Golf 4 Klub Polska
1.9 SDI i jeździsz do końca życia:)
Offline
Ewentualnie 1.9 TDI 90 PS też jest dobrym autem i czym wiecej mocy, tym mniej wytrzymałe, choć dużo osób może się z tym nie zgodzić. Wszystko zależy od tego jak się auto użytkuje, czy się go butuje ostro, czy dba o turbinę, itp
Offline
Zgadza się 1.9 90KM na pompie rotacyjnej.... na rzepakowym pojeździ
Offline
myśle że jakis silnik z autobusu
a tak na poważnie to kazdy silnik tdi vw ma mniej więcej te samą żywotność , jedynie osprzęt jest mniej lub bardziej skomplikowany przez co wczesniej lub pużniej padnie.
ważne jest to aby samochód dobrze użytkować czyli wiadomo można cisnąć ( ale pod warunkiem że silnik jest dogrzany )
no i zeby nie przeginać z olejami itd czyli nie lać np 0w30
prawde mówiąć normalny diesel w niemczech ( a zorientowałem się dokładnie w zeszłym roku ) to przeciętnie ma już tam z 300- 500 tyś nalatane , w polsce jakims códem ( łatwo się domyślić ) znowu ma najechane tylko 180 tyś . znajomy szukał passata jakis czas temu ( stosunkowo dosyć dawno ) do 25 tyś z przebiegiem do 200 tyś , szukali pół roku i nie znależli ani jednego ale udało się znaleść za 19 z przebiegiem 210 tyś i ma go do dziś i nie nażeka ...
ten sam koles sciągnoł mercedesa e270 z 2004 chciał za niego 19 (na allegro smigają po 40 ) tyś a przebiegu miał 670 tyś i był sprawny aczkolwiek w środku skóra itd do renowacji , kolor był taki kremowy (taksówka z berlina należąca do firmy , eksploatowana prawie 24godzin na dobe ) no i kupił go gosc z komisu po czym po pewnym czasie podjechał sie pochwalić że skóre w środku jakimś preparatem zrobił , merol juz był srebrny a cena się podwoiła
zakładam że przebieg juz wtedy był pewnie koło 100 tyś i jako super igła itd
do czego dąże ?
potem kupi go jakiś kowalski , zrobi 100 tyś i powie że merca w dieslu już nie kupi , bo tyle częsci wymienił przez 3 lata ... i ze olej mu już bierze i cieknie itp itd
dlatego dodam jeszcze żę
wszyscy przedmówcy mieli racje ( ale ja osobiscie SDI bym nie wybrał bo jego moc jest ... )
ale jest to silnik idioto odporny i najbardziej ekonomiczniejszy aczkolwiek na tle nawet 90 konnego tdi wypada blado i skoro 1.4 16v 75 koni się już zle jezdzi bo trzeba go wiecznie kręcic i cisnąć a jego charakterystyka i tak jest napewno lepsza niż wolno ssącego diesla to 90 konny tdi może nawet mniej palic niz sdi ze względu na to że nie będziesz musiał go tak cisnąć no i ma więszy potenciał do zwiększenia mocy co przy 90 koniach szybko się stanie koniecznoscią bo większość osob mówi że jaki to super moment ma diesel tylko że zapomina o jego przebiegu
więc moim zdaniem najżywotniejsza jednostka to TDI 90 koni ( bo sdi trzeba cholować aby jechalo ( nie obrażąjąc nikogo ) )
Offline
Hehe czyli dobrze kupiłem:)są jakieś rady użytkowania diesla, bo slyszalem ostatnio teorie o tym, ze po włączeniu silnika mam czekac minute i po zatrzymaniu tez czekac, rozumie po trasie ze nie wylaczac od razu,ale przy starcie?
Offline
tak jesli posiadasz turbine no i wystarczy 30 sekund przy starcie nie trzeba ale wiadomo przy nie rozgrzanym silniku nie wkręcać go na wysokie obroty
pozdrawiam:)
Ostatnio edytowany przez Musiol88 (2011-05-10 19:02:06)
Offline
darkmen21 napisał:
Hehe czyli dobrze kupiłem:)są jakieś rady użytkowania diesla, bo slyszalem ostatnio teorie o tym, ze po włączeniu silnika mam czekac minute i po zatrzymaniu tez czekac, rozumie po trasie ze nie wylaczac od razu,ale przy starcie?
generalnie odpowiem najlepiej jak sie da zaraz po odpaleniu mozesz odjechać , jednak nie przekraczaj 2000 obrotów przez to 30 sekund , no i przed zgaszeniem albo czekaj chwilke albo pod koniec trasy nie przekraczaj 2000 obrotow np ostatnie 500 metrów
bo chodzi o to zebys nie odcioł turbinie smarowania jak sie kreci ( gaszenie ) i nią nie kręcił jak jeszcze nie ma smarowania ( odpalanie ) i tyle , całe studzenie czy nagrzewanie to bujda co innego w przypadku silnika
pozdrawiam
Offline