05)

Offline

 

#5 2011-02-10 17:24:47

JANEK

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-02-06
Posty: 3
Punktów :   

Re: Problem z silnikiem...

Byłem z samochodem u mechanika. Stwierdził, że silnik jest przytarty i nie opłaca się szlifować wału oraz wymieniać panewek, lecz lepiej kupić nowy słupek silnika... Czy miał może ktoś podobny problem? Co mam teraz zrobić? Kupić nowy silnik czy ma ktoś jakiś inny pomysł dla mnie? Oznaczenie mojego silnika to AXP, jęśli już to moze ktoś wie gdzie można kupić dobry silnik? Pomocy... ;/

Offline

 

#6 2011-02-11 01:30:59

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: Problem z silnikiem...

no ja mam w zasadzie pomysl...

1. Odwiedzic innego mechanika (ten moze sie mylic jesli sie przy nim nie napocil ) swoja droga jestem pelen podziwu jak gosc pewnie posluchal i odrazu dal taka diagnoze ...   Ok ja rozumiem ze np wykluczyl zawory itd i ocenil ze to uklad korbowo tlokowy i juz wie dokladnie co tam bylo to dziko. Bo tam to nawet korbowod moze wydawac dzwiek (bo to nie boxer zeby dwa korbowody skladaly sie w 1 calosc przy zamocowaniu do walu (np rownierz garbus tak mial  ) dlatego ja dla wlasnego spokoju na twoim miejscu chcialbym poznac inna opinie
2. Kupic silnik z bitego golfa ( aby muc go odpalic. Wiadomo tez pomiar kompresji itd
3. Stary silnik po wymianie rozebrac na czesci i na allegro glowica itd osobno. Bo w calosci nie pasuje bo kurde opchniesz komus i potem pretensje.
4. Wyciaganie walu to tak zwana naprawa glowna silnika ( tego sie nie robi ) ekonomia.
Ale skad majster mechanik ma pewnosc?

A no i po 5 to ja bym jezdzil az padnie... Lub sprzedal auto i kupil takie same. A le ja do zlego nie namawiam

Offline

 

#7 2011-02-13 20:42:20

Michu1986

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-02-13
Posty: 3
Punktów :   

Re: Problem z silnikiem...

Witam dzis dołaczylem do waszej konwersacji poniewaz potrzebuje porady a nie mam sił strzelac co jest do wymiany w moim golfie. otóz posiadam Golfa IV 2.0 na 20V i mam porblem tego typu....paliwo zjada w mgnieniu oka bo na 20 litrach nie przejade 160 km wiec cos jest nie tak,przebiera na obrotach wskazówka od obrotomierza wacha sie,gdy go odpalam jest dość długie krecenie ale najgorsze jest podczas jazdy po przekroczeniu 3 tys obrotów ma takie zawieszenie i jakby mu mocy brakowało wiec trzymam na gazie i po przekroczeniu 3.700 obrotach idzie normalnie jakby mu duch wrócił,swieci sie kontrolka CHECK z tym silniczkiem na zółto jak pojade szybciej niz 130 zaczyna mrógac ale nie znika gdy odpalam na nowo auto,byłem na komputerze i powiedziano mi tak....odciecie zapłonu na cylindrze 1,2,3,4 i taki bład sie powtarza cały czas,a wymieniłem przy nim kable zapłonowe wraz ze swiecami,nowy czujnik połozenia wału,sprzegło wraz z kołem dwumasowym,oleje filtry wszystko na bierzaco tylko z tym nie moge sobie dac rady ze tyle to pali dosłownie widac jak ucieka paliwo,no i te duszenie sie po tych 3 tys obrotów a koło 4tys obrotów normalnie idzie,co tu jeszcze moge powiedziec....doradzcie co jest z nim nie tak bo mi sie wydaje ze jakas pierdułka z działu elektroniki siadła...doradzcie panowie.pozdrawiam

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
kajaki wkra busy Frankfurt materace koło http://wpoznaniumasaze.pl http://poznanwyszczuplanie.pl/