Golf 4 Klub Polska
Witam
Niedługo czeka mnie wymiana sprzegła i zastanawiam się nad sztywne kołem zamachowym zamiast dwumasu. Czytałem pełono postów ale nikt nie wyraził swojej opini jako tester jednomasu. Czy ktos ma zainstalowane takie rozwiazanie w swoim golfie?? Czytałem że są drgania i źle to wpływa na skrzynie. Jaka jest prawda??
http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-sztywne- … 76287.html
Offline
no właśnie drogi nie mam kasy aż tyle i bardziej jestem skłonny za tym sztywnym kołem. A szukam opini użytkownika takiego koła bo wszyscy pisza wady i zalety ale nikt nie napisał że ma to zamontowane.
Offline
ja posiadam z w swoim golfie tzw. jednomas. został zmieniony przez poprzedniego właściciela.. w moim odczuciu nie jest aż tak wielka różnica jak to niektórzy mówią.. jeżeli masz pieniądze żeby wymienić na porządny dwumas to jak najbardziej ale tak jak piszesz że cięzko z kasą to nie masz się czego bać jeśli chodzi o jednomas.. ja jestem zadowolony i wiem że ten jednomas wytrzyma mi dłużej niż gdyby był założony dwumas
Offline
Offline
słuchaj ja ostatnio też miałem taki dylemat co założyć i pytałem się znajomego który prowadzi firmę która tuninguje fury i powiedział że za każdym razem jak robi diesle to wsadza jednomas bo dwumas długo nie wytrzyma przy podwyższonej mocy i musze ci powiedzieć że już nigdy nie założe do diesla dwumasu jeśli będzie można założyć jednomas. Nie słuchaj wcale innych że są takie drgania bo to wcale nie jest prawda, jak masz dwumas to jego zadaniem jest tłumić drgania a tarcza jest płaska bez sprężynek, a jak masz jednomas to tarcza sprzęgłowa ma tłumiki drgań czyli te sprężynki i tłumi drgania. Na twoim miejscu nawet bym się nie zastanawiał i zakładał jednomas
Offline
Offline
Witam. Ja mam TDI 90 KM, zmieniłem z dwumasu na zwykłe i naprawde nie odczułem żadnej różnicy. Zrobiłem już na sztywnym kole około 50 000 kilometrów i jest wszystko ok.
Offline
czyli nie tylko ja mam takie zdanie popieram kolegów wyżej
Offline
chodziło mi o te kolo http://allegro.pl/vw-golf-iii-passat-b4 … 10268.html
Offline
koledzy , ja w swoim 150KM ARL-u wymieniałem dokładnie rok temu cały komplet dwumasa sasch i już słyszę że się coś zaczyna tłuc jak gdzieś podjeżdzam na półsprzęgle czy jak pomalutku startując powoli puszczając spzęgło , to coś tam się już odzywa po głosie stwierdzając że już mu chyba dałem w palnik za mocno . Jest to możliwe że się po roku rozczepAŁO JUŻ ??? wyłożone ponad 2 tys zł. zakładał już ktoś do tak mocnego diesla sztywne koło ???
Offline
Przemula napisał:
koledzy , ja w swoim 150KM ARL-u wymieniałem dokładnie rok temu cały komplet dwumasa sasch i już słyszę że się coś zaczyna tłuc jak gdzieś podjeżdzam na półsprzęgle czy jak pomalutku startując powoli puszczając spzęgło , to coś tam się już odzywa po głosie stwierdzając że już mu chyba dałem w palnik za mocno . Jest to możliwe że się po roku rozczepAŁO JUŻ ??? wyłożone ponad 2 tys zł. zakładał już ktoś do tak mocnego diesla sztywne koło ???
zakładałem do swojego 1.9TDI 1O5KM LUKA zestaw, ale co tu kryć moment obrotowy masz spory kwestia czy dawałeś wycisk? montowałeś sam? oznaki kwalifikowały by się na łożysko oporowe? chyba że wada fabryczna...
natomiast zamiast dwumasy złożyć sztywne koło to są zdania podzielone,przytoczę przypadek z innego forum mk5
-"No niestety u mnie przez jednomase po przelataniu na 50 tys rozleciała się skrzynia, skrzynia w dobrym stanie plus wymiana wyszło praktycznie tyle samo co nowy dwumas, zero upalania, normalne traktowanie, myślę, że w moim konkretnym przypadku jednomas nie był opłacalny, sadze, że na dwumasie pod te 100 tys bym przejeździł."
