Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2012-10-28 20:04:16

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

I stało się, przyjechał przed chwilą do domu, auto złapało muła.
Podłączyłem się w garażu pod VAG COM'a i okazało się, że mam problem z ciśnieniem w turbinie (błąd 17965 - Charge Pressure Positive Deviation, P1557 - 35 -10 --- Intermittent).

Zaczynam od najtańszej opcji:

1. Zmieniam N75 na nowy (koszt jest niewielki - PIERBURG 7.02184.01.0 około 120/150 pln)
2. Zmieniam połączenia z N75 na nowe (być może gdzieś powietrze spierdziela)

Mam kilka pytań związanych z tą operacją:


A). Czy mogę śmiało odłączać gumowe przewody od N75 ?
B). Czy warto obsikać sztangę gruchy WD40, jeśli okaże się, że ciężkawo chodzi (w którym miejscu siurać) ?
C). Jaką długość przewodu gumowego muszę mieć żeby zrobić podmiankę do N75 ?
D). Rozumie, że przepływomierz waliłby błędami gdyby miał problemy z puszczeniem odpowiedniej ilości powietrza ?


Jeśli wymiana N75 wraz z przewodami nie pomoże, jadę do magików od chip-tuningu na pełną diagnozę.
Z góry dzięki za info.


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#2 2012-10-28 22:43:10

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

ad. A) Tak.
ad. B) Z WD40 uważaj - topi gumę. Jak sztanga lipnie chodzi, to grucha do wymiany - tego się nie naprawia.
ad. D) Niekoniecznie.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#3 2012-10-29 00:47:02

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Dzięki.

Co mogę sprawdzić na VAG COM'ie (jeśli chodzi o turbine) ?
Jeśli możecie napiszcie krok po kroku, do chwili obecnej jestem w stanie czytać błędy, dalej VAG'iem się nie bawiłem ..


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#4 2012-10-29 09:38:35

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

U mnie żadnego błędu na Vagu nie pokazywał a i tak świszcze tylko u mnie nie ma żadnych negatywów oprócz wydobywającego się świstania.
Możliwe, że to wąż od turbo. Tylko jak odłączyłem od zaworku n75 wężyk całkiem przestało świstać bo powietrza nie trzyma no i dlatego.
A jak podłączyłem z powrotem wytworzyło się ciśnienie i zaczęło gwizdać.
Jak wcześniej wspomniałem podejrzewam wąż od turbo tylko umówić się z mechanikami na sprawdzenie tego to szlag może trafić takie terminy.



kutacso

Offline

 

#5 2012-10-29 10:35:30

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Ktasco dlaczego nie podmienisz tych węży na nowe ?


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#6 2012-10-29 11:26:39

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Bo wydaje mi sie że to będzie zbędne. Ten dźwięk wydobywa się w okolicy turbo coś jakby od 'metalicznego' czego jakby zaraz przy turbosprężarce tam bliziutko niej.
Ile tam podchodzi jakbym chciał wszystkie te wężyki podmienić?



kutacso

Offline

 

#7 2012-10-29 14:10:23

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Może dzisiaj będę robił podejście do podmiany, mam 3 metry węża w bagażniku, dam znać czy styka..
Właśnie zakupiłem nowego N75, nie bawię się w żadne regenerację, kiedy przyjdzie -20*C mają być nowe węże i nowy zawór.
Jeśli dalej będę łapał błędy na VAG'u, pomyśle o przepływce, na koniec zostawiam regenerację.


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#8 2012-10-29 14:14:17

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

ja chciałem iść grzebać coś pod autem i szukać po wężykach ale złapałem grypę żołądkową chyba i nie dam rady. Więc odłożę sobie tą całą przyjemność na przyszłe dni.



kutacso

Offline

 

#9 2012-10-29 20:24:26

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

W moim przypadku pomogła wymiana N75, auto za*****la jak szalone (przynajmniej do chwili obecnej, muszę jeszcze na autostradzie testować).
Węża miałem 3 metry, został mi jeszcze mały kawałek. Dużo docinania..


