Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

Ogłoszenie


#1 2013-03-02 17:06:06

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Jak w temacie.

16491   P0107   Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Low Input

Zapala się check engine po ok. 5 min jazdy. Auto jedzie normalnie - nie ma objawów niczego.

Gdzie szukać przyczyny ?
Jakiś czujnik ?




edit: częściowo znalazłem tłumaczenie:


Czujnik podciśnienia w systemie wtrysku benzyny lub czujnik bar. Niskie ciśnienie wejściowe.



Gdzie to ? Co to ? I czym to grozi ?

Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-02 17:18:04)

Offline

 

#2 2013-03-02 17:20:09

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

tylko ci przetłumaczę ale nic więcej sory, nie chcę  cię błędnie poprowadzić??? 
P0107 . Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym MAP ( G 71) - niskie napięcie.
16491. Czujnik MAP lub BARO- niskie napięcie.

Offline

 

#3 2013-03-02 17:25:10

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Ok dziękuję.

Znalazłem fotki i tego czujnika MAP i BARO.
I teraz pytanie, jak sprawdzić, który to z nich jest wadliwy ?

Jeden jest na rurze dolotu a drugi w ECU.
Nie chciałbym losowo wymieniać.
Jest jakaś możliwość sprawdzenia, który daje za niskie napięcie ?

Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-02 17:37:19)

Offline

 

#4 2013-03-02 17:36:33

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Offline

 

#5 2013-03-02 17:38:53

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Dziękuję ponownie.

Zastanawiam się, czy może jakbym jakimś "kontaktem" spsikał wtyczkę tego co jest na dolocie to czy to może pomóc ?
Bo zaszkodzić chyba nie zaszkodzi prawda ?

Offline

 

#6 2013-03-02 17:45:30

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

absolutnie nie zaszkodzi, wręcz spróbuj...

Offline

 

#7 2013-03-02 17:46:50

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Dzięki za pomoc.
Trochę mi się rozjaśniło.

Czujnik MAP to u mnie pomiedzy 300-400 zł.

Oby to było tylko to. Ale najpierw zpsikam.


pozdrawiam !

Offline

 

#8 2013-03-02 17:53:40

 maniek

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

Zarejestrowany: 2011-07-01
Posty: 2968
Punktów :   137 
Silnik :: mk4 1.9TDI AHF/mk5 1.9TDI BKC
Moc [KM] :: mk4 110 KM / mk5 PLUS 105 KM
Rok :: mk4 1999 / mk5 PLUS 2005
Imię :: Mariusz

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

OK, Sprawdź , również pozdrawiam...

Offline

 

#9 2013-03-03 17:31:32

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Kurczy myślałem, że to co jest na wężu przy przepływomierzu to jest sensor MAP. A to jest MAF.

Tu jest temat trochę niżej opisany, jak go sprawdzić. http://forum.vw-passat.pl/threads/1764- … -Brak-mocy

U mnie jest on ok.

Nadal nie wiem gdzie szukać sensora MAP
Gdzieś na kolektorze ?

Może mógłby mi ktoś sprawdzić w progr. serw.: nr VW 036 906 051 F


takie coś: http://www.autocarspare.com/catalog/pre … 6051f.html

Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-03 17:40:35)

Offline

 

#10 2013-03-03 23:00:48

 Kajor

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961052.gif

7297054
Skąd: Łódź
Zarejestrowany: 2011-05-18
Posty: 2140
Punktów :   86 
Silnik :: 2.8
Imię :: Kajetan

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

MAP powinien być włożony/wkręcony gdzieś w kolektor dolotowy.


Koła wystarczą cztery. Cylindrów musi być sześć.

Offline

 

#11 2013-03-05 09:26:02

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Sytuacja wygląda następująco:

1. MAP czujnik jest jakby nad kolektorem dolotowym, wisi nad nim, a z kolektorem łączy go wężyk.
2. Wymieniłem ten czujnik: okazało sie, że w nowym jest jakby taki drucik topikowy, którego w starym nie było (została po nim dziura).

I teraz co jest najciekawsze:

1. Auto jest żwawsze - lepiej reaguje na gaz, nie jest gumowate (znalazłem na forach ameryk. że właśnie m.in. gumowatość się pojawia).
2. Zrobiłem 10 km jazd testowych różnym tempem - nie zapalił się "check engine".
    Sprawdziłem błędy na przekręconym zapłonie i ZERO BŁĘDÓW.
    Ale co ciekawe na odpalonym aucie pokazuje dalej ten błąd. Możliwe, że mój program jest za słaby na niego, żeby go dobrze wykasować ?


UPDATE:
zapaliło się ponownie po 20 km, auto znowu jest gumowate.

Czy możliwe, że komp "nie widzi" nowego czujnika i potrzebna jest ADAPTACJA ?

Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-05 16:54:03)

Offline

 

#12 2013-03-06 12:23:01

 Sąsiad

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Wrocław
Zarejestrowany: 2011-06-17
Posty: 123
Punktów :   
Silnik :: 1600 FSI
Moc [KM] :: 110
Rok :: 2002 Highline 3dr.

Re: Prośba o przetłumaczenie błędu i analizę: 16491.........

Wszystko jest już jasne.

Padł czujnik MAP, ale nie ten, który wymieniłem.
Okazuje się, że w FSI są 2. Jeden podaje ciśnienie do pompy ham.
Drugi jest na dole silnika, na kolektorze, ukryty częściowo pod osłoną rozrządu.

Oznaczeniami różnią się tyle, że na jednym jest literka G, a na drugim F (a nie jak powiedział pan w Fota-cie "to ten jest po prostu nowszy"


Nie miałem szans go dojrzeć z góry tego dolnego czujnika.

Poza tym wszystko było mocno zaśniedziałe, zalane wodą. Takie umiejscowienie, że aż prosi się o awarię.

Czekam teraz na auto.
Sam nie poradziłem niestety z tematem. Brak podnośnika i wolnego czasu



Może post zostanie dla potomności.


16491   P0107   Manifold Abs.Pressure or Bar.Pressure Low Input

Ten błąd oznacza problemy z dawkowaniem powietrza.
Zanim wymieni się czujnik (MAP), warto sprawdzić, czy jest do niego prawidłowe napięcie (powinno być ok. 5V), sprawdzić wszystkie węże czy nie są uszkodzone i nie wpada lewe powietrze i dopiero potem czujnik jest podejrzany.

Ostatnio edytowany przez Sąsiad (2013-03-06 12:23:50)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora