Golf 4 Klub Polska
Witam was dziś jak wróciłem z pracy podczas gdy otwierałem garaż usłyszałem dziwny dźwięk z pod maski. Coś jakby świerszcz cykający ale tak inaczej nie z przerwami tylko cały czas. Po otwarciu maski dźwięk wydobywał się od strony lewej stojąc na wprost przed autem bardziej tak przy osłonie rozrządu albo nawet tak jakoś lekko za silnikiem cóż to mogło, może być??
Offline
Raczej pompa wody bo jak odpaliłem i nie był zagrzany to nic nie słychać. Dzięki za pomoc będę monitorował i wymienię jak najszybciej.
Offline
Odświeżam panowie pomocy!!!!
W sobotę wracając z pracy po kilku metrach zapaliła mi się kontrolka od wody (termometr w wodzie) i migała. zatrzymałem się sprawdziłem stan wody zapaliłem silnik ponownie i wszystko było już ok. Mówię sobie pewnie ta pompa wody więc:
Dziś byłem u mechanika z myślą wymiany pompy wody. Mechanik powiedział, że rozrząd też trzeba wymienić bo w 1.4 już po 20 tys się wymienia, ja miałem wymieniany przy 148 tys a mam teraz jakieś 191 tys ma racje?
Za wymianę pompy wody paska rolek i płynu chłodniczego zaśpiewał 1200 :O dużo ?? Dodam że nie wiem jeszcze jakiej firmy części są.
Ostatnio edytowany przez konanpoz (2012-10-29 13:36:29)
Offline
Omijaj łajzę szerokim łukiem, bo chce Cię naciągnąć.
Rozrząd w benzynach VW wymienia się co 90, a w dieslach PD co 120 tysięcy kilometrów, lub co 5 lat.
Interwały można skrócić odpowiednio do 60 i 90 tysięcy, jeśli jeździmy głównie po mieście - silnik pracuje, a kilometrów nie przybywa.
Co do kontrolki - sygnalizuje ona przegrzanie silnika (zbyt wysoka temperatura na zegarach też będzie widoczna) lub zbyt niski poziom płynu chłodniczego.
Co do rozrządu i pompy - polecam ori z ASO - cena wyższa, ale pewność zawsze większa i jakość części chyba najlepsza z dostępnych, jednak nie wiem ile dokładnie kosztuje. Na wysokiej jakości częściach (Ruville/INA/Conti) koszt paska, rolek i pompy to ok. 500pln. W ASO będzie to pewnie ok. 800-900pln.
Robocizna przy tym silniku - ok. 300pln.
Jeśli ten "mechanik" chciał ci za tą kasę założyć zamienniki, to niech się wali na cyce. Poza tym nie ma silników, w których wymienia się rozrząd co 20 tys. km (no chyba, że niektóre motocyklowe), więc dodatkowo wali frajer ściemę i próbuje orżnąć na kasę...
Offline
Kajor napisał:
Co do kontrolki - sygnalizuje ona przegrzanie silnika (zbyt wysoka temperatura na zegarach też będzie widoczna) lub zbyt niski poziom płynu chłodniczego.
No tak ale płyn jest pomiędzy max a minim czyli tak jak powinno być. A kontrolka się zapala po kilku metrach jazdy na zimnym silniku (dziś znów mi się zapaliła). Zgasiłem i zapaliłem podczas jazdy już się nie zaświeciła. A temperatura silnika 90 ani mniej ani więcej Pewnie na kompa muszę pojechać
Offline
nic nie będzie wina jest na czujniku bo sie zawiesza albo jakis syf w zbiorniku tez kiedyś to miałem szczególnie jak było poniżej 0
wyczysc styki przy zbiorniczku i bedzie oko
Offline
CZEKON napisał:
nic nie będzie wina jest na czujniku bo sie zawiesza albo jakis syf w zbiorniku tez kiedyś to miałem szczególnie jak było poniżej 0
wyczysc styki przy zbiorniczku i bedzie oko
Obczaje to dzięki CZEKON
Offline
Ołkej dziś autko odebrane po wymianie. 1271 zł zostawiłem u mechanika. Rozrząd kompletny z pompom wody na częściach SKF i INA 800zł. Płyn chłodniczy 76zł różowy ponoć taki jak leją w serwisie VW. Rolka paska wielorowkowego 95zł. No i robocizna 300. Teraz cisza prócz zaworów nie słychać nic.
Offline