Golf 4 Klub Polska
Witam!
Jestem świeżym członkiem forum ale mam nadzieję, że bardziej otrzaskani koledzy i pomogą . Mam kłopot chyba z silnikiem, lub pompą. Może opisze jak to u mnie wygląda - czasem autko szarpie/drży ale tylko na biegu jałowym. Zaznaczam, że nie dzieję się to zawsze. Zdarza się to zarówno na zimnym, jak i ciepłym silniku. Dodatkowo ostatnio zdarzyło się też, że podczas jazdy wpadł w tryb awaryjny. Podłączyłem vaga jak tylko drgał - pokazał mi błędy 17762, 17970, 17971 to podobno coś z nastawnikiem. Po wykasowaniu od 2 miesięcy tego nie ma, a ostatnio po trybie awryjnym vag pokazał błędy 17970, 17958 czyli przeładowanie turbo, tak?? Co to może być ? Czy ktoś mógłby mi coś podpowiedzeć? Będę bardzo wdzięczny za każdą radę. Pozdrawiam
Offline
Na poczatek sprawdz czy nie masz nieszczelnosci na wezach intercoolera i turbiny winny moze byc rowniez N75 sporadycznie N70 , przeplywomierz oraz potrzebne moze byc czyszczenie turbiny ( problemem moze byc zapieczenie się kierownic turbawki ) , takze przyczyn moze byc wiele ... oczywiscie pisze o bledzie 17958, jesli chodzi o blad 17970 to jest błąd nastawnika w pompie wtryskowej , winne moze byc połaczenia elektryczne pompy wtryskowej i ECU jesli to nie pomorze to nastawnik do czyszczenia
Offline
Dzięki bardzo za odpowiedź. Sprawdzałem wczoraj i okazało się, że był założony jakiś power-box i od razu się go pozbyłem. Mam nadzieję, że po jego wyjęciu proplem zniknie. Co do drugiego błędu to już 2 raz w tryb awaryjny mi silnik wpadł. Teraz chodzi jak trzeba i jak będę miał troszkę czasu to sprawdzę wszystko to o czym Napisałeś. Weżyki sprawdzać tylko czy najlepiej nowe założyć??
Offline
Kurde uzupełniajcie dane w opisie jakie auto jaki motor ile koni wtedy można coś pokombinować. Bo w ciemno to niezabardzo
Offline
Witam!
Dziękuję bardzo za odpowiedzi na moje pytania i przepraszam, że dopiero odpsuję ale brak czasu i mróz skutecznie uniemozliwiał mi jakiekolwiek majsterkowanie przy moim goferku. Wyjąłem z niego "power-boxa", który nawiasem mówiąć nic nie dawał poza zakłócaniem pracy pompy:). Także problem z nastawnikiem zniknął i chodzi równo. Co do przeładowania turbawki mam problem nadal. Wymianiłem 2 węźyki które wydawały mi się kiepskie. Rozebrałem zaworek N75 i tu zaskoczenie - był nieszczelny i pełno było w nim kurzu i wigoci. Wyczyściłem na tyle, na ile potrafiłem. Wydaje mi się, że jest nieco lepiej ale nadal zdarza się, że wpada w tryb awaryjny... Dodam też, że nie dzieje się tak zawsze - czasem zwyczajnie przestaje dobierać i muszę puścić nogę z gazu. Po ponownym przyciśnięciu dobiera normalnie. Dzieje się to na 3-4 biegu zawsze przy wartości obrotów 3200. Równo 3200 i albo traci moc, albo wpada w tryb awaryjny... Czy to N75?? Pomóżcie mi jeśli mieliście lub słyszeliście o czymś podobnym.
Pozdrawiam
Offline
Teraz pozostaje niestety czyszczenie kierownic turbiny. To nazywa sie Notlauf, Przeładowanie i auto wchodzi w tryb awaryjny abu nie uszkodzić jednostki. Sprawdż po przewodzie podciśnienia z zaworu N75 tego bliżej zacisku aluminiowego i on idzie do gruchy turbiny... poruszaj gruchą ona musu wchodzić około 1,5 cm i musi chodzić płynnie nie zacinać i przeskakiwać... Spraedź też wszystkie przewody od podciśnienia.
Offline
Witam!
Byłem dziś u znajomego mechanika i na początek wycięty został katalizator. Auto już chodzi o niebo lepiej. Katalizator zapchany prawie całkowicie. Nie wpada już w tryb awaryjny ale nie zawsze chce zbirać się powyżej 3200. Jak odpuszczę gaz i dodam to znów się zbiera. Jadę właśnie po zaworek N75 bo według tego znajomego mechanika mój to już totalny szmelc. Napisze jutro jak wrażenia. Ostatnia sprawa - ile może kosztować to czyszczenie kierownicy spalin?? Dzwoniłem do mechanika mówili mi 400, a znajomy może mi zrobić dopiero w przyszłym tygodniu ale nawet nie pytałem za ile:).
Pozdrawiam
Offline
ten zaworek kolego to trzeba bylo sprobowac prrzeczyscic jak on jest przyczyna i pare zl ci w kieszeni zostaje a to nic trudnego no ale jak tam juz uwazasz
Offline
Witam!
Czyściłem już ale jak wspomniałem wcześniej był on nieszczelny i nawet zaśniedział w niektórych miejscach. Wolałem więc go wymienić, co już zrobiłem. Teraz wracając do tematu przeładowania. W piątek odstawiam mojego goferka do mechanika na czyszczenie. Oddaję do znajomego więc przeczyści mi całe turbo i sprawdzi wszystko. Także w sobotę odbiorę i napiszę jak wrażenia. Trzymajcie kciuki
Offline
Witam!
Odpisuję dopiero teraz bo ostatnio mało czasu na cokolwiek. Autko po wyczyszczeniu turbiny chodzi super. Co ciekawe turbina wygląda rewelacyjnie, jedynie podobno coś przyblokowało kierownicę spalin, która też za brudna nie była... Ale najważniejsze, że znów autko odzyskało swoje przyspieszenie. Jak za oknem zrobi się trochę ładniej to pstryknę kilka fotek mojego golfika w się niem pochwalę:). Dzięki za odpowiedzi i porady
Offline