Golf 4 Klub Polska
Witam
Ostatnio zauważyłem ze przestała działas mu turbina wiek kupiłem wakuometr by sprawdzic jakie jest podcisnienie.
A wiec tak zaraz za pompa -0.9 lecz za zaworkiem n 75 - 0.3. Wiec troche mało i za tykałem po kolei weżyki by cisnienie wzroslo. Gdy zatkałem weżyk idący do zaworu N239 z tego zdjecia http://img687.imageshack.us/img687/2393 … 193338.jpg cisnienie wzrosło do -0.6. I teraz nie wiem moze ten zawor N239 nie trzyma powietrza. I dlatego Proszę o rady
Offline
Witam
Własnie przejechalem sie z tym zatkanym weżykiem to N239 i turbo działało. Lecz w czasie jazdy przestało. Teraz na wyjsciu z N 75 nie ma wcale powietrza a na wejsciu jest -0.9 wiec pewnie wyskoczył bład. Juz nie wiem co robic. Chociaz wiem ze turbina jest dobra ale cos sie uszkodziło skoro cisnienie jest mniejsze. Ma ktoś jakiś pomysł?
Offline
a jak się auto zachowywało wcześniej, jakie były objawy że coś się dzieje z turbina ?
Offline
Wczesniej nie było zadnych objawów. Wiadomo była zima i do tego jezdze krótkie odcinki wiec go tak nie cisne ale ostatio jechalem dalej a tu juz nie ciagnie jak ostatnio. Wiec nie wiem ,weżyki były wymienione wszystkie 6 miesiecy temu. Musze na kompa jechac moze cos wykaze
Offline
no musisz jechac bedzie najlepiej ale uwazaj !!!! MUSISZ JECHAĆ W STANIE AWARYJNYM wtedy sie pokaze błąd a jak bedzie normalnie chodził to Ci nie wykryje !!!! pamiętaj
a i pisz co Ci wyszło
Offline
błąd zostaje w komputerze nawet po jednym przeładowaniu turbiny. ponowne uruchomienie silnika nie kasuje błędu. Więc jak raz przeładowało to błąd i tak jest zapisany --> nie musisz jechać w trybie awaryjnym bo błąd tak czy siak jest
Offline
Lukasz1306 napisał:
nie musisz jechać w trybie awaryjnym bo błąd tak czy siak jest
no nie wiem ja uwazam ze trzeba ale zobacz
Offline
tak jak kolega pisze błąd po pierwszym wywaleniu już zostaje, jeszcze na myśl mi przyszła grucha też może być przyczyną, ale podłącz pod kompa bo narazie to szukanie igły w stogu siana
Offline
mnie wywalało. wystarczyło przeczyszczenie trurbiny (250-300zł)
może być też nieszczelność w przewodach, może być walnięty N75 albo EGR. wszystko trzeba sprawdzić. na przepływomierz też można zwrócić uwage.... oczywiście filtrów też nie powinieneś mieć zatkanych;p
Offline
Byłem dzis na kompie i w czasie jazdy wywala błąd brak cisnienia doładowania. Bo skasowaniu jest to samo. Gdy przyjechałem do domy by sprawdzic cisnienie na wyjsciu zaworka N75 nie było wcale po ponownym odpaleniu silsnika bylo juz -0.6 czy wie ktos co to moze byc za przyczyna
Offline
Dodam pare godzin przed pojechaniem na komputer, chciałem ręką ruszyc tą sztange od turbiny, nie bylo to łatwe gdyż byla bardzo szytwo i tylko lekko dała sie ruszyć ale gdy sie pozniej przejechałem turbo ciągło ale dopiero od 3,5 tys obrotów. Miał ktoś podobny problem i domyśla sie co to moze być. Z góry dziekuje
Ostatnio edytowany przez skrecik1991 (2013-02-04 19:21:04)
Offline
masz raczej zapieczone kierowniczki na turbinie, bedziesz musiał przeczyścić turbine.
Offline
O kurcze bałem sie ze tak napiszecie. A może ta gruszka od turbo jest na wykonczeniu
Offline
kolego sprawdź jeszcze zawór egr,podłącz pod kompa i zobacz czy poprawnie działa.u mnie w vw T5 padł wlaśnie zawór egr i było podobnie jak u ciebie,wymieniłem zawór egr i autko śmiga jak nowe.powodzenia.
Offline
koledzy podłączę się pod temat i mam pytanie.jakie mogą być objawy gdy pada turbina?kilka przyczyn ponoć może byc.bo od pewnego czasu gwiżdzę mi coś z okolic właśnie turbiny i boję się zę możę ona zacząć coś szwankować.
Offline
Gwiżdże, czyli gorzej niż ładna praca turbinki czyli kwiczy?
Miałem to samo. 3 razy 'zawiesiła' mi się. Za trzecim poszły obroty na max'a i koniec. Dymu pełno, oleju w silniku litr zostało. A jechałem 40km/h w mieście i przy 3 mi wleciało.
Także szykuj się na wymianę.
Offline
Ewentualnie nieszczelność.
Ale mi kwiczała.
2 miesiące wcześniej brak luzów na wirniku a tu raptem się rozdupcyła.
Offline
Jak turbo on nowości przy aucie zaczepione to powinna 300 tys km wytrzymać. Taki jest jej przebieg.
Jeżeli nie masz to coś nie tak kiedyś było z eksploatacja pojazdu albo po prostu się rozkrzaniła.
Offline
no mi się nie zawiesiła nigdy ani razu.czy ona jest od nowości to nie wiem.ja mam auto od przebiegu 180 tysięcy.teraz jest 230tysięcy.a co zrobić jak obroty pójdą na maxa?jaki koszt naprawy mniej więcej jest?
Offline
a nieszczelności gdzie można szukać??
Offline
Mi rok temu się zawiesiła 1 raz.
3 razy w dniu kiedy się wysypało.
Jak obroty na maxa to gaś kluczykiem od razu jak tylko to możliwe. Bo jak pójdzie obrotomierz na maxxx to Ci sie silnik rozkraczy.
Jak kluczykiem nie zagasisz wbijaj 4 lub 5 bieg i duś go aż zgaśnie. Bo sa przypadki że diesle od kluczyka się nie zagasi.
Koszt to cena turbiny po regeneraci czyli jakieś 700-800 zł +uszczelki+ koszty założenia. Do tego dochodzi olej, filtr, czyszczenie rur, wydechu z oleju jeżeli Ci się stanie to o czym pisze i podpinanie pod kompa jeżeli Ci to robi ktoś porządnie.
Istnieje możliwość, że jest to przyczyna całkiem inna. Ja właśnie miałem tak jak to opisałem. Tylko ja wstawiłem turbo od arl'a za 1500.
Offline
Lewe powietrze od dolotu, czyli gdzieś dziurka w rurze od IC, albo opaska jakaś dobrze nie trzyma. Musisz pod spód wejść i popatrzeć.
Najpierw na zgarzonym z latareczką popatrz a potem na włączonym silniku.
Ja położyłem sobie kiedyś cegłe na gazie bo miałem moment że podczas np 1500 obr zaczynało świstać. Więc wtedy patrzyłem.
Ale to rozgłos się rozchodzi i ciężko będzie dosłuchać się.
Ale najprawdopodobniej turbo.
Offline
to mnie kolego pociszyłeś:)no też mam obawy że to może być turbo.innych objaw nie widzę i nie słyszę jedynie to gwizdanie
Offline
a jeżdzę z tym już pół roku.i gwizda nawet bez dodawania gazu.
Offline
Ale kolego. Znasz swoje auto.
Jest różnica między gwizdaniem a kwiczeniem. U mnie przy ponad 2000 tys ryczało jakby świniaka ze skóry obrywał. Po jakimś czasie ucichło to ale potem...
