Golf 4 Klub Polska
Witam wszystkich,
Jutro jadę oglądać golfa 4 2.3 V5 170km 2001 rok powiedzcie mi na co mam zwracać uwagę pytanie kieruje do ludzi którzy mieli do czynienia z tym silnikiem i jeszcze jedna sprawa czy te silniki są na łańcuszku rozrządu z tego roku czy pasek?
Ostatnio edytowany przez Jura22 (2012-12-01 08:16:18)
Offline
Silniki VR miały tylko i wyłącznie łańcuch.
A zwracaj uwagę właśnie na rozrząd, czy nie terkocze, bo nowy jest drogi, a roboty z wymianą mnóstwo (jest od strony skrzyni biegów).
W następnej kolejności szklanki (klekot, zwłaszcza świeżo po odpaleniu po dłuższym postoju) i "wałek" zmiennej długości kolektora - czasem siadają w nim łożyska i też terkocze jak głupi.
Kolejna rzecz - równa praca - silnik na chodzie ma być jak stół. Wszelkie drgania i zapewnienia "ten typ tak ma, bo to 5 garów" włóż między bajki.
Ma się porządnie wkręcać, bez muła (VR idzie do góry naprawdę szybko), a podczas jazdy jak mu depniesz ma solidnie wepchnąć w fotel. Jak będzie się toczył i przyspieszał jak dwulitrówka, to coś jest nie tak - to naprawdę mocny silnik z porządnym momentem i powinien zerwać trakcję, a po złapaniu iść jak przecinak. Oczywistym faktem jest też to, że ma nie dymić z rury na błękitno - to silnik 20 zaworowy, więc ma 20 uszczelniaczy - jest się co psuć i może przepuszczać olej.
No i najlepiej zaopatrz się w interfejs diagnostyczny, albo uśmiechnij się do kogoś, kto taki ma - warto choćby zczytać błędy, żeby wiedzieć, czy na pewno wszystko w porządku ze sterownikiem i osprzętem.
Potrafią padać też cewki.
I przede wszystkim - nie nakręcaj się. Sprzedający jak zauważy, że jesteś napalony, to nie spuści z ceny.
Offline