Golf 4 Klub Polska
Witam jestem od paru dni posiadaczem golfika z tdi 115 koni silnik AJM. mam taki problem może to być drobnostka ale chce porady od was posiadaczy podobnych silników.
Problem polega na tym że z rana gdy odpalam silnik np dzisiaj ok 0 stopni to za pierwszym razem nie odpalił a wskazówka od obrotomierza skoczyła do końca i komputer przygasł.Za drugim razem odpalił ale wskazówka też podskoczyła i zakopcił troche i silnik miał dziwne drgania
i dymił na biało aż sie nie zagrzał jak sie zagrzał to dymka nie puszcza i chodzi równo i odpala na dotyk. prosze o porade. dzisiaj jade go podpiąć pod kompa.
Offline
Drganiami silnika i dymem się nie przejmuj- normalne zjawisko bo jest zimny.
Pompo wtryskiwacze jak np jest -20 mrozu to będzie rzucał silnikiem jakbyś szklanki w środku tłukł. Musi wtedy sam sobie pochodzić i się rozgrzać. On dodaje wówczas sam obroty do ok. 1050 i jak stopniowo opadną do 940 to możesz pomalutku jechać ale dopóki, dopóty się nie zagrzeje do co najmniej 60 stopni.
sewi00 napisał:
a wskazówka od obrotomierza skoczyła do końca i komputer przygasł.Za drugim razem odpalił ale wskazówka też podskoczyła i zakopcił troche
Gorzej martwić cię powinny obroty na jakie wskakuje przy pierwszym uruchomieniu. Najprościej podpiąć i zdiagnozować usterkę od strony elektroniki.
Ja bym stawiał na którąś pompkę. Ale na kompie Ci jej nie sprawdzi. Musiał by podpiąć kiedy silnik jest zimny kiedy on sam wskoczy na te obroty to wtedy wykażę, że jakaś pompka wychodzi poza zakres. Najprawdopodobniej to bo co da do silnika tak dużą dawkę na rozruch. Ale ręki nie dam uciąć. Można tylko dywagować.
Ostatnio edytowany przez kutacso (2013-02-15 20:00:41)
Offline
witaj na dzien dobry sprawdz swiece zarowe a jak sa dobre to odepnij czujnik temperatury co jest kolo skrzyni i wtedy odpal ale musi silnik byc zimny najlepiej rano a jak nie to pod komputer podjedz cos moze pokaze
Offline
pierwsze zrób pomiar dawek na pompowtryski,kłaniają się też same uszczelniacze być może???,temat podobny do mojego problemu,jeśli więcej chcesz wiedzieć to napisz na PW. testów trochę przeprowadzałem...
http://golf4.pun.pl/viewtopic.php?id=2900
Offline
Witam ponownie wczoraj podpiołem kompa i pokazało że przepływomierz ma miec w nornie ok 240 a miał ponad 500. i rozrząd jest przestawiony komuś sie nie chciało go idealnie ustawić. teraz nie wiem jaki kupić ten przepływomierz czy nowy czy używke.???????
Offline
Z używką nigdy nie wiesz na jaki trafisz, może być w podobnym stanie jak twój.
Offline
zalezy ile kasy masz moze sprobuj uzuwke kupic:) byc moze ze bedzie chodzic długo co do paska to lepiej odrazu jechac do mechanika bo moze nie byc za ciekawie:( pewnie słabszy jest?
Offline