Offline
nie no u mnie to gwizd ewidentnie słychać
Offline
Ja stawiam u siebie narazie na zapeczone turbo, egr bym narazie zostawlil bo ostatnio zaczalem ruszac sztanga tylko pare razy i turbo ciagło ale od 2,5 tys jutro sproboje bardziej je rozruszac i napisze czy byla jakas roznica
Offline
Dzis poruszałem troche ta sztanga ale roznicy zbytnio nie bylo auto raz ciaglo od 3 tys a raz wcale
Offline
A jak jeździcie to czasem trzeba przeganiać auto żeby się właśnie pozbyć tego nagru m.in. z kierownicy turbo.
max 4200obr./min
Offline
miałem podobnym problem. tzn tryb awaryjny po "przeciąganiu" auta i brak mocy. pomogło czyszczenie turbiny, miałem dodatkowo uszkodzony pierścień zmiennej geometrii, ciężko było go dostac ale się udało i teraz iest ok [przebieg 291+]
Ostatnio edytowany przez Wojtekmk4 (2013-02-06 20:25:59)
Offline
Zastanawiam sie własnie oddac turbo do regeneracji koszt od 300 - 1200 lub kupic z allegro regenerowane za 850. Własnie nie wiec co lepiej sie opłaca moze regeneracja wyjdzie taniej jak myslicie
Offline
jak masz zamiar kupic regenerowana to rozkręć swoją i sprawdz czy jest ok może faktycznie wystarczy wyczyścic. może masz uszkodzenia podobne do moich [zmienna geometria] na przyszłość podam Ci linka
http://allegro.pl/nowa-zmienna-geometri … 29587.html
ta z aukcji nie pasuje do alh miałem im przesłac zdjęcia mojej geometrii bo po nr na turbo niemogli znaleźć na magazynie
moze pomoze:
http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?f= … 9&start=28
Ostatnio edytowany przez Wojtekmk4 (2013-02-07 18:29:22)
Offline
Ten link z allegro to zdzierusy. Pisałem z nim kiedyś na gadu. Po prostu cenią się.
Weź sprawdź najpierw luzy na wirniku. Piszczenie jest przeważnie od niego jak nierówne pracuje w niektórych momentach
Offline
Chyba raczej sam sie zabiore za czyszczenie turbiny jak mi sie nie uda to wtedy oddam do regeneracji. Tylko mam pytanie na tym filmiku http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I na koncu jest by zassac gruszke to 17 psi czyli 1,2 bar czy tym sprzetem da to rade zrobic http://allegro.pl/show_item.php?item=30 … d00be2ff62
Offline
Dzis ponownie wziałem sie za rozruszanie sztangi lecz nie sama reka tylko metalowym pretem i doszedłem do wniosku ze turbo sie raczej nie zapiekło bo pracuje w pelnym zakresie. Gdy wcisnałem sztange do konca czulem ze sie na czyms oparła i tak kilka nascie razy. Tylko ze w czasie jazdy gdy silnik był jeszcze nie rozgrzany czulem ze ciagnie lecz gdy sie rozgrzał problem powrocił. Jest jakis sposob by sprawdzic ta gruche bo moze ona juz jest na wykonczeniu. A moze kupic ten sprzet i bedzie wszystko jasne http://allegro.pl/show_item.php?item=30 … 00be2ff62.
Ostatnio edytowany przez skrecik1991 (2013-02-08 13:11:29)
Offline
Zauważyłem tez ze turbo dziala dopiero wtedy gdy poruszam sztanga. Przykładowo przed wyjazdem z domu poruszalem sztanga kilka razy i turbo dziala po dojechaniu do skrzyzowania znow nie dziala zatrzymalem sie zgasilem silnik( zgasilem by skasowac blad poniewaz n&% juz nie ciagnał) poruszalem sztanga i znow dziala ale tylko przez chwile. Juz nie mam pomysłow, wydaje mi sie ze zawór N75 jest wykonczony lub grucha.Dodam ze gdy ciagne ustami wezyk od gruchy to ona nawet nie drgnie. I jeszcze jedno pytanie na zaworze n75 na wolnych obrotach mam - 0.6 po dodaniu gazu 3-4 tys cisnienie skacze od -0.2 do -0.5.
Offline
Witam
Gruszka ktora była w VW wygladała tak http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9dd … 14dff.html . Po wymianie auto odzyskało moc której wczesniej nie było. Dzieki wszystkim za pomoc
Pozdrawiam
Ostatnio edytowany przez skrecik1991 (2013-02-14 20:55:55)
Offline
witam,ja mam taki przypadek ze przy jezdzie 40km zaczyna gwizdac czasami przy 80km/h wciskam gaz i obruty staja w miejscu dopiero po chwili zalapuje,a przy jezdzie 120km/h ciezko wycisnąć więcej,proszę o pomoc,czyżby końcówka turba,sprawdzali na vagu i gosciu powiedzial mi ze jest przekroczone podcisnienie na turbinie,moze ktos pomoze?
Offline
Witajcie co do turbiny to powiem wam tak, dzis postanowiłem zerknąć troszke do niej tzn miałem ją wyciągać.
Postanowiłem jeszcze raz sprawdzić a dokładnie wymienic wszystkie wezyki:) i okazało się ze wezyk idacy do gruszki był uszkodzony wymieniełem i nie to auto
Więc gdy wam sie turbina odłącza to sprawdzajcie sobie wezyki( jezeli juz sa stare to lepiej wymiana jest sie pewnym) pozniej zaworki i dopiero pozniej turbo jezeli wam wogole sie nie załącza warto sprawdzić 4 bezpieczniki od silnika z własnego dawnego doswiadczenia
Zobacze jutro dokładnie bo narazie bardzo ładnie przyspiesza lepiej niż przedtem i ładnie gwizda, jutro sprobuje przekroczyc 120/h i zobacze czy wpadnie w noutflat mysle ze juz bedzie wszystko ok
Offline
tez sprawdz wezyki:) pozniej zaworki i pisz co dalej ( sprawdzaj dokładnie najlepiej wyciagaj po jednym i jedna strona pod kompresor a druga strone przytrzymaj palcami zeby nie uciekało i dmuchnij zobaczysz czy ucieka ... jak dobry to nastepny
ps. ja własnie tak sprawdzałem i sie dowiesz o najmniejszej
Offline
w nouflat wpada wtedy gdy turbina ma jakis problem i nie moze dalej pracować i komputer to odczytuje i wyłącza turbo zeby sie nic nie spaliło i zepsuło takie cus
Offline
W wnioskując z twoich po przednich postów przeczyszczenie powinno pomóc .
Offline
Turbina może być w dobrym stanie mechanicznym, tylko po prostu zawalona syfem.
Jak nie ma luzów, to lepiej chyba wydać 300zł na czyszczenie i cieszyć się jazdą dalej.
Offline
tzn ja tez miałem czyscic i robic sobie sam, ale okazało sie ze był wezyk szczelony:) i wymieniłem .. nie to auto zero resetu i wg
PODMIEN ZAWORKI I SPRAWDZ JEZELI BEDZIE OK NA PODMIENIONYM TO ZNACZY ZE DO WYMIANY ZAWORKI :d SPRAWDZ!!!
Offline
Witam
Z ciekawosci zrobilem logi dynamiczne turbiny moze ktos zerknac i zobaczyc czy dobrze jest ustawiona gruszka http://vaglog.rtnet.pl/skrecik1991_115800.html
Offline
Kolego daniel_mm podmieniałem zaworki, sprawdzałem wężyki i nic. Przy 120 również mi zawieszał, a po czyszczeniu pomogło jak ręką odjął. Jeśli masz dobrego magika to powinien luknąć i stwierdzić czy warto czyścić turbinke czy oddać do regeneracji. Jaki masz silnik w swoim aucie???
Offline
66 kw,dzisiaj bujał mi sie tylko do 100km/h i dalej nie idzie,wlasnie nie wiem gdzi go oddac bo pewnie mi na sciemniaja i skroją mega:(kolega tez mi mowil zeby dac do oczyszczenia najpierw,ile za to moga skroic?
Offline
Szczecin,rozmawialem przed chwila z mechanikiem i powiedzial mi ze w 66kw nie czysci sie turbiny tylko w 110 konnych i mozliwe ze gruszka do wymiany ale kiedys powiedzial ze mieli przypadek ze szukali przy turbo a wtryski slabo dawaly ale w to mi sie nie chce wierzyc,na srode kazal mi przyjechac na diagnostyke.
Offline