Golf 4 Klub Polska
Witam. Posiadam tą dość wadliwą jednostkę (a przynajmniej egzemplarz). Mam problem z wolnymi obrotami. Falują pomiedzy 600 a 900 a na zimnym silniku nie trzymają wcale, samochód gaśnie i trzeba dociskać gaz w oczekiwaniu aż się zagrzeje. Stało się to z dnia na dzień. przy nawet dużych mrozach było ok a teraz bez różnicy na temperaturę cały czas źle.
W ostatnim czasie wymieniałem: pierścienie, panewki, remonto głowicy, zaworów, nowe gniazda, uszczelka pod głowicą, filtr paliwa, świece, przewody.
Zauważyłem też że jeśli obroty trzymają się na poziomie ok 750 to po włączeniu wentylatora w środku i świateł mijania spadają do 600.
Jeśli chodzi o samą jazdę silnik ma normalną moc, ale postanowiłem go rozpędzić do maksimum i tu moje zdziwienie bo złapałem ok 148km/h (do 150 nie doszło) i samochód nie miał siły rozpędzić się dalej (przy wyłączonej klimie).
Pomóżcie od czego powinienem zacząć aby zdiagnozować problem i go wyeliminować z pod mojej maski (nie jestem mechanikiem a bardziej laikiem który o czymś tam trochę poczytał).
Założyłem nowy wątek bo każdy przypadek jest nieco inny i chciałbym abyście pomogli mi z moim:)
Dziękuję serdecznie za pomoc
P.S.
Kajor i Maniek liczę na Wasze cenne rady bo widać po wypowiedziach na forum że wiedzy macie baaardzo dużo
Offline
Diagnoza Vagiem musi być.
Może być Hall, przepływka (ale 1.4 chyba nie ma), czujnik wału... No wszystko. Bez podpięcia do kompa się nie dowiesz.
Offline
Fifty napisał:
Witam. Posiadam tą dość wadliwą jednostkę (a przynajmniej egzemplarz).
Nie są wadliwe. Tylko co się spodziewać przy 1.4 gdy się jeździ na gazie lub gdy się żyłuje. Dodatkowo to powszechny model dla tego w statystykach wychodzi na awaryjną jednostkę.
Offline
no ja niestety nie mam dobrych przeżyć z tą jednostką (zjadała olej, była już i zamarznięta odma, było falowanie obrotów między 1900 a 2400, a teraz nowy problem).
W czwartek rano odstawiam do elektronika i zobaczymy co powie i czy w ogóle pod VAGiem coś znajdzie.
Offline
a więc błąd pokazał się jako: "nastawnik przepustnicy", mechanik stwierdził że jest ona do wymiany. Właściciel przyszedł i powiedział żeby jeszcze uderzył ją młotkiem bo być może szczotki się zawiesiły lub żeby potraktować ją plusem (prądem).
Na początek uderzył dwa razy kluczem nasadowym i problem jak ręką odjął, wszystko jest ok i błąd przepustnicy przestał wyskakiwać.
Offline
a mam jeszcze pytanie, czy przepustnica jest rozbieralna i czy istnieje możliwość jej naprawy (jakaś regeneracja) bo jak zauważyłem są na niej śruby i coś tam się po rozkręcać da.
To jest taki model przepustnicy:
http://allegro.pl/przepustnica-vw-golf- … 75751.html
Offline
nie wiem jak u was te przepustnice sie brudza ja jezdze 3 lata 80 tys km zrobilem i tam nic nie czyszczone i chodzi jak igiełka
Offline
no ja mam zrobione 70tys i nic nie zaglądane do dziś do niej było. Zastanawia mnie temat taki, że skoro zawieszają się w niej jakieś szczotki to czy jest to element wymienny w niej?
Offline
Witam. podepnę sie pod temat ,bo mam podobny problem z moim golfikiem. Jednostka 1.4 16V AKQ przepustnica na linke. problem tkwi w obrotach na rozgrzanym silniku,faluja pomiedzy 850-900. i szarpie gdy probuje osignac stala predkosc na 2,3 czasami na 4 biegu nie rowno pracuje silnik. rano gdy odpale chodzi rowno,nie faluje,nie szarpie
Offline
dodam,ze byl podpinany pad vag i pokazało takie błedy: czujnik polozenia przepustnicy G69 i G88 Przerwa/zwarcie z plusem - sporadyczny. Czujnik obrotow silnika G28 brak sygnału - sporadyczny. Nastawnik przepustnicy V60 zwarcie z plusem - sporadyczny. mechanik zalecil wymiane przepustnicy ,zostala wymieniona oraz skasowane błedy i nic nie pomogło a błedów teraz nie pokazuje..;/
Offline
David miałem te same błędy co Ty... Wymiana przepustnicy i śmiga:) Kupiłem używkę Vdo i nie pakowałem się w żadne zamienniki. Falowanie obrotów i gaśnięcie na biegu jałowym w moim przypadku rozwiązała wymiana czujnika temperatury płynu.
Pozdrawiam
Offline
słuchaj pisałem wyzej ,ze wymieniłem przepustnice i tez kupiłem uzywke ,wymieniłem tez czujnik temp płynu i nic to nie dało......zadnej poprawy ;/
Ostatnio edytowany przez David23 (2013-02-21 15:31:09)
Offline
Jak teraz podepniesz pod komputer to jakie masz błędy?
- - -
Może warto pojechac to pożądnego warsztatu i poprostu powiedzieć żeby to naprawili, niech oni się martwią.
Przecież jak idziesz do lekarz to on ma postawić diagnoze a nie pacjent.
Offline
bylem wlasnie u takiego mechanika i mial zobaczyc co jest i nie zrobil a skasował. w przyszlym tyg. umowilem sie do takiego magika moze on cos poradzi.
ostatnio jak podpinalem to nie bylo wogole błedów.
Offline
Witam. bylem z golfina na kompie i wyskoczyly dwa błedy = czujnik położenia wału korbowego G28 oraz zaworek filtra węglowego. w czwartek lub piatek montuje czujnik i zaworek zobaczymy co bedzie...
Offline
witam. Panowie powiedzcie mi taka rzecz czy przy wymianie czujnika polozenia wału G28 trzeba ustawiac cos na kompie.???? bo wymieniłem na nowy a kupilem w serwisie i nie chce odpalic, ma duzo za wczesny zapłon....;/
Offline
witam ponownie,wymienilem ten czujnik g28 na nowy i byly kasowane błedy nic nie wywala ,ale jest tylko troche lepiej.........;/ macie moze jakies pomysly co moze jeszcze byc? czy po prostu te silniki tak maja....
Offline
chodzi praktycznie tak samo jak chodzil,zadnych błedów juz nie pokazuje,na kompie pokazuje falowania obrotów 740 do 850 i tak skacza,tylko na rozgzranym silniku...pomozcie:( co moze jeszcze byc..
Offline
czujnnik temmperatury cieczy, sonda lambda, lewe powietrze (dziurawa odma),brudna przepustnica plus adaptacja jej. sprrawdz te rzeczy
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Jeszcze zobacz czy nie masz dziurawego przewodu z Vacum pompy do serwa bo przez do będzie sondę wywalało jak wyskakuje Ci jakikolwiek błąd. Czujnik temp taki niebieski z kwadratową 4-ro pinową kostką.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline