Golf 4 Klub Polska

Golf 4 Klub Polska

  • Nie jesteś zalogowany.

Ogłoszenie


#1 2011-03-17 01:55:14

bobik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 5
Punktów :   

dodajesz gazu a on wyje

Witam jeszcze raz.  moja 4 ma problem przy dodawaniu gazu wyje, świszczy - ale dopiero od 1800, 1900 obrotów i nie jest to przepiękny świst zdrowej turbiny. ma 300 tys. przebiegu przy 150 tys. była regenerowana turbina nawalił zawór chyba N72 odpowiadający za dopływ powietrza (klapka się nie domykała) ale wtedy stracił moc. Czy teraz to też może być związane z turbo.

Offline

 

#2 2011-03-17 02:00:11

bobik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 5
Punktów :   

Re: dodajesz gazu a on wyje

Mam jeszcze jeden problem z którym jeżdżę około 2 lat mianowicie na jałowym biegu jak odpalam, jak stoję na światłach słychać metaliczne stuki z silnika ALE nie jest to regułą - raz słychać, raz nie słychać, raz mocniej, raz słabiej. co jest grane ?

Offline

 

#3 2011-03-17 07:11:49

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: dodajesz gazu a on wyje

Po pierwsze jak  turbina świszczy to nie jest dobra oznaka.... nie ciesz  się że świszczy.....  Czy była  pełna regeneracja  turbiny czy była czyszczona.... jak  czyszczona to  znam przypadki gdzie po czyszczeniu jeszcze szybciej syf osiada na kierownicy turbiny... N72 nie zamyka klapki tylko  daje ciśnienie do kierownicy turbiny. N18 otwierz klapkę zaworu EGR... I moje pytanie.... jak ze sprzęgłem.... dla mnie to dwumas i sprzęgło a na luzie  wali ci łozysko oporowe w zestawie  sprzęgła


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#4 2011-03-17 20:00:30

bobik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 5
Punktów :   

Re: dodajesz gazu a on wyje

Dzisiaj byłem u takich magików okazało się, że zawór EGR jest walnięty. Czy ten zawór może być przyczyną świszczenia i co się jeszcze okazało spadku mocy ? Możliwe, że pomyliłem N72 z N18, co do regeneracji turbiny raczej była pełna. Co do sprzęgła mam rozumieć, że czeka mnie wymiana całego z osprzętem.

Offline

 

#5 2011-03-17 22:46:48

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: dodajesz gazu a on wyje

Zawór Egr wpuszcza spaliny do kolektora dolotowego i wpuszcza syf do komory spalania... Ja się przymierzam do zaślepienia EGR-a lub wyłączenia go w kompie... Ponoć wtedy jest troszkę przyrost mocy ale minimalnie.  Jak coś  świszczy i nie ma mocy to sprawdź węże podciśnienia może któryś jest przetarty. Co do sprzęgła to nie czekaj tylko sprawdż i wymień puki masz cały dwumas .


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#6 2011-03-17 23:16:27

bobik

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 5
Punktów :   

Re: dodajesz gazu a on wyje

Dzięki stary za info - dam znać czy pomogło.  Firma SACHS, VALEO, LUK, HART, BORG&BECK - który dobry ?

Offline

 

#7 2011-03-18 07:02:26

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: dodajesz gazu a on wyje

LUK robi dobrą niższą pułke , valeo robi wyższą , hart robi ostatnio tarcze i klocki i nie wiem czy ok bo od niedawna widuje

Valeo produkuje tez ori częsci do produkcji samochodów lukas również , np lukas czyli LUK robi pompy wtryskowe dla silników renaulta np do f8q ( kango )

Valeo robi dobre sprzęgła , wahacze itd

ogółem nie ma normy  ,  robią lepsze jedne czesci a inne gorsze , np  najlepsze tarcze robi bremo , a klocki ferrodo wiec zestawy się miesza i jest to już norma

co do EGR to jesli mieszanka jest prawidłowa to syfu żadnego byc nie powinno bo całość się wypala razem z syfem ale raczej nie wielu z nas używa analizatora spalin"



