Golf 4 Klub Polska
Witam,
problem wygląda tak:
sierpień 2012 - pierwsze szarpania przy niższych obrotach
wrzesień 2012 - auto ewidentnie nagle zaczyna jechać na trzy gary (wymiana świec na nowe bosch i przewodów również na bosch) - co dziwne jedna świeca całkowicie uszkodzona (zszedł z niej izolator) i przewód od tej świecy również przypalony - po wymianie ok
luty 2013 - ponowne szarpania i auto znów zaczyna palić na trzy gary (znów uszkodzona świeca i przewód na niej przegrzany) - narazie wymiana świec pomogła ale mimo to są delikatne szarpnięcia i silnik szarpie na niższych obrotach jadąc ze stałą szybkością
co może powodować te problemy?
Cewka? Moduł? - bo coś musi uszkadzać te świece i przewody...
Dodam że pod VAGiem brak jakich kolwiek błędów...
Do tego przepustnica wymieniona na nowy oryginał i zrobiona adaptacja, czyszczony maks sensor - obroty przestały falować, przestał wybijać nastawnik przepustnicy w błędach, ale dalej te szarpnięcia, jakby chwilowe przerwy na którymś garze...
Pomóżcie bo mechanicy twierdzą że jest ok, pomimo tego że ja widzę że nie jest...
Ostatnio edytowany przez Fifty (2013-03-12 20:32:54)
Offline
odświeżam pytanie...
Offline
???
Offline
niech ci Mechanik zestawi rozrzad na nowo a jak nie pomoze to czujnik obrotow walu korbowego podmieni bo juz sporo zrobiles a cewke podkladles juz?
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
no cewki jeszcze nie ruszałem i z tego co słyszałem to może być sytuacja że po nagrzaniu ma ona przebicie, bo zaczyna szarpać dopiero jak sielnik się nagrzeje, a na zimnym problemu nie ma...
Offline
Zmień tego gównianego Boscha na NGK i kable Beru i wtedy sprawdź.
"Kable Boscha wyrzucam do kosza" :-P
Offline
no świece mam już kolejne tym razem NGK od jakichś dwóch tygodni i jest lepiej ale nadal jeśli się jedzie na stałych obrotach (czyli nie przyspieszamy i nie zwalniamy) to są szarpania tak jakby raz na trzy a raz na cztery palił i to jest co jakiś czas taka sekundowa przerwa... nie wim czy w ciemno decydować się jeszcze na cewkę...
słyszałem o takim czymś że może się zdarzyć że są takie chwilowe przebicia na cewce i występuje wtedy tzw jak pamiętam "wypadanie zapłonu", i sam nie wiem czy czepiać się cewki bo nie dość że w ciemno to nie jest tania i nie wiadomo czy to coś da...
Ostatnio edytowany przez Fifty (2013-03-27 09:28:37)
Offline
Witam ,
Działo mi się to samo w 1.6 sr odłączyłem akumulator 2 razy i sterownik sam sie zaadaptował. bo nie moge zrobić adaptacji VAGiem poniewaz po połączeniu moge tylko czytać błędy. wie ktoś co to może być?.
problem szarpania po tej operacji ustał.
Offline
no nic, wymieniłem cewkę zapłonową na nową Beru, zobaczymy efekty po tej operacji
Offline
czujnik położenia wału albo katalizator sprawdz moze zapchany kumpel miałto w astrze
Offline
hm a więc cewka wymieniona na nową Beru i... trochę lepiej, ale... jadąc przykładowo wolno drugim biegiem i mając 1800obr/min obroty nagle spadają na sekundę i wracają spowrotem, auto po prostu szarpie... na luzie jeśli dodam np do wartości 1600 - 1800 obr to po chwili auto jakby się zadławia, obroty spadają na dwie sekundy do 900 i wracają spowrotem,
więc mam pytanie: co jeszcze może być?
cewka, przewody i świece wymienione, przepustnica też + adaptacja (może z adaptacją coś nie halo?)
Ogólnie na kompie czysto jeśli chodzi o błędy, sam już nie mam pomysłów...
Offline
hm no więc może ten czujnik położenia wału bo katalizator został już dawno dawno temu usunięty bo był już zniszczony i od kilku lat go nie ma.
Zauważyłem ostatnio że na wydechu są jakieś przedmuchy z przodu, czy możliwe aby sombda świrowała?
Offline