-"Niech ktoś się też wypowie jak zrobi na jednomasie ponad 50 tys.w jakiej kondycji ma skrzynię,ktoś chyba po to zaprojektował dwumas..."
Offline
wycisk swoją drogą ale przez rok czasu i już się coś odzywa WOW . originały to dopiero po 150 tys padały . Montaż robił wujek bo ma zakład mech więc myślę ze zrobione fachowo . Musze z nim pogadać co o tym sądzi , może samo łożysko się odzywa ale odgłosy sa metaliczne jAKBY DWIE BLASZKI SIĘ O SIEBIE TELEPAŁY .
Offline
leon9022 napisał:
możliwe że to coś w skrzyni a nie sprzęgło
może skrzynia,nie zaprzeczam?, natomiast montaż sprzęgł samonastawnego to już nie tak prosto,niejeden mechanik z doświadczeniem nowy komplet uszkodził,nie powiedziane bo i zamontował bez specjalnego narzędzia do montażu-demontażu,i też śmigało...
http://motofocus.pl/technika/6005/monta … nastawnego
ja na twoim miejscu bym sprawdził wysprzęglik na skrzyni biegów,często pęka osłona gumowa+dobrze odpowietrzyć...
Offline
maniek napisał:
leon9022 napisał:
możliwe że to coś w skrzyni a nie sprzęgło
może skrzynia,nie zaprzeczam?, natomiast montaż sprzęgł samonastawnego to już nie tak prosto,niejeden mechanik z doświadczeniem nowy komplet uszkodził,nie powiedziane bo i zamontował bez specjalnego narzędzia do montażu-demontażu,i też śmigało...
http://motofocus.pl/technika/6005/monta … nastawnego
ja na twoim miejscu bym sprawdził wysprzęglik na skrzyni biegów,często pęka osłona gumowa+dobrze odpowietrzyć...
...no nie pomyślałem nad tym by spróbować odpowietrzyć , odpowietrze , napewno nie zaszkodzi . kolego a ten wysprzęglik to jak wygląda no na skrzyni jak to na skrzyni pare drążków powywijanych które idą od lewarka - to tam gdzieś ten wysprzęglik lokalizować ???
a skrzynie bym wykluczył że się sypie bo mam wymienione łożyska i wałek . A odgłosy są takie jak początki poprzedniego rozsypywania się dwumasu , metaliczne drgania telepania , coś w ten deseń.
Offline
na skrzyni coś takiego szukaj,a jaki dokładnie masz to nie wiem? uzupełnij profil z danymi auta...
http://allegro.pl/vw-golf-iv-wysprzegli … 47518.html
Offline
Do tego wysprzeglika są podpięte jakieś przewody czy wczyczki z kablami . A jak to moze wpływać na moje odgłosy i dźwięki skoro to kawałek plastiku ? ...
Offline
Ja mam sztywniaka w ARL'u. Zapraszam 10 i 11 sierpnia do Łomży i Ełku to sobie posłuchasz jak napierd... ;p
No i jednomas zakłada sie tylko do skrzyni 6-biegowej bo piątki się rozwalają jak klocki lego.
Mam zrobioną półszpere w mojej szóstce oraz sztywniaka plus spiek i staruje z 4 tyś z drugiego biegu i naprawdę ona nic nie siada ale za to odgłos jest taki jak uszkodzonej skrzyni przez to u mnie wolne obroty to 1200 a nie 890:)
Ostatnio edytowany przez Eizon (2013-08-04 14:18:36)
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
A no bo podobno dwumas od sharana jest mocniejszy? No to to są mity
U jednych chodzi a u drugich wcale i rozpada się jak każde także twój wybór
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
A no bo podobno dwumas od sharana jest mocniejszy? No to to są mity
U jednych chodzi a u drugich wcale i rozpada się jak każde także twój wybór
jedna wielka loteria ;/
Offline
Jestem na etapie zmiany dwumasy na sztywne koło. Trochę zagłębiłem się w temacie i wygląda na to, że sztywne koło pasuje z Passata B3 1.8 benzyna. Nie dam sobie jajec obciąć ale wizualnie i z opisów na alledrogo wychodzi na to, że podejdzie cały zestaw. Co najistotniejsze na aukcjach całe zestawy używane z Paska B3 (koło, tarcza, docisk) chodzą po bagatela 80zł!
Offline
Są na rynku już bardzo długo Zestawy Valeo ze sztywnym kołem i Tarczą ze sprężynami
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Eizon napisał:
Są na rynku już bardzo długo Zestawy Valeo ze sztywnym kołem i Tarczą ze sprężynami
TAK dokładnie , wkładają takie zestawy do słabszych tdików , ale u mnie w ARL to ją chhyba rozszarpie , i ponoć będzie się tłukło
Offline
Do pompowtrysków pod 240mm tarcze nie ma sztywniaka !!!
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Pozwolę sobie odświeżyć temat, sam miałem taki dylemat tydzień temu i pełno obaw przed założeniem sztywnego...i co?
I załozyłem zestaw VALEO 826317 i nie czuję kompletne żadnej różnicy.
Moc podniesiona o 40 koni i oby zestaw służył jak najdłużej
W razie problemów ze sprzęgłem wymienię sam Service Kit (tarcza, docisk i łożysko) za około 700 PLN i będzie z głowy
Polecam lekturę, dobrze ujęty problem:
http://www.sprzeglo.com.pl/artykuly-por … umasowego/
Offline
Witam jak już temat odświeżony to mam pytanie bo też jestem przed wyborem i jestem za jednomasem ale słyszałem że do valeo niby nie można dobrać samej skrzyni biegów może wiecie coś na ten temat ???
Offline
Jak masz dylemat to szukaj sztywniaka od silnika ATD ze skody lub ibizy i cały taki zestaw sobie załóż i masz pewniaka.
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
to w razie czego taki sztywniak od ATD pasuje do ALH plug&play i będzie miodzio ?
Offline
eizon chyba cos pomieszales, z tego co ja sie orientuje to tak jak napisalem w poscie powyzej jednomas do 5tki dwumas do 6tki, mam 90% pewnosci, jezeli sie myle daj linka z jakims dowodem twojej teorii
Offline
są zestawy valeo sztywniaka do skrzyni 6-tki, wystarczy popatrzeć na necie
niedawno stałem przed takim wyborem, ale ostatecznie zrezygnowałem z 1masu
do skrzyni 6 drw, włożyłem cały komplet z 2masem luk asz/arl i jestem zadowolony
Offline
To ja trochę odświeze... u siebie jak bede zmienial to to myslalem kupic uzywane sztywne kolo a chodza po zaledwie okolo 100-150zl i tylko nowe sprzeglo ze sprezynkami do tego... tylko teraz pytanie kluczowe: od czego szukac sztywnego kola ?? Pozniej sprzeglo do tego samego od czego jest sztywniak ??
Ostatnio edytowany przez Xaime91 (2015-06-09 11:07:22)
Offline
Poszukaj koła od ATD tak jak napisałem ale tylko do skrzyni 5 biegowej pasuje.
Skoda miała często i seat o tym oznaczeniu silnika.
Kupisz cały zestaw tylko od razu kevlar nabij i jest prawie jak dwumas. Delikatnie twardsza praca silnika tylko jest..
300km jest w zasięgu każdego TDI.
Czip tuning, Porting, Wtryskiwacze, Fmic, Tip, GTB, Hybrydy. Wzmacnianie dwumasowych kół. Hamownia dynomet 4x4. Przygotowanie od podstaw auta na 1/4 mili.
Chcesz być w czołówce pisz na PW. >>>Mazowieckie<<<
Offline
Ja planuje tylko 0.216 i program czyli okolice chyba 140 km ? Kevlar potrzebny? Jeśli tak to co stara tarcze oddać do obicia kevlarem ? Zwykle sprzeglo nie wytrzyma ?
Offline