ZASLEPIENIE EGR DAJE Tyle co wycięcie katalizatora - czyli nic jesli jest sprawny , zaś gdy jest nie sprawny to oddaje to co zabrał
poprzez swoją usterke , ale oczywiscie brak egr = lepsza higiena silnika , szczególnie gdy silnik ma juz nawalone np 500 tyś KM i spala olej wtedy róznice powinny być spore ale recyrkulacje tez dzielimy na wewnętrzną i zewnętrzną i kazdy system dziala deczko inaczej , lepiej lub gorzej , dla mnie jedynak nie ma większego sensu stosowanie EGR to dobre jedynie jako bajer że auto bardziej ekologiczne tak samo jak oleje 5w30 i 0w30 stosuje się je jedynie dlatego ze są z roslin i ich spalanie mniej niszczy środowisko innch plusów nie ma a wlasciwosci maja smieszne , co prawda mozna auto odpalac przy -40 ale za to jaka lepkosc ma taki olej przy 150 stopniach skoro juz przy 30 jest prawie jak woda ...

Ostatnio edytowany przez x50sr (2011-03-18 07:09:45)

Offline

 

#8 2011-03-18 10:23:01

 SzymonBDG

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961017.gif

Skąd: Bydgoszcz
Zarejestrowany: 2011-01-30
Posty: 14
Punktów :   
Silnik :: 1.9 TDI
Moc [KM] :: 90 KM
Rok :: 1999/2000
Imię :: Szymon

Re: dodajesz gazu a on wyje

Witam!
Ja mam pytanie odnośnie jednego z wpisów. Kolega napisał, ze turbinka nie powinna świszczeć. Mam 3 autko z turbiną i 3 świszcze... Delikatnie, ledwo słyszalne ale zawsze. Dodam, że moja turbinka w sobotę przeszła czyszczenie i znajomy mechanik powiedział, że jest jak nówka. Dlatego pytam jak jest z tym świszczeniem??
Pozdrawiam

Offline

 

#9 2011-03-18 13:27:37

 hyper74

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961004.gif

Skąd: ŁÓDŹ [ELxxxxx]
Zarejestrowany: 2010-03-19
Posty: 605
Punktów :   15 
Silnik :: 1.9TDI AXR i 1,8T APU
Moc [KM] :: 101Km i 125 Km
Rok :: 2003 i 1999
Imię :: Krzychu

Re: dodajesz gazu a on wyje

Delikatnie i ledwie słyszalne.... ja nie mam kata i słyszę trochę lepiej....


Nie jeździj szybciej.... niż twój anioł stróż potrafi latać....
http://img593.imageshack.us/img593/8923/looksirdubs.jpg

Uploaded with ImageShack.us

Offline

 

#10 2011-03-20 20:47:17

x50sr

http://www.golf4.pun.pl/_fora/golf4/gallery/2_1422961035.gif

Zarejestrowany: 2010-09-08
Posty: 497
Punktów :   
Silnik :: BVR
Moc [KM] :: do pomiaru
Rok :: 2005-silnik

Re: dodajesz gazu a on wyje

praca turbiny jak najbardziej jest słyszalna , to normalne , ale gwizd , świst itd normą nie jest przy niewielkim doładowaniu . dziwne dzwięki oznaczają uszkodzenia , nieszczelnosci itd

turbo ma sprężać gazy , ale jesli jest świst to je gdzieś puszcza chyba że jest to mega wysilone turbo w furajach twin turbo 500km itd to ich obroty ( ilość ) sprawiaja że wydają wysokie dzwięki

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
czyszczenie kanalizacji Szczecin odchudzanie poznań okulary na rower Prawnik Poznań deviousangels.co.uk