Golf 4 Klub Polska
Witam
Otóż od kilku dni borykam się z problemem gdyż mój golf muli się(nie zawsze) i czasami wpada w notlauf przy 4 tys obr. Mam również wrazenie ze lepiej ciagnie gdy wciskam pedał gazu stopniowo a nie od razu do dechy. Dlatego zrobiłem logi dynamiczne grupy 003 i 011.Myślalem o wymianie lub o czyszczeniu przepływki ale lepiej pierw zrobić logi.
Oto logi:
http://vaglog.rtnet.pl/skrecik1991_135021.html
http://vaglog.rtnet.pl/skrecik1991_135022.html
Proszę o pomoc!
Offline
1,9 tdi 4 tyś obrotów i notlauf hmm, zawór n75 sprawdziłeś, jeśli jest dobry to zapieczone kierowniczki turbiny możesz mieć. U mnie jak zaczynał się notlauf to też od 4 tyś później było już tylko gorzej ale wykopałem kolektor dolotowy, później wydechowy z turbiną i wyczyściłem gorącą stronę turbiny, później przy okazji kolektor dolotowy i zawór EGR i teraz śmiga aż miło. Kosztowało mnie to kilka godzin pracy ,nowe uszczelki, i preparat do zapieczonych zacisków hamulcowych bo kolektor dolotowy i zawór EGR były tak zasyfione że niczym innym nie dało rady, a jak bym to zostawił zasyfione to po pół roku znowu bym musiał turbinę czyścić.
Offline
Zawór n 75 wymieniłem 2 miesiące temu na nowy. A turbina możliwe za ma zapieczone kierownice bo gdy ruszałem sztanga to się zacinała. Pewnie dlatego ze jeździłem pizdowato do max 2,5 tys obr teraz jezdze do ok 3,5 bo więcej nie ma co przeciagac bo i tak słabo na wyższych obrotach ciagnie
Offline
a co może powodować to ze gdy jak wciskam pedał gazu stopniowo auto lepiej przyspiesza?
Offline
Kiedy wymieniałeś filtr paliwa ?
Offline
filtr paliwa, oleju, powietrza itd w listopadzie zeszłego roku
Offline
mniej gazu mniejsze doładowanie. Wolniej wciskany gaz daje więcej czasu i jakoś przyspiesza. gaz w podłogę i się dusi spalinami. Miałam to u siebie. Nawet jak mój wóz złapał notlaufa to delikatne operowanie gazem troche pomagało w lekkim przyspieszeniu. Mam propozycje, na zimnym silniku wsadź rękę za silnik do turbo i spróbuj poruszać tą małą dźwigienką przy turbinie (gruszka nią steruje) jeśli będzie poruszać się lekko tak około cm może więcej to jest git(być może wężyki podciśnienia ci się sypać zaczynają0 jeżeli natomiast ciężko będzie nią ruszyć albo ruch będzie krótki(nieznaczny) to masz turbo do czyszczenia. Na youtube są filmiki jak to wygląda.
Offline
tak ta sztanga się zacina nawet odjąłem tzw gruszke by się upewnic i tak jest w połowie drogi się zacina próbowałem rozruszać ale nie dało rady
Offline
będę musiał się do tego przyzwyczaić żeby wciskać gaz delekatnie i do tego zwiększyłem dawke paliwa nieznacznie lecz troszkę pomoglo, wydaje mi się ze lepiej się zbiera ale to może moje wrazenie. Lecz pozostał problem ze silnik raz na jakiś czas szarpnie obroty spadają i zapala się kontrolka swiec zarowych. Dzieje się to roznie czasami na odcinku 1 km 2 razy raz przez ok 500 km wcale nieraz jak wjade w dziure. Vag nic nie wykazał już kilka miesięcy się z tym męcze, zaczęło to się kilka tyg po wymianie filtra paliwa był już grudzień
Offline
JA na twoim miejscu wyczyściła bym turbo. Troche roboty koszt nie duży, a unikniesz niepotrzebnego ryzyka że uszkodzisz coś innego.
Znajomy miał coś podobnego i w końcu zaczęły mu pękać węże od EGR i przy inercoolerze. A wąż kruciutka przelotka między inercoolerem a resztą instalacji ORI kosztuje 50 zeta.
Offline
Co do drugiego problemu to moim zdaniem masz coś z paliwem a raczej jego brakiem. Posprawdzaj wężyki paliwowe może ci się zapowietrzają.
Offline
Jest jeszcze jeden powód pod kierownicą są przekaźniki, jest tam przekaźnik 109 od świec żarowych, jego defekt, przegrzanie lutów daje czasem takie objawy a błedu nie wyrzuca.
Offline
Asica napisał:
Co do drugiego problemu to moim zdaniem masz coś z paliwem a raczej jego brakiem. Posprawdzaj wężyki paliwowe może ci się zapowietrzają.
Masz racje co do zapowietrzania, już jakiś czas temu zauważyłem pęcherzyki powietrza na pracującym motorze wiec wszystkie wymieniłem na przezroczyste i pęcherzyki zniknęły lecz po zgaszeniu wężyk idący z baku do filtra paliwa robi się pusty a po 30 min kolejne 2 ważyki idące za filtrem paliwa do pompy. Ale po odpaleniu wężyki wypełniają się w przeciągu 2 min
Offline
Nie wiem czy to ma cos wspólnego ale gdy chce odpalić auto i po przekręceniu kluczyka ,zgasnieciu kontrolek nie odpale od razu silnika to musze pokreciec rozrusznikiem do 5 s i wydobywa się sporo białego dymu z tłumika lecz gdy odpalam od razu po przekręceniu kluczyka odpala od razu i dymu jest dużo mniej i takie kopcenie trwa tylko przez 2 s Mowie oczywiście o odpaleniu zimnego motoru bo na ciepłym to bez różnicy.
Offline