Golf 4 Klub Polska
Dziś przeglądałem trochę silnik i patrzyłem wycieki i pocenie się.
Od frontu silnik suchy ale gdy zajrzałem od strony kolektora to masakra sporo oleju w pewnych miejscach i na niektórych elemntach widać jakby olej chlapał takie zacieki. Wsadziłem telefon tam i zrobiłem fotkę może zdjęcie nie zbyt wyraźne ale widać jak olej po jednej rurce się sączy pomożecie zdjagnozwać problem i co zrobić w tej sytuacji?
Offline
od strony rozrządu tuż nad kolektorem ta rurka jest aluminiowa i chyba idzie do EGR bo pod nim strasznie mokro .. Jelśi to EGR da się samemu zrobić ?
Offline
a słyszałem że czasem jest jakiś wyciek do turbo lub odwrotnie co może spowodować zapalnie sie auta lub zapiłowanie silnika da się to spawdzić czy nic się nie dzieje? A zawór podejdzie od innych silników TDI?
Offline
co do zaworu to lepiej go osunąć i wstawić to http://allegro.pl/zaslepka-egr-flansza- … 39310.html.
Offline
zrobić przelot taki? a nic się nie stanie jak coś takiego się zrobi nie będzie to źle wpływać na silnik i jego moc?
Offline
tylko że ten przelot to akurat do pompowtryka jest to byś musiał kolekto zmienić.
Załóż sobie nowy zawór i nie cuduj bo ten przelot koni nie doda a będzie idiotycznie wyglądał.
Po za tym jak wywalisz egr czyli te całą klapę gaszącą to nie zgasisz silnika jak ci się oleju opije przez odmę lub turbinkę.
Ja mam bezpieczniejszy sposób. W tedy masz klapę gaszącą a ominiesz EGR. Jak się zdecydujesz to napisz do mnie.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
leon9022 nie słuchaj bo głupoty Ci strasznie piszą. EGR masz sprawny, puszcza olej bo NIE POWINNO BYĆ W NIM OLEJU. Ten olej jest z turbiny żeby pozbyć sie tego oleju trzeba oddać turbinę do regeneracji (każde turbo puszcza trochę oleju) Jak dużo masz tego oleju sprawdzisz zdejmując wąż wychodzący z IC przy prawym przednim kole
Offline
Każda turbina puszcza olej nowa i regenerowana jest niemożliwością uszczelnić jej tak żeby nie puszczała.
A jak EGR puścił bo oring w OŚce EGRu jest twardy od temperatury to nawet regeneracja dobrej turbiny na dobrą nic nie da.
Więc nie pisz głupot ;p
A jeżeli już o ten olej chodzi to gromadzi on się w intercoolerze a nie w przepustnicy.
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-03-28 17:42:37)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
zrób ten egr jak Ci napisałem i nic ci się nie zapiłuje. A co do oleju to on się zbiera przez tysiące km.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon ty to już koledze kazałeś dobry zawór wymieniać po co leczyć skutki jak trzeba wyleczyć przyczynę. Problemem nie jest to że EGR jest w oleju tylko czemu do EGR TRAFIA TEN OLEJ (którego nie powinno tam być) a trafia z turbiny. Racja każde turbo puszcza trochę oleju dlatego mówię żeby zdjąć przewód od IC dzięki czemu po ilości oleju będzie można ocenić jak bardzo turbo puszcza i czy powinno iść już do regeneracji. Tyle teorii a teraz powiem co trzeba zrobić wymyć dokładnie EGR przewody i IC z oleju założyć i jeździć szczęśliwym
Offline
Zrób jak radzi kolega a niedługo znowu założysz ten sam temat ;p
Powodzenia
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon kurcze chłopie nie masz pojęcia co piszesz i sie będziesz wymądrzał. Najpierw kazałeś leon9022 wymienić EGR post dalej piszesz już żeby wymienił tylko oring. Ok leon9022 posłuchał twojej wyśmienitej rady kupił nowy EGR i nowy oring wydał 150zł zakłada wszystko i jest SUKCES EGR SIE NIE POCI ale co dalej? Ten olej cały czas w nim jest tyle że EGR jest doszczelniony i nie wypływa z niego olej, wiec co sie dalej dzieje? Brudny olej który przeleciał pół układu idzie dalej przez EGR trafia do kolektora ssącego i trafia nam z powrotem do silnika w miejscu gdzie powinno być samo powietrze jest i olej, który zostaje spalany, efekt: auto zaczyna kopcić, odkłada sie nagar na tłokach same plusy powiedziałem co miałem powiedzieć kończę ten temat
Offline
Witam . Jestem nowy na forum więc za błędy przepraszam . Umieszczam Foty może wy mi powiecie co może być .Cieknie olej coraz bardziej jak widać https://picasaweb.google.com/1008701771 … 7983801074 . Zimeringi wymienione , uszczelka pokrywy zaworów również . Nikt nie wie co może być . Może wy spotkaliście się z takowym problemem. Z góry dziękuję za pomoc .
Offline
I tak dla ścisłości to od strony rozrządu ,to co widać na zdjęciu cieknie tak jak by z pod obudowy rozrządu ...
Offline
Witam!
Od niedawna jestem szczęśliwym posiadaczem vw golf mk4, 1.9 tdi (90KM), kod silnika ALH. I jak większość zgromadzonych tu użytkowników mam kłopot z zaworem EGR. Jednak w moim przypadku to nie jest wyciek oleju z zaworu, tylko można to określić jako plucie/ rzyganie olejem, a intensywność zależy od tego jak bardzo dostanie "wygar". w związku z tym proszę o poradę, czy to pierwsze oznaki, że turbo należy oddać do regeneracji czy wystarczy tylko wymiana EGR'a? Dodam jeszcze, że po przejechaniu 1800 km zauwżyłem ubytekoleju ok. 2 mm na bagnecie pomiarowym( Castrol 5W-40). Mimo tego ubytku autko nie kopci i jest dynamiczne. Proszę o fachową poradę jak rozwiązać ten problem. Przebieg autka to 228000 km.
Offline