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#10 2012-10-30 08:51:26

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Zaczne może od podmiany z kimś zaworek potem bede szukał dalej.



kutacso

Offline

 

#11 2012-10-30 15:00:37

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Jedziesz do sklepu z częściami i ustalasz z chłopem, że nie jesteś pewny co do modelu zaworu, że jeśli będzie pasował to zostawisz, a jeśli nie będzie pasował to oddasz
Wsadzasz na podmiankę, szurasz na autostradę - robisz kilka kilometrów z butem w podłodze i już wiesz wszystko ...


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#12 2012-10-31 14:54:07

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Dzisiaj byłem na sprawdzeniu.
Z turbo jest wszystko dobrze. Problem leży całkiem z drugiej strony.
Przy wymianie napinacza paska pk powinno sie wymienić koło z alternatora RAZEM DWIE RZECZY na raz nie sam napinacz. Wiele osób o tym nie wie i należałem do tych ludzi do chwili obecnej.
A co gorsza okazało sie że mam wstawiony alternator od benzyny- 70'tkę.

W planach mam jechać i wymienić pasek pk, napinacz no i raczej alternator na 120 albo 140'tkę.

Przyczyna tego świstania najprawdopodobniej leży w kole ze sprzęgłem.



kutacso

Offline

 

#13 2012-10-31 17:13:47

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Na dziendobry po zakupie wymieniłem pasek na Continental'a i mechanior nic nie wspominał o kole :-/
Muszę podjechać sprawdzić to koło, coś z nim nie tak, że należy go wymieniać wraz z paskiem ??


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#14 2012-10-31 19:02:04

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Mi powiedzieli tak:
Jak się wymienia rozrząd to wymieniasz rolki, napinacz, pasek no i koniecznie pompę wody.
Dlatego jak wymieniasz pasek pk to i koło. W moim przypadku jak wymieniałem rok temu napinacz paska pk to już mi siadł choć jest to firmy napinacz jakie pakują w vw na starcie.
Po prostu sprzęgiełko siądzie albo coś no nie wiem. Dowiem się szczegółów i napiszę.

Ostatnio edytowany przez kutacso (2012-10-31 19:13:08)



kutacso

Offline

 

#15 2012-10-31 22:12:19

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Ale ty mówisz o kole, po którym idzie pasek rozrządu ? tak ?


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#16 2012-11-01 00:29:18

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

O pasku wieloklinowym.
Koła przy zmianie paska zmieniać nie trzeba, ale typową i częstą usterką w TDI (także 2.0) jest zacierające się sprzęgiełko alternatora - słychać je jak zaczyna zdychać i wtedy lepiej nie jeździć autem, bo w skrajnym przypadku może się urwać z wałka i narobić sajgonu pod maską, z wgiętą pokrywą silnika i zblokowanym rozrządem włącznie.
Przerabiałem to ostatnio w 2.0TDI - sprzęgieko (ori, tylko bez znaczków VW) to ok. 200pln.

Natomiast przy pasku rozrządu zmieniamy absolutnie wszystkie rolki i napinacze oraz pompę wody (oprócz oczywiście kół zębatych).


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#17 2012-11-01 08:12:14

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Dlatego mam okazję kupić 140'tkę alternator po regeneracji na podzespołach boscha za 350 zł.
Do tego napinacz ok 160 zł, pasek no i robocizna.
Co najważniejsze, że jak oni wymieniają wszystko to od razu dają gwarancję bo jeżeli wszystkiego bym nie chciał to nie podejmują sie nawet grzebania.



kutacso

Offline

 

#18 2012-11-01 11:55:51

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Macie może jakieś zdjęcie takiego sprzęgła ?
W którym miejscu siedzi ?


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#19 2012-11-01 19:13:07

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#20 2012-11-07 21:00:33

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Zmieniłem pk, napinacz i alternator.
Niestety turbo siada i coraz bardziej jęczy.

Planuje kupić turbosprężarkę od arl'a. Założyć nie problem ale czy węże i rury będą pasować bez problemu? Bo słyszałem że będę musiał dokupić jakąś przejściówkę. Nie wiem co dokładnie.

Swoją drogą kto poleca jakąś turbinkę? Oddaje swoją w zamian z dopłatą.
Potem jadę na dostrojenie programu do jej mocy.



kutacso

Offline

 

#21 2012-11-11 13:42:57

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Kutacso a pluje ci jakimiś błędami ?

Golfred napisał:

W moim przypadku pomogła wymiana N75, auto za*****la jak szalone (przynajmniej do chwili obecnej, muszę jeszcze na autostradzie testować).
Węża miałem 3 metry, został mi jeszcze mały kawałek. Dużo docinania..

Niestety zaczęło się, przy 3k znowu odcięcie. Co ciekawe tylko na 5 biegu.
Na 3 i 4 biegu przegoniłem go na 4k obrotów i wszystko dobrze ...


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#22 2012-11-11 21:12:19

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Nie ma nic błędów tylko jest przeładowanie turbiny o ponad 100'tkę regularnie na pomiarze doładowania. A to już za dużo.



kutacso

Offline

 

#23 2012-11-12 22:17:17

 uszest

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Zaniemyśl
Zarejestrowany: 2012-07-27
Posty: 106
Punktów :   
Silnik :: AHF
Moc [KM] :: 110
Rok :: 1998
Imię :: Łukasz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Golfred napisał:

Kutacso a pluje ci jakimiś błędami ?

Golfred napisał:

W moim przypadku pomogła wymiana N75, auto za*****la jak szalone (przynajmniej do chwili obecnej, muszę jeszcze na autostradzie testować).
Węża miałem 3 metry, został mi jeszcze mały kawałek. Dużo docinania..

Niestety zaczęło się, przy 3k znowu odcięcie. Co ciekawe tylko na 5 biegu.
Na 3 i 4 biegu przegoniłem go na 4k obrotów i wszystko dobrze ...

Mam to samo.. Na 4 czasami przeciągnę go do 3,5tys ale na 5... Na 5 od 3 tys raz cięgnie,raz nie ciągnie.. Nie idzie się pożądnie rozbujać.. N75 wyczyściłem ale ch*** dało.. Pewnie nowy trzeba kupić.

Offline

 

#24 2012-11-13 08:09:13

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Nie kupuj nowego tylko podmień i sprawdź sobie.



kutacso

Offline

 

#25 2012-11-13 11:47:33

 Golfred

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

44179171
Skąd: Kraków
Zarejestrowany: 2012-10-07
Posty: 85
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2000
Imię :: Metronidazol
WWW

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Zmieniłem zawór, jest lepiej.. Zdecydowanie stary zawór wymagał wymiany.
Zastanawiam się czy nie zrobiłem jakiegoś FuckUp'u z gumowymi kablami, które zmieniałem.


Na wersji 4 skończyły się pojazdy marki volkswagen golf :-(

Offline

 

#26 2012-11-26 14:33:15

 kutacso

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

33554058
Skąd: Stargard Szczeciński
Zarejestrowany: 2011-09-08
Posty: 745
Punktów :   
Silnik :: 1.9 tDI
Moc [KM] :: 140
Rok :: 2000
Imię :: Mateusz

Re: Pierwsze kroki przed regeneracją turbiny

Wracając do mojego tematu z turbo.
Tydzień temu w weekend wywaliło mi intercooler znowu. (kupowany w maju).
Oddałem na gwarancję a stary wystrzelony uszczelniłem i naprawiłem. Gania jak nowy.

Od tego czasu, tak mi sie wydaje przestało mi kwiczeć turbo. Jak ręką odjął.
Może byc coś z inercoolerem? Teraz nie ma tego gwizdu okropnego no i jest wszystko ok.



kutacso

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora